2021-05-12, 11:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Exakt! Där har vi en korrekt juridisk iakttagelse. Om det varit nödvändiga åtgärder har en ägare rätt att gripa in och ta beslut om åtgärder.

Men nyss sa du ju att det var ungefär i storlek av julgranar som togs ned?
Var de farliga?

Neh... det går nog inte riktigt i detta fall.

Du klarar som vanligt inte att skilja på äpplen och päron.

Ebba hade i samråd med Esbjörn kommit överens om att röja på tomten, vilket gjorts. Träd i storlek upp till julgranar har tagits ned.

Det har inget med farlighet att göra. Men det föstår inte du.
EBba har låtit märka upp träd som ev kan anses farliga och behöva tas om hand. Helt enligt hennes rättighet på sin egen tomt.
2021-05-12, 11:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Din lilla skogstomte!
Det var ju JAG som tog upp att sådant där är motsägelsefullt!

Istället för att ta till dig att jag faktiskt håller med om att saker inte riktigt går ihop, så skulle du bara tjafsa..

ja, det var kanske naivt av mig att tro att du skulle förstå ett så enkelt argument.

Jag konstaterar bara att det, i motsats till vad du påstår, inte är något större problem med Esbjörns korttidsminne när det kommer till saker rörande fastighetsaffärer, vilket har en lite annan typ av tyngd än var man senast la nycklarna. Men, återigen, du förstår inte det, vi vet.
2021-05-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Som sagt, upp till bevis för dina påståenden! Vilka lagparagrafer och prejudikat lutar du dig emot?

Eller är det bara ännu fler hittepå från din sida!?

Jag kan ju inte bevisa nånting fundamentalt, som är så självklart att vilken dåre som helst förstår det.

Köper jag ett hus, skriver på ett köpeavtal, så kan jag inte direkt riva ned kåken med allt däri, eller ens gräva upp hela trädgården och påstå "det är min beslutsrätt"

Har inte säljaren lämnat över så har den hand om objektet, fastigheten.
*punkt*
2021-05-12, 11:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ebbas pappa är INTE hyresvärden. Sedan det är klassiskt att man inte ska låta en köpare flytta in i förtid, alla skador etc som sker under tex inflytt kan bli föremål för diskussion.

Var det köparen som gjorde det, fanns det redan innan osv.

Fälla ett träd över huset är dock ganska tydligt vem som gjort vad....

jösses, tänk att du fortfarande är så korkad.

Du försöker nu alltså antyda att Ebbas pappa, om det nu var han, skulle ha gått in på Esbjörns tomt helt på eget bevåg och börjat såga ner träd.

Är du verkligen så dum, eller gör du dig bara så dum?
2021-05-12, 11:08
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har inkommit bevisuppgift från E*björn via hans nya advokater.

https://docdro.id/Eopt5cm
https://docdro.id/x3dTw0o
https://docdro.id/79eq21M

Det rullar på i samma spår som Binninge valt, enda nya är väl att det genomförts en datortomografi på E*björn i övrigt inget okänt.

Tack för att du lyfter tråden.

Ärenden får nu en ny vändning.
Uppgifterna nu visar klart att Majkgård, Monica,Mats och Ulf visste om att Esbjörn var på väg att sälja, men Monica hann inte få sin fullmakt registrerad. Det fanns alltså en uppseglad konflikt mellan Esbjörn och kvinnorna, där Esbjörn ville sälja, där då kvinnorna valde att söka fullmakt, men de föll på handläggningstiden där då Esbjörn hann skriva under köpeavtalet. Här snickrade man då ihop det ökända Facebook-inlägget mellan Monica och Binninge, som idag sänker nya advokatens skrivelse.

Nya advokaten är proffsigare men sköt sig samtidigt i foten med sitt upplägg, nu hänger det på om advokaten Karin tar med Monica:s Facebook-inlägg.

Övrigt:
Ulf kommer att få det svettigt, han ska vittna för båda parter.
Ser vi till skrivstilen/Expressens publicering där man röjde källan kan Ulf råka illa ut.
Ebba:s advokat har också gjort en miss här, Monica:s Facebook-inlägg med datum och tidstämplar som finns dränkt långt bak i tråden skulle ha tagits med i bevisföringen, när nu Esbjörns advokat langar upp Ebba:s Facebook-inlägg som underlag. Att Esbjörns advokat inte fixat vittnesuppgifter från andra köpare/intressenter sänker honom ganska bra i hans skrivelse, eftersom han åberopar att Esbjörn sagt nej tidigare....

Majkgård är redan i trubbel med kommunen, om hon nu begår mened kan vi säga adios till henne.

