2021-05-13, 07:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Skulle vilja se en granskning av Majkgårds affärer genom åren. Hon verkar vara intresserad av att bli god man åt Esbjörn. Märkligt om så inte skett än om allt står rätt till.

Vad som är mer intressant är att en god man inte kan ta över egendom eller kapital av sin huvudman. Det är helt enkelt inte lagligt. Är detta planen? Har det hänt tidigare?

https://lagen.nu/1949:381#K14P12S1

Ingen från media så klart som undersökt Uppsala kommuns syn på dessa affärer? Deras överförmyndarförvaltning får gärna svara på dessa frågor.
Skulle också vilja se någon rota i vad hänt med Esbjörn övriga fastigheter.
En reporter kunde intervjua bostadsrättsföreningen och övriga hyresgäster.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är precis det du tar upp som gör att det är Pernroth Lüllmaa som ansöker om att få bli god man åt Esbjörn. Det normala vore att Majkgård som äger kursgården och påstås sköta om bl.a. Esbjörns hygien tog på sig detta uppdrag.

Men då faller bland annat möjligheten att få ärva, så därför träder väninnan in i stället. Det gör hon naturligtvis av godhet och människokärlek, att trygga möjligheten för Majkgård att ärva Esbjörn betyder självklart ingenting i sammanhanget....
Man kan tydligen vara god man för tre saker.
  • Ekonomi.
  • Boende.
  • Rätt (juridik).
Monica är lurig, hon sökte inte att vara god man för Esbjörns ekonomi eller boende, enbart hans rätt.
Ekonomin har hon redan full kontroll över, via sin generalfullmakt och med den slipper hon nyfikna Överförmyndare.
För boende slipper hon och Majkgård, också näsvisa Överförmyndare, de planerar att slänga in Esbjörn på "ett eget boende".
De slipper också att Överförmyndaren, rotar i vad som händer, eller har hänt med Esbjörns bostadsrätter och lägenheter.

Hennes ansökan raderas ofta från docdroid, men så stod det.
Citat:
En god vän sedan många år, Margareta Majkgård, sörjer av godhet för hans person och boende.
Jag själv, Monica Pernroth, har en generalfullmakt och sköter numera tillsammans med Esbjörn, hans bankärenden och räkningar. Tack vare våra ansträngningar, behövs ingen god man i dessa avseenden.
Jag själv, Monica Pernroth, har en generalfullmakt och sköter numera tillsammans med Esbjörn, hans bankärenden och räkningar. Tack vare våra ansträngningar, behövs ingen god man i dessa avseenden.
Vidriga jävla kärringar!
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-05-13 kl. 08:10.
2021-05-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag citerade ordagrant, sluta skräpa ner denna tråd med att förbeka samma fakta du får svart på vitt, gång på gång.

Hon snyftade och gav sitt löfte om att hon såklart inte ska tvinga en gammal man att sälja sin gård om han inte vill, samtidigt som hon vässar upp sina juridiska tvångsmedel.

En av Sveriges bäst betalda politiker och KDs partiledare.

Ebba och Esb hade inplanerat möte för att utreda om de skulle gå vidare eller inte.
Ebba kom dit.
Esb kom dit tillsammans med någon polare/pensionatsligemedlem som vägrade presntera sig (!)
Esb gick därifrån inna mötet ens startat, han vände i dörren.

Ebba var där och skulle möta Esb för att klargöra hur landet låg.
Esb närvarade inte.
Ebba kan inte riva ett kontrakt bara så där.

Vem var det som var där med Esb?
Var det någon som hade en önskan om att ärva honom precis som denne gjort andra äldre barnlösa män?
Kände sig Esb både trängd samt coachad av denne och avvek från platsen? Det är min gissning.

Men..Ebba kom till mötet som hon utlovat!

Nej, jag röstar inte på Ebba och jag tycker hon är söt men jag tänder inte på kvinnor.
Glömde säja att jag är inte religiös.
2021-05-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

• Ekonomi.
  • Boende.
  • Rätt (juridik).
Monica är lurig, hon sökte inte att vara god man för Esbjörns ekonomi eller boende, enbart hans rätt.
Ekonomin har hon redan full kontroll över, via sin generalfullmakt och med den slipper hon nyfikna Överförmyndare.
För boende slipper hon och Majkgård, också näsvisa Överförmyndare, de planerar att slänga in Esbjörn på "ett eget boende".
De slipper också att Överförmyndaren, rotar i vad som händer, eller har hänt med Esbjörns bostadsrätter och lägenheter.

