2021-05-12, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var det smarte målere da. Med all planleggingen stemmer det nok at karet var fylt med vann. Ble aeh druknet?
Har ikke peiling om de har vannmåler i Lørenskog, men de fleste hadde vel smartmåler for strøm i 2018 tenker jeg. Flere kommuner har begge deler.

TEH tok seg et bad mens AEH og TH var på teater. Tviler på at sønnen hadde fått i oppgave å fylle badekaret, sånn at far kunne drukne mor da de kom hjem.

Edit: TEH måtte sikkert ligge på magen den den natten, etter han skar seg på ryggen, muligens derfor han sov dårlig.
Senast redigerad av Havhest 2021-05-12 kl. 02:28.
Citera
2021-05-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er du sikker på at TH avslo forretningsideen om en kryptofabrikk?

Hvorfor ringer da TH til kryptogutten på forsvinningsdagen? De hadde i alle fall noe på gang.
Kan det muligens være fordi han nettopp har fått et kravbrev med flere sider om krypto valuta og tror RU kanskje har noe med det å gjøre ?

Og hvis det virkelig er slik at TH ringte RU på forsvinningsdagen, så forklarer det hvorfor RU den dagen, to ganger skiftet profil bilde på Facebook.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-12 kl. 09:24.
Citera
2021-05-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Først etter at RU ble siktet våren 2020 erkjente han at Monero hadde vært tema i samtalene med TH.

I de innledende møtene RU hadde med politiet november 2018, holdt han denne informasjonen tilbake og sa at kontakten kun dreide seg om Bitcoin. Men dette endret seg altså da siktelsen kom.

Da fortalte RU at TH faktisk hadde vist stor interesse for Monero
- også etter at de hadde snakket om det og RU fortalte at dette var en kjeltringvaluta.

Men TH sa allerede i et av sine første avhør at han aldri hadde hørt om Monero tidligere, og at han og RU hadde snakket om Bitcoin.

TH og RU var med andre ord samkjørte på at kontakten dreide seg om Bitcoin i de første avhørene. Men så viser det seg at også Monero var tema. De har også vært ganske samkjørte på når kontakten opphørte. Men så viser det seg at politiet kan dokumentere kontakt mye tidligere og helt frem til AE forsvant i oktober 2018. TH har forklart at de møttes 7-8 ganger. Men så viser etterforskningen at det kan være snakk om nesten dobbelt så mange møter og at de har holdt jevnlig kontakt over lengre tid.

Hva annet er det som ikke stemmer?
Både TH og RU forstår at kidnappingen og kravbrevet har en sammenheng med den kontakten de har hatt om krypto valuta og vet ikke helt hvordan de skal forholde seg til det hele.
Citera
2021-05-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg har mistanke om at th har forledet ru til å tro at han fikk bygge kryptofabrikk om han hjalp til med drapet. Problemet er å bevise at han visste det var et drap. Jeg tror han visste at ektefellen skulle drepes under dekke av kidnapping. Hvem kidnapper egen kone.
Og RU slo til på det tilbudet
Citera
2021-05-12, 09:18
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Denne Stoltenberg skulle en nesten tro var Støre, for makan til tåkeprat.

Havhest också
Citera
2021-05-12, 09:21
Medlem
bamdidams avatar
Till de som har läst boken; står det något om TEH togs bilder av på ryggen?
Citera
2021-05-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Till de som har läst boken; står det något om TEH togs bilder av på ryggen?

Nei, det står ingenting om hvilken interesse politiet viste for dette.

Men det var i alle fall en av flere nye opplysninger som ikke var kjent for allmennheten fra før.
Citera
2021-05-12, 09:53
Medlem
Det var nok ikke RU TH ringte den formiddagen, men en reell forretningsforbindelse, og som neppe har noe med saken å gjøre. Men til og med denne personen prøver TH å mistenkeliggjøre. Syk mann.
Citera
2021-05-12, 09:53
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nei, det står ingenting om hvilken interesse politiet viste for dette.

Men det var i alle fall en av flere nye opplysninger som ikke var kjent for allmennheten fra før.
Kunne du tenkt deg sende meg pm?
Citera
2021-05-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan det muligens være fordi han nettopp har fått et kravbrev med flere sider om krypto valuta og tror RU kanskje har noe med det å gjøre ?

Og hvis det virkelig er slik at TH ringte RU på forsvinningsdagen, så forklarer det hvorfor RU den dagen, to ganger skiftet profil bilde på Facebook.

Han skal vel ha ringt mellom ti og elleve en gang hvis jeg ikke husker feil, så brevet var vel ikke funnet enda? Hvordan skulle dette uansett forklare profilbildebytte på facebook? En merkelig logikk som i alle fall ikke jeg forstår så forklar gjerne.
Citera
2021-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Han skal vel ha ringt mellom ti og elleve en gang hvis jeg ikke husker feil, så brevet var vel ikke funnet enda? Hvordan skulle dette uansett forklare profilbildebytte på facebook? En merkelig logikk som i alle fall ikke jeg forstår så forklar gjerne.

Nå var det ikke RU han ringte. Siste kjente kontakt mellom RU og TH var tidligere den måneden, iflg. vitner
Citera
2021-05-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Ok, Alsagio sier at han ikke ringte RU. Men tanken er at hvis RU samme dag får høre om kidnappingen og innholdet i kravbrevet, så skjønner han straks at han selv vil komme i medias søkelys og endrer derfor i hu og hast profilbildet som han tenker media vil bruke. Som kjent var VG straks oppe å filmet huset hans, når de fikk høre om ham.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-12 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in