2021-05-12, 13:12
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Så naiv borde man inte få vara som polis därför är det extra sjukligt. Dessutom skrev du ju själv att personen i detta fall åker för koppleri så fort han lägger ett finger på hemsidorna eller hjälper till att skriva ett inlägg på thaimassage guiden. Polisen i det andra fallet hjälpte ju mycket mer än så.
Förhoppningsvis är väl mannen i det här fallet lika naiv då.

Jag funderade på om det inte skulle gå att göra dessa sexköp på massagesalonger, juridiskt sett fullt lagliga genom att massösen skriver under ett avtal där hon tar uppdrag att som frilansande agera skådespelare i en porrfilmsinspelning och producenten (sexköparen) filmar sexakten med sin mobil. Då är "sexköpet", eller porrfilmen helt lagligt och även en avdragill kostnad - förutsatt att sexköparen har en enskild firma eller bolag med "erotisk film" eller liknande som verksamhetsberättelse. Sexköpet blir då som vilken annan affärsuppgörelse mellan två företag.

Problemet som kvarstår är att de thailändska massöserna inte vill skatta för sin inkomst.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-12 kl. 14:07.
Citera
2021-05-12, 13:18
Medlem
hijodejuans avatar
Utvisas hororna nån som vet?
Citera
2021-05-12, 13:23
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Utvisas hororna nån som vet?

Hororna eller underentreprenörerna säljer sexuella tjänster, vilken inte är kriminaliserat. Mama-san, "Mä-lao" (ägaren) av verksamheten är uppdragsgivare och som står på hyrsekontraktet till lokalen åtalas för koppleri - hon är oftast svensk medborgare.

Hur tänker du nu?
Senast redigerad av downloathe 2021-05-12 kl. 13:26.
Citera
2021-05-12, 13:25
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
Hororna eller underentreprenörerna säljer sexuella tjänster, vilken inte är kriminaliserat. Mama-san/ägaren av verksamheten är uppdragsgivare och som står på hyrsekontraktet till lokalen åtalas för koppleri - hon är oftast svensk medborgare.

Hur tänker du nu?

Att de inte uppfyllt kriterier för sitt arbetstillstånd? alt. blivit av med jobbet?
Senast redigerad av hijodejuan 2021-05-12 kl. 13:29.
Citera
2021-05-12, 13:46
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Att de inte uppfyllt kriterier för sitt arbetstillstånd?

Merparten har uppehållstillstånd eller svenskt medborgarskap och enkilda firmor, f-skattsedel och deklarerar små inkomster i firman. En del arbetar svart utan uppehållstillstånd och utan enskild firma, vissa som arbetar har enbart turist-visum, andra visar upp ett schengen visum för Mama-san. Vissa har en utvisning men stannar kvar för att tjäna stora pengar in i det sista. Tjejerna får olika villkor beroende på hur stor risk det innebär för Mama-san att ha henne arbetandes på salongen.

Att Mama-san sedan från svenska rättsupphållande myndigheter blir åtalad för koppleri är inget hennes underentreprenörer tycker är rimligt. I allmänhet står kvinnorna som arbetar på salongerna i tacksamhetsskuld till Mama-san för att de har inkomster, lokal och kunder. Därför ser du sällan MÄ som vittnar mot en Mama-san i koppleriärenden. Undantaget är om det finns en underliggande konflikt eller svartsjuka, dem sinsemellan.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-12 kl. 14:29.
Citera
2021-05-12, 15:32
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77tt11
Hur åker man egentligen fast? Massösen erkänner?

Polisen springer väl inte bara in och hoppas att de är någon som skjuter av just då.

Till alla er som varit på nån av de tre salongerna (verkar som att det kanske var 4, nån som vet?):

Detta är min gissning på hur ni eventuellt kan åka fast -

Polisen har nog haft span på salongerna i minst ett år. Varför ett år? Jo för att de dök upp i polismanne-razzian på Jennys SPA som gjordes för exakt ett år sedan. Så jag tror polisen inledde span för ett år sen.

