2021-05-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, det fick hon, eftersom Esbjörn gett henne tillstånd, och det vet du, så det är bara ännu en lögn du försöker sprida!

haha nu fånar du dig bara.
Nonsens.

"varsågod Ebba du får göra vad du vill"
Var det så Esbjörn sa? Nej.
2021-05-11, 19:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
PÅ ett ställe står det att: På Odalgården hjälp med mat, hygien och tvätt.

Har pensionatstanten under de år Esb tomtat in och ut där skött hans hygien???

Vet Esb om att det är så det hela setts på?

Har detta all omskötsel tillkommit för att visa att han är senil och inte klarar sig för att ta honom ur kontraktte så pensionatstanten kan få ärva honom?

Det är att dra det till det yttersta han kör ärende åt henne samt är hustomte åt henne småsuper och sen kommer tant hem gör en smörgås, samt tvättar hans kläder och hans byk...
2021-05-11, 19:54
Medlem
trngws avatar
Sedan har vi ju en annan intressant aspekt.

Låt säga, att det finns ett avtal, åsså fullgör inte en av parterna sin del av avtalet. Då kan den andra parten inte gärna avkrävas ett fullföljande, och om den första partens brott mot avtalet är allvarligt nog, kan den andra parten förklara avtalet ogiltigt.

Detta har ju varit upp några gånger i tråden, och framförallt Ebba-hatarna har lite svårt att välja vilken fot de skall stå på. Dels har föreslagits att avtalet inte gäller för att Ebba inte fullföljt och slutbetalat. Men varje människa med minsta lilla rättspatos förstår varför det är så och varför det inte gör avtalet ogiltigt.

Men i alla fall, grunden att ett avtal kan bli ogiltigt om en part t.ex. inte betalar i tid, har vi där, jag tror de flesta av oss är överens. Det finns vill jag minnas en paragraf om det även i Ebbas och Esbjörns avtal, att om betalning inte sker i tid, kan avtalet ogiltigförklaras.

Alla utom Ebba-hatarna kommer säkert att tycka att allt detta är självklart. Men Ebba-hatarna anar ugglor i mossen och förstår, som vanligt, ingenting alls.

Esbjörn hävdar nu, genom sitt fotbollslag av advokater, att det ingåtts ett nytt avtal mellan Esbjörn och Ebba, som innebär att affären som tillkom genom det första, giltiga, avtalet, skall återgå. Eller, det är så som advokaterna borde ha uttryckt sig, om de hade vetat vad de håller på med. Ingen av parterna kan nämligen ogiltigförklara det redan ingångna avtalet, så som advokaterna med sin skrivning vill göra gällande. Det ingångna avtalet är nämligen bindande för bägge parter enligt lag, och det ligger inte i parternas makt att ogiltigförklara avtalet, vare sig enskilt eller gemensamt. Detta har advokaterna inte förstått. Återigen är vi, redan för andra gången med dessa nya advokater, inne på att Esbjörn borde ha skaffat sig advokater med kunskap om fastighetsrätt.

Nåja, det var ju egentligen inte advokaternas klantighet och okunskap i denna delen som jag tänkte ta upp. Utan i stället det som jag inledde med, ett avtals giltighet och parternas åligganden att t.ex. betala i tid.

Låt oss nu då utgå ifrån det Esbjörns advokatfotbollslag säger, att ett nytt avtal har ingåtts. Ett avtal som grundar sig i Esbjörns brev till Ebba den 3/9, och i Ebbas publika uttalande om att hon inte skall fullfölja avtalet om ...

Detta avtalet har då inskrivet i text och sedermera undertecknat av Esbjörn Bolin själv i egen hög person, att återbetalning av handpenning redan ska ha skett, och sedan att detta skall ske nästkommande dag.

Så, har då Esbjörn uppfyllt sin del av avtalet på denna minst sagt viktiga punkt?

Nej, han har ju inte det. Esbjörn har underlåtat att betala i tid, i enlighet med det avtal han själv har låtit upprätta helt på eget initiativ (?) och med sina egna ord (?), ja i alla fall definitivt utan Ebbas medverkan på något vis.

Så, säg mig. Om Ebba inte betalat handpenningen i tid, ja, då hade alla, särskilt Ebba-hatarna, skrikigt högt att avtalet inte längre gäller och Esbjörn har rätt att frånträda. Och det, så klart, i det fallet, med all rätt.

Följaktligen, så förväntar vi oss, att alla, särskilt Ebba-hatarna, skriker högt att detta nya avtal inte längre gäller, eftersom Esbjörn inte betalat i tid.

Eller hur!?
2021-05-11, 19:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha nu fånar du dig bara.
Nonsens.

"varsågod Ebba du får göra vad du vill"
Var det så Esbjörn sa? Nej.

Hur vet du vad Esbjörn sa? Du har ingen aning! Du ljuger, igen, precis som du gör hela tiden.

Ebba fick lov av Esbjörn att röja på tomten. Hon gjorde det hon ville göra och Esbjörn var där, han tittade på och han var glad och skämtade, det har vi hört utomstående vittna om.

Det är återigen bara du som hittar på, tar saker rakt ur det blå, rena lögner, hela tiden.
Vägrar erkänna sanningen, vägrar se fakta.
2021-05-11, 20:09
Medlem
Citat:
Hur vet du vad Esbjörn sa? Du har ingen aning! Du ljuger, igen, precis som du gör hela tiden.

