Va ju rykten förra året också om en utpost. Men det stämde såklart inte.
Är inte gränslandet samna sak som utposten?
Eller har det funnits säsonger tidigare där både gränslandet och utposten funnits med?
Kommer inte ihåg och ändå har jag sett alla säsonger.
Är inte gränslandet samna sak som utposten?
Eller har det funnits säsonger tidigare där både gränslandet och utposten funnits med?
Kommer inte ihåg och ändå har jag sett alla säsonger.
2019. Fanns parallellt med Gränslandet. Jannika och Peter hamnade där via Gränslandet, Robert och Mathias hamnade där på annan väg om jag minns rätt.
Konceptet fick mycket kritik, de hade noll mat och satt typ fast kedjade hela tiden.
Annkis totala förvandling från ärtig friluftstant till gnällig grogghagga måste vara bland det mest roande som har hänt i tävlingens historia. Jag undrar om det är kreativ klippning, eller om hon verkligen gjort en total omsvängning.
Om Joanna vinner så blir det väl nästa första gången som en "joker" tar hem det? (hon kom ju in senare med Clintis och Wrenkler).
Vilken pizzeria bakade? & vad heter sorten?, Robinson pizzan, fan va kreativ meny
William paxade ju faktiskt den största biten!...barnsligt Anki!
Jag tycker det var äckligt dåligt av han att ta den största biten. Han har ju nyss varit i maktens boning och ätit upp sig. Annki har ju aldrig fått nån extra mat så jag tycker det var bra att hon gjorde som hon gjorde.
Annkis totala förvandling från ärtig friluftstant till gnällig grogghagga måste vara bland det mest roande som har hänt i tävlingens historia. Jag undrar om det är kreativ klippning, eller om hon verkligen gjort en total omsvängning.
Känns verkligen som att klipparna gjorde allt för att Annki skulle framstå som riktigt glupsk - zoomade in rejält på henne när hon smaskade i sig den vita såsen, samtidigt som det fanns en tystnad som det gick att ta på.
På Robinson så verkar William vara den tydligate måltavlan för Lag Syd.
Med tanke på att han har två röster mot sig samtidigt som Lag Syd förfogar över 5 av 9 röster så borde detta gå vägen.
Dock kan Joanna förlora sin plats i maktens bonning till någon på den andra sidan vilket skulle bidra till att Lag Syds ledning minskar. De har dock fortfarande en majoritet av rösterna i och med blodshämderna på William.
Samtidigt så känsn det naivt att tro att produktionen inte slänger in någon random twist. De hoppas nog på att William vinner tävlingen så att han är immun. Om han förlorar så lär de lotta ut någon extra röst, riktigt segt.
Om William är immun så borde Ludde vara target.I det fallet så är det betydligt mer spännande och då lär maktens bonning avgöra allt.
På den andra sidan med maffian och vågmästarna så är de troligen Dennis som är target. De som kan rädda honom är Jokkmokk eftersom han och Dennis verkar ha klickat bra. Den veckan när William åkte ur så valde Maffian att inte rösta på Dennis eftersom de inte trodde att Jokkmokk skulle rösta på honom.
Jokkmokk verkar dock vara en random individ. Är kanske trevlig men ganska sad i detta programet. Otroligt tråkigt och lam.
Annars är det Joanna och Olivia som de kommer rikta kritiken mot.
Joanna är ett större hot än Olivia på tävlingar och ganska mycket i centrum. Samtidigt verkar hon ändå vara omtyckt.
Olivia är också ganska bra på tävlingar men verkar vara ogillad av de andra. Nu har hon dock en immunitet men denna måste aktiveras innan Anders läser upp rösterna. Således kan hon åka ut även om hon har en (oanvänd) immunitet.
Gränslandet är annars tråkigt.
De va lite halv-kul när Alexander var där eftersom alla ogillade honom.
Uteslutningen av Per och Alex var ett av de mest noterbara händelsen i hela programmets historia.
Nu verkar de vara väldigt mycket gemenskap mellan Wilma, Anders och Feministen. Jag har inte hört explicit att någon kommer åka ut denna vecka (kan dock ha varit ouppmärksam när det nämndes) men deltagarna verkar tro det.
Finns en risk att alla tre får kvar och att de kommer en twist imorgon där de ska försöka tävla sig tillbaka (hoppas inte).
Jag bryr mig inte så mycket om vem som åker ut för dessa tre deltagare är antingen bleka eller ogillade.
Jag hoppas alltså de åker ut och inte kommer tillbaka.
Tyvärr inte orealistiskt att någon av de kommer in till sist och alla tre lär ju förena sig Maffians pakt, vilket suger.
Om William vinner och blir immun, så har ju William, Rickard och gamla lag Nord övertaget. Både William och Ludde siktar nog på det. Det står att vissa ser fördelar med att inte vinna och det är nog Ludde. Vinner han, så röstas William ut och Ludde nästa gång. Vinner William, så vet William att han kommer vara på tur, så då går han och Rickard ihop med Ludde och Anki.
Senast redigerad av KlartSur 2021-05-12 kl. 20:58.