Facebook-inläggen från Monica, finns en version till med exakta tidstämplar:
https://www.docdroid.net/KeOcfAA/monica-pernroth-facebook-pdf
Senast redigerad av vittne-x 2021-05-12 kl. 11:26.
2021-05-12, 11:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Förstår att du har svårt att förstå, inte ens enkla skolboksexempel får dig att förstå säljarens ansvar innan tillträde. Hur ansvar fördelas, och vem som gör vad i vilken ordning.

*klappar-på-huvudet*
Såja, såja. Förstår det inte är så lätt.

Ebba skulle ha rätt att ställa Esbjörn till svars för att det fallit träd över huset. Esbjörn godkände det, Och han har strikt ansvar fram till tillträde.

Skitkonstigt, och fult gjort, men så skulle Ebba kunna göra.
Skitsamma om det är Ebbas pappa som är skyldig till skadan...

Ok. Ska vi enas om det?

Det är helt makalöst hur aningslöst korkad du är.

Nej, Ebba skulle inte ha den rätten. Återigen, är du verkligen så korkad att du inte förstår ansvarsfördelningen? Trots att det har förklarats för dig upprepade gånger bara senaste timmen!
2021-05-12, 11:10
Medlem
Citat:
Du klarar som vanligt inte att skilja på äpplen och päron.

Ebba hade i samråd med Esbjörn kommit överens om att röja på tomten, vilket gjorts. Träd i storlek upp till julgranar har tagits ned.

Det har inget med farlighet att göra. Men det föstår inte du.
EBba har låtit märka upp träd som ev kan anses farliga och behöva tas om hand. Helt enligt hennes rättighet på sin egen tomt.

"Träd i storlek upp till julgranar har tagits ned"
Ljuger du igen. Det var större träd med.
Vad är vi uppe i nu på en dag? Tre direkta lögner?
Är säkert fler om man skulle lusläsa allt du skriver. Men skrattar mest när man gör det.

Alla andra här ser bilderna, diskuterar huruvida det saknas måttband, funderar över vad han sagt osv.
DU håller fast vid julgransstorlek. En lögn. Det är faktiskt lite pinsamt.

Kan du inte försöka lite bättre?
Just nu känns det obehagligt att skratta åt dig, du kanske inte kan bättre, du förstår inte?
2021-05-12, 11:11
Medlem
Citat:
jösses, tänk att du fortfarande är så korkad.

Du försöker nu alltså antyda att Ebbas pappa, om det nu var han, skulle ha gått in på Esbjörns tomt helt på eget bevåg och börjat såga ner träd.

Är du verkligen så dum, eller gör du dig bara så dum?

Det har INTE med det att göra. Det har att göra med att Esbjörn har ansvar för ALLT som sker på fastigheten. Även om han sagt "ok" till det.
2021-05-12, 11:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag kan ju inte bevisa nånting fundamentalt, som är så självklart att vilken dåre som helst förstår det.

DU kan inte bevisa någonting som är så fundamentalt självklart att vilken dåre som helst förstår det!?

Jag kan faktiskt inte låta bli att undra om man verkligen kan bli så korkad att man inte klarar av att bevisa något som till och med en dåre skulle förstå.

Men visst, jag vet, du kan inte bevisa det du påstår. Det är det jag hävdat hela tiden. Eftersom det du påstår inte är sant.

Det skulle vi kunna enas om, om du hade förstånd nog till det.

Så, antingen förklarar du det brott du påstår att Ebba skulle begå, eller så inser du att något sådant brott inte skulle ha begåtts. Så enkelt är det med lagstiftningen. antingen bevisar man, eller så man oskyldig. Capiche!?
2021-05-12, 11:13
Medlem
Citat:
Det är helt makalöst hur aningslöst korkad du är.

Nej, Ebba skulle inte ha den rätten. Återigen, är du verkligen så korkad att du inte förstår ansvarsfördelningen? Trots att det har förklarats för dig upprepade gånger bara senaste timmen!

Du har verkligen inte förklarat ett enda dugg.
Som sagt - återkom med fakta, rättsfall, lagutrymme etc.
2021-05-12, 11:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det har INTE med det att göra. Det har att göra med att Esbjörn har ansvar för ALLT som sker på fastigheten. Även om han sagt "ok" till det.

Det är vad du tror, ja.

Men, återigen, var har du för belägg för ditt påstående? Någon form av grund och stöd för ditt påstående måste du väl ändå ha? Eller är det bara ännu en sak du har hittat på alldeles själv, som ett barn i en sandlåda?

Det är bara att du förklarar på vilka grunder det du påstår gäller! Eller inser att du kanske har fel!
2021-05-12, 11:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Du har verkligen inte förklarat ett enda dugg.
Som sagt - återkom med fakta, rättsfall, lagutrymme etc.

Det var du som skulle återkomma med det, eftersom det är du som påstår att Ebba skulle begå ett brott. Men då påstår du att du inte kan det.

Men bevisbördan ligger hos dig! Upp till bevis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in