Citat:
Ursprungligen postat av
77tt11
Hur åker man egentligen fast? Massösen erkänner?
Polisen springer väl inte bara in och hoppas att de är någon som skjuter av just då.
Till alla er som varit på nån av de tre salongerna (verkar som att det kanske var 4, nån som vet?):
Detta är min gissning på hur ni eventuellt kan åka fast -
Polisen har nog haft span på salongerna i minst ett år. Varför ett år? Jo för att de dök upp i polismanne-razzian på Jennys SPA som gjordes för exakt ett år sedan. Så jag tror polisen inledde span för ett år sen.
De har högst troligen gjort telefonavlyssning, främst för koppleri som de vill komma åt, men även för att kunna komma åt torskar - se FUP från Jenny, där la ut några konversationer.
Min gissning är att de denna gång kommer vilja slå på lite större och göra en mer avskräckande razzia för medierna.
Så, hur kan ni som köpt sex där eventuellt komma att straffas?
De har fotat alla som går in och ut, samt följt efter för att identifiera personerna.
Har du ringt och frågat sex från ditt nummer, och sen gått in där så kommer det INTE att räcka. Om du däremot ringt, frågat sex, tagit ut pengar innan OCH de hittar bokningslistorna som skulle stämma överrens med tidpunkt du var där och det står en "sex-pinne", ja det skulle kanske hålla. Om du inte erkänner innan dess såklart.
Så det är ett sätt - De hittar bokningslistor, och vet att du var där den tiden, samt ringt och tagit ut pengar. OBS - det är INTE olagligt med massage, så även om det varit 20 kunder och 19 köpt sex KAN det ju vara så att du var en av de som faktiskt fick massage.
Annat sätt som är troligare är att de hittat kondomer med din sperma och/eller från lakan. De har identifierat dig genom span. Och sen kör en matchning. Har gjorts förut. Lakan och sånt är nog och du varit där inom senaste veckan, beroende på hur bra de tvättar...
Så det finns sätt att åka fast på. De kommer nog hålla på hela sommaren och väcka åtal mot slutet av augusti (som i fallet mot Jennys). Så det kan nog komma samtal nån gång under semestern.
Med det sagt - jag är glad att polisen i dessa fall faktiskt går på kopplarna, och inte torskarna, som i operation Torsk. Ogillar gatloppstänket och införandet av skampåle.