2021-05-14, 08:44
Medlem
Gillar Ebba för hon vågar klä sig som en riktig kvinna men självklart retar det många svenska kvinnor som klär sig som män. Hur tänker ni svenska kvinnor egentligen med hängande jeans, skor och en stor tröja till det inget smink ? ! Tycker synd om kvinnorna för de förlorar på detta.
2021-05-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Formuleringen i svaromålet gällande vad Majkgård skall vittna om:
EB besök hos Esb där Majkgård har förklarat för EB att Esb inte har haft för avsikt att sälja fastigheterna.

Jag tolkar detta som att om det har uttalats så har det skett efter att köpeavtalet har undertecknats, i annat fall så är det en konstig formulering.

Jag läser det som att Ebba sprang och tjatade på Esb och Majken gick emellan och sa ifrån men det tjatades vidare utan hänsyn från Ebbas sida.

Jag tror själv inte det var så alls utan att Majken fick vetskap om kontraktet många dagar efter och då började det med att försöka betala tillbaka men banken ville inte hjälpa till då det inte var Esb framme vid bankluckan.
Är det någon som vet datum, bekräftat , att de var på banken och ville betala tillbaka?
2021-05-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Formuleringen i svaromålet gällande vad Majkgård skall vittna om:
EB besök hos Esb där Majkgård har förklarat för EB att Esb inte har haft för avsikt att sälja fastigheterna.

Jag tolkar detta som att om det har uttalats så har det skett efter att köpeavtalet har undertecknats, i annat fall så är det en konstig formulering.

Ja, detta sätter ju en helt ny tvist på saker. Oavsett om det varit innan eller efter så det ju nya uppgifter att Ebba faktiskt träffat Majkgård.

Att sedan försäljningen skedde när Majkgård var bortrest sätter ju allt på sin spets.
Passade Ebba på när ingen kunde hjälpa Esbjörn?

Jag tror vi inte ska vara för säkra att detta går vägen för Ebba.
2021-05-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Gillar Ebba för hon vågar klä sig som en riktig kvinna men självklart retar det många svenska kvinnor som klär sig som män. Hur tänker ni svenska kvinnor egentligen med hängande jeans, skor och en stor tröja till det inget smink ? ! Tycker synd om kvinnorna för de förlorar på detta.
Totalt utanför ämnet. Jag tycker hon är smal och söt. Avundsjuk på att hon är så smal men skulle aldrig klanka det på henne. Man kan vara snygg utan smink och utan feminina kläder, jag är det ha ha ha ha utstrålning, glada ögon och lätt till skratt....

Men allvarligt jag tror att hela den här historian har fått fyr genom att Ebba är kvinna OCH partiledare OCH snygg.
2021-05-14, 09:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Lustigt att du gnäller på felcitat och sen friserar citatet du lyfter ut och ändrar orden, vilket jag aldrig har gjort.

Ordagrant lovade hon att inte skulle tvinga igenom ett köp om han inte ville. Innan nånting annat skett ansöker hon om lagfart ett par dagar senare och när Esbjörn erbjuder sig att stå för hennes samtliga utgifter bara han får behålla huset och gården drar hon det till huvudförhandling.

Det finns till och med 3 citat i Expressen, för reportern tjatade o tjatade.
Det var svaren till tredje statsmakten i en nationell tidning, inspelat, 2-3 vittnen osv. så varför hävdar advokaterna att Facebook inlägg är ett nytt avtal?
Det skrev hon dessutom dagen efter.......

1.
– Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det.
– Jag har uppfattat Esbjörn som fullständigt glasklar och det är många andra i grannskapet som gör det också.

2. är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja, och det är så, tvärt emot hur jag uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet och vi reder ut det med de två andra personer som nu gör anspråk på fastigheten, kommer jag självfallet inte att fullfölja detta.

