2021-05-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Selvsagt har han det, RU har kommunisert med kidnapperen/morderen, de har en felles interesse, krypto valuta. Men i motsetning til RU, så har kidnapperen/morderen operert med et fiktivt navn. Slik at RU ikke vet hvem han egentlig er og ikke kan svare på politiets spørsmål. Likevel er RU redd for at kidnapperen/morderen skal ta ham fordi han vet for mye. Omtrent der tror jeg landet ligger.

Så konspirasjonen din går ut på at TH og eller TEH har vært løsmunnet overfor RU, RU har vært løsmunnet overfor en falsk id på darknet, RU har etterhvert blitt vettskremt fordi han er blitt truet av falsk id på darknet, og RU kan nå kanskje vite noe, eller kanskje ikke, som kan avsløre falsk id som erlik kidnapperen.

Så oppgaven din OleStoltenberg, er å overbevise folk om at "kidnapperen" finnes. Skjult bak en falsk id.

Men, selv om dette skulle være sant, (hvilket jeg ikke tror, det er snakk om en fantasifigur), og politiet skulle finne noen på internett eller darknet, så gjenstår det å knytte denne personen til drapet på AE og åstedet i S4.

Så du får fantasere videre.
Citera
2021-05-11, 16:12
Medlem
Jadda

Citat:
I denne perioden var det essensielt for politiet at offentligheten og mediene ikke fikk vite at kona til en av Norges rikeste menn var forsvunnet.

Det ble derfor tilløp til panikk hos politiet da VG plutselig ringte mobiltelefonen til den savnede kvinnen. Det kommer frem i boken «Lørenskog-mysteriet», skrevet av TV 2-journalistene Kenneth Fossheim og Magnus Braaten.

Citat:
Politiet tok raskt kontakt med VG-ledelsen med en sterk anmodning om ikke å omtale saken.

Men sjefredaktør Gard Steiro ante foreløpig ingenting om forsvinningen. Det var ikke en av hans journalister som hadde prøvd å ringe Hagen, men en selger som skulle få solgt et VG-abonnement, står det i boken.
https://www.tv2.no/nyheter/13984210/
Citera
2021-05-11, 16:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jadda
https://www.tv2.no/nyheter/13984210/

Ja, leste akkurat den. Fin liten reklame for boka, det der.
Det er også en påminnelse om hvor ekstremt irriterende telefonselgere kan være.
Citera
2021-05-11, 16:19
Medlem
Citat:
Selvsagt har han det, RU har kommunisert med kidnapperen/morderen, de har en felles interesse, krypto valuta. Men i motsetning til RU, så har kidnapperen/morderen operert med et fiktivt navn. Slik at RU ikke vet hvem han egentlig er og ikke kan svare på politiets spørsmål. Likevel er RU redd for at kidnapperen/morderen skal ta ham fordi han vet for mye. Omtrent der tror jeg landet ligger.

Ok. Da gjenstår det bare å finne en person som er god på krypto, darkweb og er i stand til å drepe en eldre dame og er så sikker på å ikke bli oppdaget at han tar risikoen på 21 år.

Anyone?
Citera
2021-05-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Så konspirasjonen din går ut på at TH og eller TEH har vært løsmunnet overfor RU, RU har vært løsmunnet overfor en falsk id på darknet, RU har etterhvert blitt vettskremt fordi han er blitt truet av falsk id på darknet, og RU kan nå kanskje vite noe, eller kanskje ikke, som kan avsløre falsk id som erlik kidnapperen.

Så oppgaven din OleStoltenberg, er å overbevise folk om at "kidnapperen" finnes. Skjult bak en falsk id.

Men, selv om dette skulle være sant, (hvilket jeg ikke tror, det er snakk om en fantasifigur), og politiet skulle finne noen på internett eller darknet, så gjenstår det å knytte denne personen til drapet på AE og åstedet i S4.

