Citat:
Självklart är det inte tillräckligt bevis, det går att komma upp med massor med naturliga och mer sannolika förklaringar till varför havet eller månen delar på sig än att Gud ligger bakom det. Inte för att det ens finns några sådana bevis att peka på, allt talar för att berättelserna om Moses bara är påhittade från början till slut.Precist, jag förstod det. Du skulle vara som dom som följde Moses, när han hade delat röda havet så började dom knota och klaga över att dom bara fick manna från himlen, och inte den lyxmat dom fick i Egypten.
Så om Östersjön delar sig, och du kan gå torrskodd till Finland, så är det inte ett tydligt bevis? Utan det skulle finnas "tusen möjliga förklaringar till ett sådant fenomen"? Så jag undrar om ens att månen skulle delas itu skulle tillfredsställa dig, eftersom det även då skulle finnas "tusen möjliga förklaringar till ett sådant fenomen".
Men vad är ett sådant bevis? Att Östersjön delar sig är inte tillräckligt, vad är tillräckligt?
Så om Östersjön delar sig, och du kan gå torrskodd till Finland, så är det inte ett tydligt bevis? Utan det skulle finnas "tusen möjliga förklaringar till ett sådant fenomen"? Så jag undrar om ens att månen skulle delas itu skulle tillfredsställa dig, eftersom det även då skulle finnas "tusen möjliga förklaringar till ett sådant fenomen".
Men vad är ett sådant bevis? Att Östersjön delar sig är inte tillräckligt, vad är tillräckligt?
Om Gud visade sig för mig och övriga mänskligheten och därmed tillkännagav sin existens så skulle jag tro på honom. Om han samtidigt förklarade att han var den kristna guden så skulle jag även tro på det. Det vore det enda logiska för Gud att göra om han existerade och ville att folk skulle tro på honom.
Kan du presentera ett enda bevis för att Gud existerar?