3.
– Nej, om det är så att Esbjörn absolut inte vill sälja, om det är så att han tvärt emot alla möten med mig då han har varit helt glasklar, att det inte stämmer, kommer jag självfallet inte att framhärda med att fullfölja det här. Jag har handlat i god tro.
2021-05-14, 09:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har inkommit bevisuppgift från E*björn via hans nya advokater.

https://docdro.id/Eopt5cm
https://docdro.id/x3dTw0o
https://docdro.id/79eq21M

Det rullar på i samma spår som Binninge valt, enda nya är väl att det genomförts en datortomografi på E*björn i övrigt inget okänt.
Det känns som att den nya advokaten skruvat upp nivån ännu mer

Avtalet ska inte gälla då både Esbjörn (via media) sagt att han brutit avtalet och Ebba (via Facebook) sagt att hon inte avser fullfölja köpet. De har inte ens talat till varandra. Låter som ännu en brännvinsadvokat som tror att bara man säger något till media så står det över det skrivna avtalet

Esbjörn har alltså sedan 2012 bott på Odalgården och där fått hjälp med hygien, mat och tvätt för att han saknar förmåga att svara för sin personliga omsorg. Jag finner det otroligt att kursgårdsvärdinnan tvättat Esbjörn och klippt naglarna på honom. Däremot stämmer det säkert att hon tvättat åt honom och försett honom med lagad mat. Esbjörn tillhör den generationen som inte direkt lagade mat eller tvättade själv. Det är dock inte ett sjukdomstillstånd. Det är en gammaldags syn på mannens och kvinnans roller.

Samma rappakalja, advokatkostnaderna tickar
2021-05-14, 09:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Där i ligger hela kärnan till Binninges hämnd som han trasslat in Esbjörn i.
Binninge såg sin chans till hämnd och ge KD en käftsmäll med lögner.

Precis när han tog uppdraget så viste han inte hur gammal Esb var, han hade fel ålder och hade inte koll om vad han ville. Utan han tog alla chanser att få EB att bli dragen i smutsen iom denna affär och det utan grund. Ex trädfälning, oker mm.
2021-05-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, detta sätter ju en helt ny tvist på saker. Oavsett om det varit innan eller efter så det ju nya uppgifter att Ebba faktiskt träffat Majkgård.

Att sedan försäljningen skedde när Majkgård var bortrest sätter ju allt på sin spets.
Passade Ebba på när ingen kunde hjälpa Esbjörn?

Jag tror vi inte ska vara för säkra att detta går vägen för Ebba.

Eftersom Esbjörn inte är omyndig och Majkgård inte heller är hans mamma så har nog hennes resor ingen större betydelse i sammanhanget. Det påverkar knappast bedömningen av Esbjörns kognitiva funktioner. De är väl opåverkade av var Majkgård befinner sig?

Vi får se om Freesia kallas att vittna för det är från den användaren ryktet om resan har kommit. Den nämns inte i handlingarna till rätten så det bör inte ha någon betydelse enligt Esbjörns ombud.

Citat:
Ursprungligen postat av Freesia
Binninge är dömd för våldtäkt mot barn och har blivit av med advokattiteln. Hur trovärdig är ett sådant ombud? Har kvinnan på kursgården bjudit högre eller vill hon ha huset gratis genom testamente? Varför passade Esbjörn på att sälja huset när hon var bortrest?
2021-05-14, 09:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det känns som att den nya advokaten skruvat upp nivån ännu mer

Avtalet ska inte gälla då både Esbjörn (via media) sagt att han brutit avtalet och Ebba (via Facebook) sagt att hon inte avser fullfölja köpet. De har inte ens talat till varandra. Låter som ännu en brännvinsadvokat som tror att bara man säger något till media så står det över det skrivna avtalet

Esbjörn har alltså sedan 2012 bott på Odalgården och där fått hjälp med hygien, mat och tvätt för att han saknar förmåga att svara för sin personliga omsorg. Jag finner det otroligt att kursgårdsvärdinnan tvättat Esbjörn och klippt naglarna på honom. Däremot stämmer det säkert att hon tvättat åt honom och försett honom med lagad mat. Esbjörn tillhör den generationen som inte direkt lagade mat eller tvättade själv. Det är dock inte ett sjukdomstillstånd. Det är en gammaldags syn på mannens och kvinnans roller.

