Citat:
DU kan inte bevisa någonting som är så fundamentalt självklart att vilken dåre som helst förstår det!? 
Jag kan faktiskt inte låta bli att undra om man verkligen kan bli så korkad att man inte klarar av att bevisa något som till och med en dåre skulle förstå.
Men visst, jag vet, du kan inte bevisa det du påstår. Det är det jag hävdat hela tiden. Eftersom det du påstår inte är sant.
Det skulle vi kunna enas om, om du hade förstånd nog till det.
Så, antingen förklarar du det brott du påstår att Ebba skulle begå, eller så inser du att något sådant brott inte skulle ha begåtts. Så enkelt är det med lagstiftningen. antingen bevisar man, eller så man oskyldig. Capiche!?

Jag kan faktiskt inte låta bli att undra om man verkligen kan bli så korkad att man inte klarar av att bevisa något som till och med en dåre skulle förstå.
Men visst, jag vet, du kan inte bevisa det du påstår. Det är det jag hävdat hela tiden. Eftersom det du påstår inte är sant.
Det skulle vi kunna enas om, om du hade förstånd nog till det.
Så, antingen förklarar du det brott du påstår att Ebba skulle begå, eller så inser du att något sådant brott inte skulle ha begåtts. Så enkelt är det med lagstiftningen. antingen bevisar man, eller så man oskyldig. Capiche!?
Brottsbalken - olaga intrång.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
Hade inte Ebba frågat och fått ok. Hade detta varit applicerbart.
"Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter."
Som sagt - återkom med fakta, rättsfall, lagutrymme etc som pekar på att en ägares rätt överstiger rättigheten hos den som har objektet till sitt förfogande.
Att man tex kan "ta" objektet, påverka objektet eller förändra objektet bara för att man äger det.
Nånting. Jag skriver "Objekt" för att då kan du leta rättsfall för andra delar än fastigheter.