Vidriga jävla kärringar!

Och dom har en till äldre man i sin omgivning som varit nämnd i den här tråden, var bor han och sitter han i samma klämma som Esb?
2021-05-13, 08:20
Medlem
Satt just och kollade på Dr.Phil, han pratade om hur man coachar folk, får dom att säja vissa saker, blir tillrättalagt.
Coacha är just det jag tror Esb utsatts för.
När man ser intervjuer med honom och han säger vissa meningar som verkar lösryckta ur sammanhanget/flödet och han tittar åt annat håll när han säger det.
Coachad av RO och pensionatsgänget...
2021-05-13, 08:47
Medlem
Citat:
Skulle vilja se en granskning av Majkgårds affärer genom åren. Hon verkar vara intresserad av att bli god man åt Esbjörn. Märkligt om så inte skett än om allt står rätt till.

Vad som är mer intressant är att en god man inte kan ta över egendom eller kapital av sin huvudman. Det är helt enkelt inte lagligt. Är detta planen? Har det hänt tidigare?

Ingen från media så klart som undersökt Uppsala kommuns syn på dessa affärer? Deras överförmyndarförvaltning får gärna svara på dessa frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är precis det du tar upp som gör att det är Pernroth Lüllmaa som ansöker om att få bli god man åt Esbjörn. Det normala vore att Majkgård som äger kursgården och påstås sköta om bl.a. Esbjörns hygien tog på sig detta uppdrag.

Men då faller bland annat möjligheten att få ärva, så därför träder väninnan in i stället. Det gör hon naturligtvis av godhet och människokärlek, att trygga möjligheten för Majkgård att ärva Esbjörn betyder självklart ingenting i sammanhanget....

Är detta planering i högre nivå?
Självklart så borde ju pensionatstanten vara den som står för fullmakt om hon nu sköter om Esb med hans hygien mm.
Men de har ju insett at då kan hon inte ärva honom och därför är det en anna person som står för fullmakten.

Hur står det till med den andre mannen som också vad jag läst ska bo till och från på pensioatet och är kompis med Esb?
Samma där som ded Esb?

Var bor Esb och hans kompis nu för tiden? Inte på pensionatet antar jag.
2021-05-13, 11:03
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag citerade ordagrant, sluta skräpa ner denna tråd med att förbeka samma fakta du får svart på vitt, gång på gång.

Hon snyftade och gav sitt löfte om att hon såklart inte ska tvinga en gammal man att sälja sin gård om han inte vill, samtidigt som hon vässar upp sina juridiska tvångsmedel.

En av Sveriges bäst betalda politiker och KDs partiledare.

Ordagrant betyder just ordagrant.
Detta är vad Ebba sagt och alla ord ordagrant direkt från Expressen, officiellare än Facebook men samma uttalande.

"-Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det.

-Jag har uppfattat Esbjörn som fullständigt glasklar och det är många andra i grannskapet som gör det också."

Sen även ordagrant från Facebook.

"Jag har agerat i god tro.
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill,
Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.
Jag hoppas nu att detta kan lösa sig på bästa sätt."

Alla avtal gällande fastigheter måste vara skriftliga, följa JB strikta formkrav och både säljare & köpare måste ha undertecknat avtalet.
Inskrivningsmyndigheten accepterar inte någon annan sorts avtal än JB avtal.
Om rätten i dom skulle hänvisa till brev skrivet av Ulf och undertecknat av Esbjörn eller ett Facebook inlägg, vilken bakläxa dom skulle få av den myndigheten o en som svider länge.