Så du får fantasere videre.
Nei, ingen konspirasjon. Bare en type med flere falske navn, enn det ene id-kortet politiet allerede har funnet ut, at han brukte. At kidnapperen/morderen finnes er noe alle bortsett fra deg og et par andre, forlenget har skjønt. At han så sent som for et par uker siden hørte fra seg til TH, er en ytterligere bekreftelse på det. Jeg har ikke noe oppgave, jeg bare deltar i en diskusjon hvor jeg har en helt annen oppfattelse en deg og et par andre. Er vel ikke noe vanskelig å knytte vedkommende til S4, når kravbrevet han skrev, med sine egne konti, ble funnet på en stol i S4, den dagen AEH forsvant
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-11 kl. 16:42.
Citera
2021-05-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ok. Da gjenstår det bare å finne en person som er god på krypto, darkweb og er i stand til å drepe en eldre dame og er så sikker på å ikke bli oppdaget at han tar risikoen på 21 år.

Anyone?
Jeg tror ikke han verken tenker eller er som alle andre. Blir derfor helt meningsløst å stille spørsmål ved adferden, den er selvsagt ikke normal. Folk flest tjener penger på en annen måte.
Citera
2021-05-11, 17:02
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke han verken tenker eller er som alle andre. Blir derfor helt meningsløst å stille spørsmål ved adferden, den er selvsagt ikke normal. Folk flest tjener penger på en annen måte.

Folk flest? Er det Gudbrand Gråstein du tenker på? Er kanskje ikke som folk flest, men...
Citera
2021-05-11, 18:30
Medlem
Citat:

Anyone?
ikke minst med motiv og det var ikke penger. Innerst i en blindvei med hus tett på. Midt på lyse dagen. Th ble kvitt en verkebyll. Sett sånn flaks. Akkurat rett før hun flyttet ut.
Senast redigerad av LH07 2021-05-11 kl. 18:33.
Citera
2021-05-11, 19:53
Medlem
Jofs avatar
Polisen verkar inställd på att man INTE kommer att klara upp det här försvinnandet. Då möter man problemet om hur länge man kan ha maken som misstänkt gärningsman. För ett tänkt mord.

Vet inte hur lagstiftningen ser ut i Norge. Kan man ha honom MG i hela hans liv? Eller finns det en gräns.
Om inte annat då det är RIMLIGT att lägga ned misstanken mot honom?
Citera
2021-05-11, 20:21
Medlem
Boken er bare en oppsummering av avisartiklene, elendig bok, men ikke overraskende da saken fortsatt etterforskes. Ingenting om drapsmennene kan være utlendinger feks. I tillegg har de bedt sylfest gjøre en språkanalyse, så da kan han neppe brukes som ny sakkyndig av politiet i saken, slik tanken nok var.
Citera
2021-05-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Man kan anta at RUs primære motiv har vært penger. Forretningsidéen hans ble avslått av TH, men
man kan tenke seg at den senere "vankingen" på F*tur*m kan ha vært motivert av TH, kanskje han
hadde noe å tilby "gutten", tross alt? Men hva? Ikke som medvirker i et planlagt drap, det tror jeg ikke.

Grunnen til at jeg lurer er i hvor stor grad han var forberedt på å bli kontaktet av politiet, og evt. om
han hadde noen forutanelser om at han kunne havne i en ufordelaktig posisjon under og etter avhøret.

Siktelsen var nok nødvendig for å pågripe RU. Alvorlighetsgraden talte nok for at de kunne holde ham
til han var grundig avhørt. Tidspunktet ble valgt for å hindre TH i å påvirke eller true ham i forkant.
Når han så hadde avgitt forklaring, kunne de kanskje endre siktelsen på bakgrunn av det han forklarte.
Jeg tenker at han kanskje er reddere for TH enn for politiet i denne saken. Samtidig ser han ut til å
ha egen bedrift (startet i 2020) og kan vel helst tenkes å ønske seg ut av klisteret han har havnet i.

Ja, bortsett fra at Gr*nnerød allerede hadde et ganske omfattende rulleblad, og lot
til å være en som mer enn gjerne begikk lovbrudd for å berike seg selv.

Er du sikker på at TH avslo forretningsideen om en kryptofabrikk?

Hvorfor ringer da TH til kryptogutten på forsvinningsdagen? De hadde i alle fall noe på gang.
Citera
2021-05-11, 20:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Anyone?

Och som dessutom gillar att strosa i lågprisbutiker för skor...
;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in