2021-05-11, 23:36
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
På Paolos tid hetsades tjejerna att bada nakna. Kan tänka mig att det hade något att göra med att Pontus Gårdinger var producent!

Alla minns vi Suzanna: (lite NSFW)
https://youtu.be/H-dfEkx68io?t=32
hahaha underbart att hon låtsades att inte att hon gjorde det med flit. det bara råka hända lixom
2021-05-11, 23:37
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
En bra tankeställare. Svenska YLE (Finlands motvarighet till SVT) har en artikel rörande hur avtalen kan se ut: https://svenska.yle.fi/artikel/2021/05/04/sa-har-ser-de-hemliga-kontrakten-for-reality-tv-ut-livslang-tystnadsplikt-och Artikeln behandlar visserligen tre finländska program, men jag tvivlar på att de svenska motsvarigheterna har bättre villkor.

Verkar finnas vissa likheter, i all fall när det kommer till boten. Klas Beyer och Jannika har berättat att de måste betala 500 000kr / 300 000kr om de skulle bryta mot kontrakten genom att t.ex. i förväg berätta att de ska vara med i Robinson:

Källa:
https://www.nuntium.se/robinson-profilerna-berattar-sa-har-mycket-kraver-tv4-boter-fran-deltagarna/
2021-05-11, 23:38
Medlem
Joanna tjatar om att Annki inte skall vara immun. Vill hon ha ut henne?
2021-05-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
ja han är förlovad i tanken att få sätta på Joanna i blåbärsskogen ja..
Dom är uppenbart förälskade i varandra

Därför han grät i en synk hur mycket han saknar sin flickvän?

Sluta snacka skit, stolpskott
2021-05-11, 23:41
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam

just därför han grät i synk...
stärka trovärdigheten
2021-05-11, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Tror du på riktigt att Mastiff har rätt att begränsa människors fria rörlighet till den grad att man inte får åka hem när man vill bara för att de skriver in det i ett kontrakt?

Herregud, vet inte ens vad jag ska svara på sådana här dumheter.

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tror du att man kan skriva vad som helst i ett kontrakt som sedan gäller i domstol per automatik bara för man skrivit på?

Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Låser hyresvärden in dig i lägenheten och öppnar inte förens uppsägningstiden är klar? Blir du inlåst på kontoret tills din uppsägningstid är klar? Blir du tvingad att dela bostad och sova i samma säng med din fru tills skilsmässan är klar? Nej inte ens ett miljonföretag kan inte tvinga en människa att vara med i ett tv-program...
Jaha, är det så ni tolkar Wrenkler? Att det handlar om att tv4 skulle slå honom i bojor och kedja fast honom på stranden om han försökte ta sig därifrån?

När Wrenkler och Klas Beyer mfl säger att man inte fick sluta som man ville, så handlar det om att deltagaren kan bli skadeståndsskyldig för kontraktsbrott om man lämnar utan produktionens godkännande. Säkerligen finns såna klausuler med i avtalet. Det kanske inte är så lockande att gå därifrån, utan produktionens godkännande, om man vet att det kan kosta stora pengar.

Tolkar ni deltagarnas tystnadsklausuler som att tv4 skär av dem tungan om de pratar?

2021-05-11, 23:44
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam

"stolpskott" är det nått som har används tidigare här i tråden.... eller kom du på det själv?
2021-05-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
"stolpskott" är det nått som har används tidigare här i tråden.... eller kom du på det själv?

Jag lånade ordet av en tidigare forumanvändare. Busted. Fan nu skäms jag ju nästan..
2021-05-11, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
En bra tankeställare. Svenska YLE (Finlands motvarighet till SVT) har en artikel rörande hur avtalen kan se ut: https://svenska.yle.fi/artikel/2021/05/04/sa-har-ser-de-hemliga-kontrakten-for-reality-tv-ut-livslang-tystnadsplikt-och Artikeln behandlar visserligen tre finländska program, men jag tvivlar på att de svenska motsvarigheterna har bättre villkor.
Intressant. Precis vad jag misstänkte, tuffa villkor. Det är jurister som sätter upp avtalen för tv-bolagens del, och de skrivs förstås utifrån maximal nytta för tv-bolagen. Deltagarna tar säkerligen inte in en egen jurist före påskriften, utan skriver bara på. Som lekman är det svårt att förstå att vissa villkor säkerligen är för stränga för att nånsin hålla i domstol, deltagaren tänker "Det här måste jag följa, jag har skrivit på. Annars kan jag få betala skadestånd."
2021-05-11, 23:50
Medlem
Vad är den teoretiska skillnaden mellan att bara ha en ordinarie röst och ha två röster när två ska röstas ut? Vad blir den teoretiska skillnaden i utfallet? Vad representerar utfallet i de två olika fallen? Har det någon betydelse om de får en eller två ordinarie röster?
2021-05-11, 23:51
Medlem
Det är intressant att folk tar upp Robinson Crusoe/Kruse. Det är av allt att döma en fiktiv person i en fiktiv bok. Om det ändå baserar sig på en verklig händelse så är sannolikheten stor att författaren Daniel Defoe fantiserat ihop lika mycket av berättelsen som Mastiff gör i sin produktion av Robinson.
2021-05-11, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkar finnas vissa likheter, i all fall när det kommer till boten. Klas Beyer och Jannika har berättat att de måste betala 500 000kr / 300 000kr om de skulle bryta mot kontrakten genom att t.ex. i förväg berätta att de ska vara med i Robinson:

Källa:
https://www.nuntium.se/robinson-profilerna-berattar-sa-har-mycket-kraver-tv4-boter-fran-deltagarna/
Jamen tack, där har vi det. Det är självklart de höga summorna som deltagarna riskerar att få betala vid kontraktsbrott som fick Wrenkler att säga att han inte "fick" lämna. Han fick alltså inte lämna gratis utan produktionens godkännande. Alla förstår inte att han menade på det viset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in