2021-05-12, 08:17
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jag vet inte hur det är nu, men förr kunde amatörryttare få en tusenlapp eller så om det gick bra.

Amatörtränare har bättre hyfs och ger bättre betalt. Oftast är de måna om att sätta upp yngre förmågor och gärna lärlingar.

Proffstränare fakturerar allt till sina ägare, träckare och minsta lilla kostnad.
Citera
2021-05-12, 08:19
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikirk
Kevin har ridit ut för De Burca med ett gäng vinnare och bra placeringar 2020. Mer än hälften av alla ritter var för De Burca. Först i år som han rider ut åt Wahl och Kuzli.

Hörde att James ska bli Burcas hinderryttare. En amatör. Ja sett till licenstyp
Citera
2021-05-12, 08:20
Medlem
Avlanss avatar
Tänker också att Kim Stern är smålänning och aldrig gör något gratis.
Citera
2021-05-12, 08:26
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Tänker också att Kim Stern är smålänning och aldrig gör något gratis.

Vi glömmer aldrig när hans häst tappade en sko vid startboxen. Tror ni inte att vår allas vän Kimpa hoppar av och ställer sig och skor?

Det var det roligaste jag sett, iförd full jockeydress!! 😎
Citera
2021-05-12, 08:28
Medlem
Avlanss avatar
Var det bara jag häromveckan som hade mest feeling för Freed from desire?

Inte förvånad alls över att den van. Har Sjökvist gett någon förklaring till Maybachs prestation?

För helt likvärdiga är de väl inte? Dagsform?
Citera
2021-05-12, 08:33
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Henrik Engblom kan få en fin säsong som hinderryttare om han fortsätter få ritter av De Burca.

Har de funnit varandra? 🍻

Kul kul, han har väl inga egna hinderhästar?
Citera
2021-05-12, 11:59
Bannlyst
Citat:
Var det bara jag häromveckan som hade mest feeling för Freed from desire?

Inte förvånad alls över att den van. Har Sjökvist gett någon förklaring till Maybachs prestation?

För helt likvärdiga är de väl inte? Dagsform?

Man ska inte stirra sig blind på Cordreys officiella formtal. Ifjol värderade jag FFD till 89 på gräs och hon är väl 4-5 kg sämre på dt. Det ger oss 85. Miss Maybach har jag värderat till 87 som bäst. I söndags var det årsdebut och det är väl inte så konstigt att MM presterade några kilo sämre. Pullade väl lite också? Dessutom har jag en känsla av att hon är allra bäst på 1400.

FFD blir verkligen att räkna med i gräsloppen i sommar. Kommer säkert att passera 90.
Citera
2021-05-12, 12:03
Medlem
Avlanss avatar
Vi lyfter på hatten för mannen med hatten! Gratulerar Peter Jardby, 60 år!
Citera
2021-05-12, 12:40
Bannlyst
Citat:
Vi lyfter på hatten för mannen med hatten! Gratulerar Peter Jardby, 60 år!

Då blir det väl champagne i stallet igen.
Citera
2021-05-12, 23:26
Medlem
Avlanss avatar
Någon som vill ha en rolig uppgift?

Värdera HCP till prissummor. Vad respektive handicaptal stämmer överens med vinstsummor, i tabell vore kul.
Citera
2021-05-13, 08:09
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Man ska inte stirra sig blind på Cordreys officiella formtal. Ifjol värderade jag FFD till 89 på gräs och hon är väl 4-5 kg sämre på dt. Det ger oss 85. Miss Maybach har jag värderat till 87 som bäst. I söndags var det årsdebut och det är väl inte så konstigt att MM presterade några kilo sämre. Pullade väl lite också? Dessutom har jag en känsla av att hon är allra bäst på 1400.

FFD blir verkligen att räkna med i gräsloppen i sommar. Kommer säkert att passera 90.

de borde sidovärderas på underlag
Citera
2021-05-13, 08:13
Medlem
Avlanss avatar
Marie Lustig har börjat vinna löp i Danmark och på Jägersro. Har hon fått bättre sving på hästarna? De står i 30 gånger pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in