De har högst troligen gjort telefonavlyssning, främst för koppleri som de vill komma åt, men även för att kunna komma åt torskar - se FUP från Jenny, där la ut några konversationer.

Min gissning är att de denna gång kommer vilja slå på lite större och göra en mer avskräckande razzia för medierna.

Så, hur kan ni som köpt sex där eventuellt komma att straffas?

De har fotat alla som går in och ut, samt följt efter för att identifiera personerna.

Har du ringt och frågat sex från ditt nummer, och sen gått in där så kommer det INTE att räcka. Om du däremot ringt, frågat sex, tagit ut pengar innan OCH de hittar bokningslistorna som skulle stämma överrens med tidpunkt du var där och det står en "sex-pinne", ja det skulle kanske hålla. Om du inte erkänner innan dess såklart.

Så det är ett sätt - De hittar bokningslistor, och vet att du var där den tiden, samt ringt och tagit ut pengar. OBS - det är INTE olagligt med massage, så även om det varit 20 kunder och 19 köpt sex KAN det ju vara så att du var en av de som faktiskt fick massage.

Annat sätt som är troligare är att de hittat kondomer med din sperma och/eller från lakan. De har identifierat dig genom span. Och sen kör en matchning. Har gjorts förut. Lakan och sånt är nog och du varit där inom senaste veckan, beroende på hur bra de tvättar...

Så det finns sätt att åka fast på. De kommer nog hålla på hela sommaren och väcka åtal mot slutet av augusti (som i fallet mot Jennys). Så det kan nog komma samtal nån gång under semestern.

Med det sagt - jag är glad att polisen i dessa fall faktiskt går på kopplarna, och inte torskarna, som i operation Torsk. Ogillar gatloppstänket och införandet av skampåle.
Citera
2021-05-12, 15:47
Medlem
T-bears avatar
Citat:
Att de inte uppfyllt kriterier för sitt arbetstillstånd? alt. blivit av med jobbet?

Absolut inte. Inget händer m de som har giltiga svenska arbets- och uppehållstillstånd.

Jag vet att iaf 2 st på en av salongerna saknar giltiga tillstånd att arbeta i Sverige ( en är även utvisad ). Vet ej hur Migrationsverket/polisen agerar där, om de fastnade i nätet.
Migrationsverket var med all sannolikhet med vid razzian ihop med Skatteverket och ev försäkringskassan.
Citera
2021-05-12, 17:08
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala-land
Till alla er som varit på nån av de tre salongerna (verkar som att det kanske var 4, nån som vet?):

Polisen har nog haft span på salongerna i minst ett år. Varför ett år? Jo för att de dök upp i polismanne-razzian på Jennys SPA som gjordes för exakt ett år sedan. Så jag tror polisen inledde span för ett år sen.

De har högst troligen gjort telefonavlyssning, främst för koppleri som de vill komma åt, men även för att kunna komma åt torskar - se FUP från Jenny, där la ut några konversationer.

Min gissning är att de denna gång kommer vilja slå på lite större och göra en mer avskräckande razzia för medierna.

De har fotat alla som går in och ut, samt följt efter för att identifiera personerna.

Har du ringt och frågat sex från ditt nummer, och sen gått in där så kommer det INTE att räcka. Om du däremot ringt, frågat sex, tagit ut pengar innan OCH de hittar bokningslistorna som skulle stämma överrens med tidpunkt du var där och det står en "sex-pinne", ja det skulle kanske hålla. Om du inte erkänner innan dess såklart.

Så det är ett sätt - De hittar bokningslistor, och vet att du var där den tiden, samt ringt och tagit ut pengar. OBS - det är INTE olagligt med massage, så även om det varit 20 kunder och 19 köpt sex KAN det ju vara så att du var en av de som faktiskt fick massage.

Annat sätt som är troligare är att de hittat kondomer med din sperma och/eller från lakan. De har identifierat dig genom span. Och sen kör en matchning. Har gjorts förut. Lakan och sånt är nog och du varit där inom senaste veckan, beroende på hur bra de tvättar...

