2021-05-13, 00:30
Medlem
Ny volley raketer mot Tel Aviv, explosion mitt i city.

https://twitter.com/disclosetv/status/1392605620482842627
Citera
2021-05-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
https://mobile.twitter.com/Jtruzmah/status/1392604950316797954/photo/1

Iron Dome kommer får det svettigt om palestinierna fortsätter försvara sig. "Red-Alert" över stora delar i Israel.
De enda som kommer få det svettigt om det eskalerar är just palestinierna. Dessa kommer reduceras till aska.
Citera
2021-05-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Ny volley raketer mot Tel Aviv, explosion mitt i city.

https://twitter.com/disclosetv/status/1392605620482842627
Om de fortsätter får ju Israel en anledning att jämna inkräktarna med marken iaf.
Citera
2021-05-13, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Svårt att ställa denna frågan utan att låta arg eller misstänksam..

Vad tycker du man borde ha gjort efter andra världskriget? Har du nån lösning som vore bättre än att tala om två stats lösning i "Palestina"?

Jag tycker personligen det var en rimlig idé men att man hade behövt vara desto mer tydlig från omvärlden.

Finns massor av alternativ, Sibirien, Patagonien, Namibia, Canada, listan kunna göras längre. Valet på Palestina var bäddat till problem.
Citera
2021-05-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Ja, judar kan få bo där enligt mig. Men ej bedriva ockupation och apartheid mot palestinska urbefolkningen.
De bedriver inte apartheid och har inget annat val än att ockupera Palestina så länge som Palestina attackerar Israel.
Citera
2021-05-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Det är Israel som började våldet i Sheikh Jarrah och al-Aqsa-moskén. Som är belägna på palestinsk mark Israel illegalt ockuperar.
Israel sköt inte på civilbefolkningen.
Citera
2021-05-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Finns massor av alternativ, Sibirien, Patagonien, Namibia, Canada, listan kunna göras längre. Valet på Palestina var bäddat till problem.
Israel är judarnas land.
Citera
2021-05-13, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ett av tusen problem är väl oviljan (på högre nivå) att avbryta någonting. Smutsiga personer tjänar på konflikten - sionisterna vill expandera sitt land och älskar att vara i evigt krig (lite grann som USA men med andra mål) och Hamas och andra nötter vill elda under sin offerimage, matryrskap osv.

Båda befolkningarna sitter i knät på militärer och grupper som har mycket annat att tänka på än fred, säkerhet och harmoni. Den här konflikten har hållit på i 70 år för att man medvetet håller igång den. Otroligt cyniskt. Båda sidor gör saker som man VET att den andra sidan inte tolererar. Allt för att hålla igång, provocera, uppröra, skapa energi.

Bara stormningen av den där moskén ger väl bränsle i 10 år till ... Inget slut i sikte.

Det var lika hemskt när jag började skolan och började kolla på nyheterna på teve och det kommer att vara liakdant när jag är gammal. Jag har accepterat det.

Man blir ju avtrubbad till slut ... men vi kan skänka en tanke åt den spensliga grabben (gissningvis i tonåren) som blev nertacklad av tre miltiärsnubbar, sparkad i huvudet och spöad i ansiktet med knytnävar. Det är fan lätt att glömma bort enskilda människor i den här soppan.

Och man kan snacka i flera år ... man kommer ingenstans ...

Jag gissar att slutet för Israel kommer och att det kommer om många år ... inget jag kommer se.

När USA inte backar upp är det nog kört. Och ett litet och defekt men starkt frö (till demokrati och progressivitet) i regionen kommer att vara borta för alltid.

Eller så hittar hamas-kretinerna slutligen material till en dirty bomb. Men så smarta är de nog inte.

Själv har jag mordet på den 12 åriga Muhammad Al Durrah, som blev skjutit, på näthinnan, när han med sin pappa blev fångat i krysseld, det ligger 20 år tillbaka, men det har fästet för alltid.
Citera
2021-05-13, 00:46
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Palestinier blir lynchad på öppen gata av sionister.

https://mobile.twitter.com/kann_news/status/1392551091968040964

Fy fan vad vidrigt. De drar ut honom ur bilen och en hel mobb kastar sig över honom. Israel är ett sjukt land.
Citera
2021-05-13, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Israel är judarnas land.

Hur kommer det sig, att dessa så kallade judar, med röt hår och ljus hud, skulle höra till i mellanösten? De är ryssar, och kommer från ett folk, som antog judedomen, khazarer. Abraham/ Ibrahim var iraker, check hur en iraker ser ut, då har du en susning om, hur denna Abraham/ Ibrahim såg ut.
Citera
2021-05-13, 00:58
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Fy fan vad vidrigt. De drar ut honom ur bilen och en hel mobb kastar sig över honom. Israel är ett sjukt land.
Ja, det är sjukt. De fortsätter slå på BO livlösa kropp en bra stund efteråt.

Citera
2021-05-13, 01:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja, det är sjukt. De fortsätter slå på BO livlösa kropp en bra stund efteråt.

I ärlighetens namn.

Vad tror du skulle ske om en Jude med kippa, hade förirrat sig på fel gata i Gaza ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in