Ebba fick lov av Esbjörn att röja på tomten. Hon gjorde det hon ville göra och Esbjörn var där, han tittade på och han var glad och skämtade, det har vi hört utomstående vittna om.

Det är återigen bara du som hittar på, tar saker rakt ur det blå, rena lögner, hela tiden.
Vägrar erkänna sanningen, vägrar se fakta.

haha, du är kärringen mot strömmen. MÅSTE säga emot.
SÅ SJUKT ROLIGT!!!

Som sagt, det faller ju på sin egen orimlighet.
"gör vad du vill" sa han inte. Ebba fick inte göra vad hon ville på tomten/fastigheten.
Det är vad jag påstod, och det var du tvungen att kommentera.

Sen säger du mot dig själv "Ebba fick lov av Esbjörn att röja på tomten"
Så då borde du inse att Ebba inte fick göra vad hon ville....
2021-05-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Men då är ju precis perfekt att få honom senilförklarad ett år senare för det gäller ju inte retroaktivt

Vaddå gäller - en anhörig kan nog hänvisa till var man bevisat senil januari 2010, så var man med rätt stor sannolikhet senil december 2009 med...
2021-05-11, 20:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
haha, du är kärringen mot strömmen. MÅSTE säga emot.
SÅ SJUKT ROLIGT!!!

Som sagt, det faller ju på sin egen orimlighet.
"gör vad du vill" sa han inte. Ebba fick inte göra vad hon ville på tomten/fastigheten.
Det är vad jag påstod, och det var du tvungen att kommentera.

Sen säger du mot dig själv "Ebba fick lov av Esbjörn att röja på tomten"
Så då borde du inse att Ebba inte fick göra vad hon ville....

Så du säger inte emot då?

Jag kan inte notera annat än att det är fler än jag som tycker att det är du som framstår som förståndshandikappad, och inte Esbjörn, som du själv sa att du menade är förståndshandikappad, vilket vi vet att han inte är. Detsamma kan vi inte säga om dig, desvärre.

Jo, Ebba fick göra vad hon ville. Hon ville röja på tomten, och det fick hon. Esbjörn gav henne sitt tillstånd. Det både vet och förstår alla utom en förståndshandikappad, du.
2021-05-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du glömde Oet som är först i din balans

haha, hade alla dyrkat Ebba hade det var obalans och kaos i världen.
Jag räddar världen från undergång, och ett kristet korståg!
2021-05-11, 20:23
Medlem
Citat:

Jag kan inte notera annat än att det är fler än jag som tycker att det är du som framstår som förståndshandikappad, och inte Esbjörn, som du själv sa att du menade är förståndshandikappad, vilket vi vet att han inte är. Detsamma kan vi inte säga om dig, desvärre.

Jo, Ebba fick göra vad hon ville. Hon ville röja på tomten, och det fick hon. Esbjörn gav henne sitt tillstånd. Det både vet och förstår alla utom en förståndshandikappad, du.

Jaså. Så Ebba fick göra vad som helst?
Byta lås på dörren? Nej.
Renovera taket? Nej.
Riva uthusen? Nej.
2021-05-11, 20:29
Medlem
Citat:
Försöker du nu också påstå att du inte vet att Esbjörn själv inte kände till att Binninge gjorde en polisanmälan i hans namn? Bara idel lögner och påhitt från din sida. Esbjörn har inte polisanmält Ebba. Binninge har, i Esbjörns namn, utan Esbjörns vetskap. Är det ok tycker du att göra så?

Eller... så var det så att de visst berättade det för honom
Men att han inte förstod vad/vem som skulle ske.

Att han trodde det var redovisningsbyrån pekar på det - att han var fullt delaktig i polisanmälningen men inte förstod allt.

Va - vad tror du om det?
2021-05-11, 20:30
Medlem
Citat:

Fler? Jaha.. och?

Sen återigen - hur är det med läsförståelsen. Har aldrig påstått Esbjörn är förståndshandikappad.
2021-05-11, 20:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jaså. Så Ebba fick göra vad som helst?
Byta lås på dörren? Nej.
Renovera taket? Nej.
Riva uthusen? Nej.

Snacka om att säga emot ...

Återigen visar du att du är ett troll och inget annat.

Ebba fick göra precis vad hon ville göra, och det var också vad hon gjorde. Detta är bevisat bortom allt rimligt tvivel och på ett fullständigt absurt sätt genom den polisanmälan som Esbjörns ombud gjorde i saken, som ledde till att det reddes ut ganska precis vad som gjorts och att Esbjörn gett Ebba lov att göra just detta. Att Ebba fick lov har alltså fastställts av polisens utredning.

Att du sedan hittar på en massa helt andra helt irrelavanta saker som inte har något alls med saken att göra och sedan försöker skriva om historien med helt andra påståenden, visar återigen bara vilket lögnaktigt troll du är.

Esbjörn gav Ebba lov att göra vad Ebba ville göra, och det gjorde Ebba, och Esbjörn vad är, han såg på, han var glad och han skämtade, detta har utomstående vittnat om.

Alla förstår, utom du. Förståndshandikappad, var ordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in