2021-05-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Jag ser som sagt inte hur det skulle ursäkta det ”afghan” har gett uttryck för?
det är så enkelt att majoriteten är från sd och tydligen vågar de inte stå för sina egna värderingar.
det är som att åka till Rinkeby, Rosengård, chansen att första människa är svensk är mindre eftersom över 80% har utländsk härkomst. när det gäller dessa tomtar så är sd kraftigt överrepresenterade så hade inte nästan bara sd folk avslöjats så är ngt fel
Citera
2021-05-12, 09:58
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kruxet är att domänen låg på Loopia år 2010-2011 (det kanske den gör än idag) och Loopia kontrolleras av samma personer som även kontrollerar Expo. Expo har alltså haft möjlighet att använda den epostdomänen efter eget behov, t.ex. för att få kontroll över flashbackkontot.

Ehrm, 2010-11 så var Jörgen nästintill okänd. 2010 så var han anställd som grafisk formgivare. Det var inte förrän 2012 som han valdes in som suppleant, så att de skulle bestämt sig att "sluta" använda kontot ungefär när Fogelklou blir politiskt aktiv är osannolikt.

Lägg sedan till att han har visat dåligt omdöme tidigare, så...
Citera
2021-05-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag är ingen supporter av SD. Vilket uttalande från Fogelklou var nazistiskt? Missade det.

Nej han skriver inte rakt ut "jag är nazist" men man kan gå genom hans inlägg och fråga sig vad en person har för sympatier och intressen när han skriver några burkar zyklon-B hade besparat Sverige miljarder, att moralen försvann 1945, att juden är roten till allt ont, att han beskriver sig själv som "ingen SD anhängare utan mycket mer radikal än så", att han skulle stötta en diktatur som tycker precis som han. Att skriva att han vill deportera varje svartskalle och avsluta med "sieg heil" är i min värld indikativt för nazisympatier.

Sen tycks han fixerad vid att i ungefär vartannat inlägg uttrycka hat och förakt mot "negrer" som han ser som en underlägsen ras.

Någon skrev att detta var ett tramskonto men det indikerar väl ändå något när man skriver så här. Kanske tog han ut svängarna lite extra bara.
Senast redigerad av grelin1999 2021-05-12 kl. 10:04.
Citera
2021-05-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Det är nästan enbart SD-politiker som "avslöjas" av skvallerpressen AB och Expressen.
Agendan är tydlig och mycket hycklande trots att man vet att många politiker från olika partier har konton här och skriver saker som inte alltid är rumsrena.

Jag tror du menar torgförde, Preteritum du vet. Nej, det är inte ett problem att han för 10 år sedan och längre tillbaka hade de åsikterna.
Huruvida han fortfarande har dem är ren spekulation, det får han själv svara på.

Jag har svårt tro att särskilt många från andra partier ger uttryck för stöd för folkutrensningar och väpnad konflikt som lösning på Sveriges problem. Eller vad är det du tror dessa andra politiker har för åsikter som medierna mörkar?
Men visst finns det säkert en och annan inom V som stöttar Stalin eller Mao.
Citera
2021-05-12, 10:17
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Bevisen kommer från lögnfabriken Aftonbladet och svenskfientliga Expo, de kan hitta på vad som helst om någon från SD så kommer de hjärntvättade att tro på det. Ingen tar den socialdemokratiska trollfabriken Aftonbladet seriöst förutom globalister, tokliberaler och marxister.
Så, om nu SD utesluter Fågelklo pga detta, har SD i så fall blivit globalister, marxister och tokliberaler?

🤷‍♂️
Citera
2021-05-12, 10:51
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nej han skriver inte rakt ut "jag är nazist" men man kan gå genom hans inlägg och fråga sig vad en person har för sympatier och intressen när han skriver några burkar zyklon-B hade besparat Sverige miljarder, att moralen försvann 1945, att juden är roten till allt ont, att han beskriver sig själv som "ingen SD anhängare utan mycket mer radikal än så", att han skulle stötta en diktatur som tycker precis som han. Att skriva att han vill deportera varje svartskalle och avsluta med "sieg heil" är i min värld indikativt för nazisympatier.

Sen tycks han fixerad vid att i ungefär vartannat inlägg uttrycka hat och förakt mot "negrer" som han ser som en underlägsen ras.

Någon skrev att detta var ett tramskonto men det indikerar väl ändå något när man skriver så här. Kanske tog han ut svängarna lite extra bara.

Ja kanske indikerar det att i hans tankebanor så generaliserar han negativt mot mörkhyade. Jag gissar på att du har rätt. I alla fall under tiden det skrevs. Det ligger säkert någonting där. Personligen tycker jag det är fel även om det är en gråzon eftersom generaliseringar, positiva och negativa, är svåra att komma ifrån. Samvetsfråga till dig, har du exakt samma engagemang mot de som generaliserar negativt mot vita, eller generaliserar negativt baserat på kön, tex mot män? Min amatörgissning är att du är en hycklare.
Citera
2021-05-12, 12:15
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det betyder nog att de har viktigare jobb än t.ex. butiksexpediter (vilka tjänar mindre än han gör) men inte lika viktiga jobb som t.ex. IKEA-chefen, vad han nu heter, som säkert tjänar mer.

Sen att man inte vill låtsas om att vissa arbeten är viktigare/mer värda i rena pengar än andra i det här landet, är en helt annan sak.
Fast han är ju politiker? Svårt att hävda det där
Citera
2021-05-12, 12:19
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Alltså, det senaste inlägget från "afghan" här på flashback är från 2011(!). AB och Expressen är ute i ogjort väder för det här är rent trams.

Plattjordsnivå på de flesta inlägg . Han är liksom inte 20 år.
Citera
2021-05-12, 12:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Det här kontot som kallas "afghan", verkar inte finnas på Flashback. Eller är det något annat forum det syftas på? Om det var ett konto på Flashback, då borde det väl finnas kvar på forumet? Konton tas väl inte bort på Flashback?
Citera
2021-05-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det är så lojalitet fungerar inom sd. Alla verkar spela in och skaffa hållhakar på varandra.

Så funkar alla sekteristiska sammanslutningar på nätet.
Citera
2021-05-12, 13:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det här kontot som kallas "afghan", verkar inte finnas på Flashback. Eller är det något annat forum det syftas på? Om det var ett konto på Flashback, då borde det väl finnas kvar på forumet? Konton tas väl inte bort på Flashback?
Kontot finns.

#afghan
Citera
2021-05-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ja kanske indikerar det att i hans tankebanor så generaliserar han negativt mot mörkhyade. Jag gissar på att du har rätt. I alla fall under tiden det skrevs. Det ligger säkert någonting där. Personligen tycker jag det är fel även om det är en gråzon eftersom generaliseringar, positiva och negativa, är svåra att komma ifrån. Samvetsfråga till dig, har du exakt samma engagemang mot de som generaliserar negativt mot vita, eller generaliserar negativt baserat på kön, tex mot män? Min amatörgissning är att du är en hycklare.

Man får generalisera bäst man vill, jag tycker man ska vara ärlig kring det bara och inte få det att verka som att Fogelklou gjort nåt enstaka klavertramp nån gång för länge sen. (Visst var det 10 år sedan)
Men sen är det ju också en fråga om partiets integritet. Vill man ha med personer som har sådana åsikter? Jag har själv uttryckt en massa hat på Flashback (en massa) men jag har inte heller tänkt bli politiker för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in