2021-05-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kress
Jag känner mig som en riktig jävla idiot som förbeställde ifrån komplett...
Förbeställde 23/08/2020 och fick min order framflyttad ännu en gång till 31december.
Har stor lust att avbeställa men jag tror att jag då kommer att få vänta ännu längre.

Det som stör mig också otroligt mycket är när jag får höra att folk har beställt från andra sidor runt jul och fått sitt exemplar redan i februari,mars.
Jag känner mig så jävla dum som valde komplett.

Gå in på Komplett och läs recensionerna på PS5. Bara norrmän och en del som skrivit, i december, ”Beställde i juni och de sa först leverans i mars”.
Komplett skickar allt de får till Norge...
Citera
2021-05-02, 08:31
Medlem
adolf512s avatar
Returnal har inget 120hz läge och upplösningen är uppskalad ifrån omkring 1080p

https://www.youtube.com/watch?v=8gXNem1Vyz4

Inte bra detta.
Citera
2021-05-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starbux
Hade viljat se en konsol med huvud fokus på tangetbord + mus kompatibilitet. Kanske 5:an?

Man kan köra mus+tangentbord på PS4. Inte i alla spel men många.
Citera
2021-05-02, 19:18
Avslutad
Har vi fått veta något mer från Sony än, bortsett från att dom har skött dettta extremt dåligt... supply är inte ens i närheten av demand...
Citera
2021-05-02, 20:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Returnal har inget 120hz läge och upplösningen är uppskalad ifrån omkring 1080p

https://www.youtube.com/watch?v=8gXNem1Vyz4

Inte bra detta.
Nej gud hur ska Sony någonsin kunna resa sig från denna katastrof. Its all over. Sony förlorade. Ingen som kommer köpa den här konsolen längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Har vi fått veta något mer från Sony än, bortsett från att dom har skött dettta extremt dåligt... supply är inte ens i närheten av demand...
Läs på lite så förstår du att det inte är Sony felet ligger i utan det är brist på chip eller vad det nu var som gör att man inte kan tillverka mer än vad man gör. Man har alltså redan sålt fler PS5 än PS4 trots bristen. Om något verkar man ha gjort ett jävla bra jobb utefter förutsättningarna. Man kan ju inte trolla fram grejerna.
Citera
2021-05-02, 21:34
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Man har alltså redan sålt fler PS5 än PS4 trots bristen.

Hur menar du nu?
Citera
2021-05-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Hur menar du nu?

Det han menar är att på samma tid som när de lanserade PS4, alltså de första 6 månaderna, så har det sålts fler PS5 än PS4. Om jag kommer ihåg rätt 4,6 miljoner PS5 mot 4,2 miljoner PS4.

Men det var ju typ en miljard mindre människor på jorden också.
Citera
2021-05-03, 16:03
Medlem
dovAkins avatar
Ni som beställt från iphonehome.se blev ni blåsta eller? Polaren dum som han är köpte därifrån trots avrådan. 6000:- blev han blåst på.
Citera
2021-05-03, 16:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskar
Det han menar är att på samma tid som när de lanserade PS4, alltså de första 6 månaderna, så har det sålts fler PS5 än PS4. Om jag kommer ihåg rätt 4,6 miljoner PS5 mot 4,2 miljoner PS4.

Men det var ju typ en miljard mindre människor på jorden också.

Det har sålts 7.8 miljoner PS5 konsoler sedan release en helt fantastisk siffra med tanke på den brist av halvledare som råder. Man ligger ca 200K konsoler före PS4.
Citera
2021-05-03, 17:46
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ni som beställt från iphonehome.se blev ni blåsta eller? Polaren dum som han är köpte därifrån trots avrådan. 6000:- blev han blåst på.

Aldrig ens hört talas om...
Han får nog skylla sig själv..
Citera
2021-05-03, 17:47
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Aldrig ens hört talas om...
Han får nog skylla sig själv..

Ja det får han definitivt allt med sidan var röda flaggor..
Citera
2021-05-03, 19:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Hur menar du nu?
Ja nu har du ju redan fått ett svar men menade såklart vid samma tidpunkt. Detta trots brist på komponenter och covid. Sen kan man såklart mena också att sony kommer från en mer lyckad generation med ps4a jämfört med ps3 som floppade inledningsvis innan den reste sig till en hedersvärd nivå iallafall och därför säljer mer Men återigen kan dom inte producera mer än vad dom gör. Finns ju inget att vinna på att göra det medvetet eller göra ett dåligt jobb. Den enda kritiken jag tycker man kan ha mot alla parter är hanteringen av scaplers. Det hade man kunnat göra något åt

Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ja det får han definitivt allt med sidan var röda flaggor..
Ja som bäst har jag läst någon som påstått att dom fått ett iphoneskal därifrån. Annars har jag inte läst något bra om den sidan alls. Har dock läst om folk som fått pengarna tillaka efter beställning så man kan väl pröva med det om man nu gjort misstaget.

Men egentligen räcker det att titta på sidan så får man varningsflagga för skiten. Eller rättare sagt det räcker att titta på namnet på sidan. Iphonehome.se och ska sälja ps5 när alla andra har slut. Jo tjena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in