Samma rappakalja, advokatkostnaderna tickar
Ja man undrar om dom ska tömma alla hans konto, sen vill dom nog inte hjälpa gubben mer.
2021-05-14, 09:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det finns till och med 3 citat i Expressen, för reportern tjatade o tjatade.
Det var svaren till tredje statsmakten i en nationell tidning, inspelat, 2-3 vittnen osv. så varför hävdar advokaterna att Facebook inlägg är ett nytt avtal?
Det skrev hon dessutom dagen efter.......

1.
– Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det.
– Jag har uppfattat Esbjörn som fullständigt glasklar och det är många andra i grannskapet som gör det också.

2. är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja, och det är så, tvärt emot hur jag uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet och vi reder ut det med de två andra personer som nu gör anspråk på fastigheten, kommer jag självfallet inte att fullfölja detta.

3.
– Nej, om det är så att Esbjörn absolut inte vill sälja, om det är så att han tvärt emot alla möten med mig då han har varit helt glasklar, att det inte stämmer, kommer jag självfallet inte att framhärda med att fullfölja det här. Jag har handlat i god tro.

Helt rätt, hon hade flera inlägg lite olika,men alla hade samma innerbörd.
Ett tilläg är att hon sökte lagfart några dagar innan det kom i expressen och inte efter som vissa vill lura i alla.
2021-05-14, 09:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag läser det som att Ebba sprang och tjatade på Esb och Majken gick emellan och sa ifrån men det tjatades vidare utan hänsyn från Ebbas sida.

Jag tror själv inte det var så alls utan att Majken fick vetskap om kontraktet många dagar efter och då började det med att försöka betala tillbaka men banken ville inte hjälpa till då det inte var Esb framme vid bankluckan.
Är det någon som vet datum, bekräftat , att de var på banken och ville betala tillbaka?

Lite lurig formulering av advokaterna för att väcka misstro.

Om Majkgård hade träffat EB innan köpeavtalet var undertecknat så borde formuleringen vara : att Esb inte harför avsikt att sälja fastigheterna. Nu är formuleringen inte har haft vilket tyder på att detta budskap framfördes efter att köpeavtalet var undertecknat.

Jag kan mycket väl tänka mig att EB har sökt upp Esb efter att hon hade fått meddelande att Esb inte ville fullfölja och att hon då har stött på Majkgård som har skällt ut henne och hindrat henne från att träffa Esb.
2021-05-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Eftersom Esbjörn inte är omyndig och Majkgård inte heller är hans mamma så har nog hennes resor ingen större betydelse i sammanhanget. Det påverkar knappast bedömningen av Esbjörns kognitiva funktioner. De är väl opåverkade av var Majkgård befinner sig?

Vi får se om Freesia kallas att vittna för det är från den användaren ryktet om resan har kommit. Den nämns inte i handlingarna till rätten så det bör inte ha någon betydelse enligt Esbjörns ombud.

Esbjörn verkar ju vara lätt att styra, oavsett om det är Majkgård eller ....Ebba.

Ska det vara så att Majkgård har kontroll över honom och kan få honom att avbryta köpet på tveksamma grunder så är ju frågan vad som händer om någon annan träffar honom upprepade gånger och vill köpa och är övertygande i detta?

Det intressanta blir väl om det skett möten under sommaren, som Esbjörn dolt.
Men om det varit så, när Ebba var till kursgården var Esbjörn annorlunda då?

Som sagt vittnesmålen kan bli intressanta, som jag sagt - hade Ebba varit positiv direkt hade Ebba fört fram det. Och dessa vittnesmål kan definitivt bringa ljus över när/hur allt varit egentligen....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in