Så det finns sätt att åka fast på. De kommer nog hålla på hela sommaren och väcka åtal mot slutet av augusti (som i fallet mot Jennys). Så det kan nog komma samtal nån gång under semestern.

Med det sagt - jag är glad att polisen i dessa fall faktiskt går på kopplarna, och inte torskarna, som i operation Torsk. Ogillar gatloppstänket och införandet av skampåle.

Sett lite mycket CSI?
Citera
2021-05-12, 17:21
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Sett lite mycket CSI?

Nej, vad exakt är det som du tycker verkar konstigt?

DNA från lakan och kondomer har de gjort i nästan alla thai razzior. CHECK

Span där de fotar och följer efter för att ID kolla genom bilregister eller ID kolla genom trappuppgång torsk går in i - CHECK

Går igenom alla bokningslistor - CHECK (en del salonger sparar dem, andra slänger. En del salonger är väldigt utförliga med tider och vem som jobbade, så de är lätta att kolla, andra är lite smartare)

Telefonavlyssning - CHECK

Så... vad är det som är konstigt? Vanligt spaningsarbete för att bygga ett case för att främst sätta dit koppleri.
Citera
2021-05-12, 17:26
Medlem
lala-lands avatar
Citat:

Fasen - glömde ju det ABSLOUT enklaste sättet att åka fast... haha

SWISH!!!

Det är ju så sjukt enkelt att jag inte ens tog upp det. Har man betalat med swish - t ex 1000 kr ja då åker man dit. Finns mängder av fall där folk dömts mot sitt nekande. Vette fan om de tog swish där, men OM de gjorde det så kommer det trilla in massa torskar...

annat sätt är såklart kontokort.

Men va fan, betalar men för kriminella saker med swish eller kontokort ja.. då kanske man får skylla sig själv. Tog inte ens upp det.
Citera
2021-05-12, 19:38
Medlem
Citat:
Nej, vad exakt är det som du tycker verkar konstigt?

DNA från lakan och kondomer har de gjort i nästan alla thai razzior. CHECK

Span där de fotar och följer efter för att ID kolla genom bilregister eller ID kolla genom trappuppgång torsk går in i - CHECK

Går igenom alla bokningslistor - CHECK (en del salonger sparar dem, andra slänger. En del salonger är väldigt utförliga med tider och vem som jobbade, så de är lätta att kolla, andra är lite smartare)

Telefonavlyssning - CHECK

Så... vad är det som är konstigt? Vanligt spaningsarbete för att bygga ett case för att främst sätta dit koppleri.

Men hur ska de visa vem som har tillfredsställt dig till utlösning? Jag kan ju lika gärna ha onanerat själv plus att det behöver inte vara så att jag har degat för att knulla utan hon vart kåt och ville ha sex? Hur ska de motbevisa? Samt att följa efter och spana, hur gör det med alla som åker lokaltrafik tvärs genom Stockholm?
Citera
2021-05-12, 19:51
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Men hur ska de visa vem som har tillfredsställt dig till utlösning? Jag kan ju lika gärna ha onanerat själv plus att det behöver inte vara så att jag har degat för att knulla utan hon vart kåt och ville ha sex? Hur ska de motbevisa? Samt att följa efter och spana, hur gör det med alla som åker lokaltrafik tvärs genom Stockholm?

Här bör finnas gott om utrymme för den misstänkte torsken att via sin försvarare manövrera bland definitioner och otillräcklig bevisning under huvudförhandlingen. I princip är det idag polisens tolkningsföreträde angående vad som skett i lokalen, med hjälp av ett övertygande språk och tveksam bevisning i FUP som fäller en sexköpare - förutsatt att den misstänkte inte redan har erkänt sexköp under ett polisförhör.

Det torsken behöver göra är att plantera rimligt tvivel angående polisens spekulationer, antaganden och tolkningar.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-12 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in