Det hjälps inte med den massiva upprepande fikonspråksinlagan från nya ombud.
Hur Esbjörn än vänder sig har han rumpan bak.
2021-05-13, 11:46
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Majkgård har insett att hon inte både kan ärva och vara förmyndare så hon har anlitat sin skumma kompis Monica Pernroth Lüllmaa och försöker få henne som förmyndare.
2021-05-13, 11:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Dina ord är inte hela sanningen vilket du verkligen förnekar in i det sista,, oavsett hur många gånger du ljuger kommer jag att citera dig med sanningen.Enligt dig vaktar jag ju tråden och har inget jobb. Så du kommer inte undan med att smutsa ner tråden och omöjliggöra det fria ordet.
jag har kopierat henes text som du citerade från och endast tog med hälften och uteslöt detta:
Att hon har agerat i god tro och självfallet inte genomföra affären om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.

Sedan gömde sig Esb och kom inte till avtalad tid eller förklarade sig utan drog med 390000:- i hanpeng, samt inte var villig att stå för sina kostnader enligt avtalet.
Klart hon blev tvingad att anmäla efter mer än 2 månader som han undanhöll sig från att kontakta henne eller möjliggjode ett bryt av avtalet, detta trots att han både visste att han av fri vilja samt utan tvång sålt huset till henne samt gett sitt kontonr där hon satte in hanpengen och nycklar till huset.
Han gick till Expressen och bölade att han minsan inte mins att han skrivit på samt att det var för lågt pris eller att han inte såg i månskenet kl 15:00. I augusti.
Allt detta för att hänga ut henne och med det få henne att backa i affären och därmed förlora 390 000:- samt andra utlägg såsom värdering röjning Anticimex.
Vilken fuling dom försökte med men EB synade med besked.
Föfövrig har vi förstått att du är avudsjuk på hennes lön efter som du hela tiden måste påpeka detta.

Skit i vad Spakur skriver, han tillför inget till tråden och slänger bara in lite hat när han är på fyllan på kvällen.
2021-05-13, 11:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

• Ekonomi.
  • Boende.
  • Rätt (juridik).

Vidriga jävla kärringar!

De har verkligen lärt sig hur man tar över någon liv utan att myndigheterna skall få någon insyn. Vad vet egentligen Esb om vad som försiggår bakom hans rygg. De försöker onekligen att kontrollera vilken information som han får och vad som han skall säga.
2021-05-13, 11:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Är detta planering i högre nivå?
Självklart så borde ju pensionatstanten vara den som står för fullmakt om hon nu sköter om Esb med hans hygien mm.
Men de har ju insett at då kan hon inte ärva honom och därför är det en anna person som står för fullmakten.

Hur står det till med den andre mannen som också vad jag läst ska bo till och från på pensioatet och är kompis med Esb?
Samma där som ded Esb?

Var bor Esb och hans kompis nu för tiden? Inte på pensionatet antar jag.

Hur många fler utsätts just nu för detta utav gänget bakom RO?
2021-05-13, 12:02
Medlem
Kämpendahls avatar
En låst artikel https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/-bolins-advokat-kontraktet-vid-forsaljningen-galler-inte/

Men det verkar närmast desperat av advokaten att hävda att avtalet inte är giltigt för att Ebba i efterhand skrivit på Facebook att hon inte avser fullfölja köpet. Tingsrätten kommer bara att skaka på sina huvuden åt ett sådant argument. En sak är säker. Ebba kommer i tingsrätten att få rätt till huset och Esbjörn kommer att stå där med skyhöga kostnader för ombud och jurister samt Ebbas rättegångskostnader. Priset 3,9 miljoner kommer att slås fast. Avtalet gäller.
2021-05-13, 12:19
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
En låst artikel https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/-bolins-advokat-kontraktet-vid-forsaljningen-galler-inte/

Men det verkar närmast desperat av advokaten att hävda att avtalet inte är giltigt för att Ebba i efterhand skrivit på Facebook att hon inte avser fullfölja köpet. Tingsrätten kommer bara att skaka på sina huvuden åt ett sådant argument. En sak är säker. Ebba kommer i tingsrätten att få rätt till huset och Esbjörn kommer att stå där med skyhöga kostnader för ombud och jurister samt Ebbas rättegångskostnader. Priset 3,9 miljoner kommer att slås fast. Avtalet gäller.

Lite fundersam är man över uttalandet:
Esbjörn Bolin står fast vid att han inte vill sälja till Ebba Busch.
Vill han sälja till någon annan istället och vad är den personen villig att betala?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in