2021-05-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaaa95
Uppdrag 3 fråga 1, där man ska skriva enkät med frågor. Fattar inte hur vad jag ska göra enkäten om och vilka frågor som ska ställas?

Och uppdrag 3 och fråga 3 om klassresa,
"a) Utgå från minst två relevanta sociologiska teorier i ditt resonemang och ge konkreta exempel."
Vad exakt ska jag skriva
Citera
2021-05-03, 20:25
Medlem
Citat:
Uppdrag 3 fråga 1, där man ska skriva enkät med frågor. Fattar inte hur vad jag ska göra enkäten om och vilka frågor som ska ställas?

Frågor om klass och livsstil, jag valde frågor som utgick från de olika kapitalen (ekonomisk, kulturell, social och symboliskt) och gjorde en undersökning utefter dem. Mitt syfte var att ta reda på hur individens föräldrars habitus påverkar individens.
Jag tror inte frågorna i sig är det viktigaste med uppgiften, utan snarare hur du formulerar egna reflektioner och undersöker validitet och reliabilitet. Frågorna var i mitt fall ganska enkla men de höll sig till syftet vilket är poängen.
Senast redigerad av sssaaannnaaa 2021-05-03 kl. 20:30.
Citera
2021-05-03, 20:58
Avslutad
Finns det någon Discord kanal för Engelska kurser på Hermods?
Citera
2021-05-04, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soetnozen
Hade min muntliga examination i naturkunskap 1b idag, har fått C-A på alla uppdrag, fick även A på muntliga och A i slutbetyg. Fick frågor om växthuseffekten samt nämna vilka gaser som påverkar växthuseffekten, fick fråga om diabetes, svampar och hur dom livnär sig, om östersjön varför det är bräckt, övergödning, DNA och genteknik.

Det var väldigt många frågor du fick, hur lång tid var din ME ?
Citera
2021-05-04, 04:48
Medlem
Citat:
Hej, jag läsa samma kurs för andra gången nu (matte 1b), fick F för att jag inte hann boka m muntliga, men jag undrar nu om man får samma lärare när man läser samma kurs igen?

Du fick F och sedan startade om kursen per omgående? Då borde du fått en ny tid för ME bara, men antar att du kanske haft något "brake" under en längre period? Annars är det konstigt.
Senast redigerad av whatifgodseesyou 2021-05-04 kl. 04:51.
Citera
2021-05-05, 21:43
Medlem
darksecrets avatar
Hejsan! Är det någon som har gjort historia 2a och har kvar sina svar på uppdragen?
Jag skulle vara evigt tacksam om det fanns någon vänlig själ där ute som vill hjälpa mig.
Citera
2021-05-06, 09:40
Medlem
Hej Allihopa

Är det någon som har haft muntlig examination i matte 4 i hermods med Håkan Antbring?
Vad fick ni för begrepp att förklara och typer av frågor som ni fick lösa?

Uppskattar allting.
Citera
2021-05-10, 13:01
Medlem
Ingen som gjort muntlig examination i Privatjuridik? Undrar vad för slags frågor som ställs. Lite nervös inför min.
Citera
2021-05-11, 13:34
Medlem
Hej! Vet någon vad den sista laborationen i fysik 2 på plats ska handla om?
Senast redigerad av Glimsk 2021-05-11 kl. 13:38.
Citera
2021-05-11, 14:04
Medlem
Brilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sssaaannnaaa
Ingen som gjort muntlig examination i Privatjuridik? Undrar vad för slags frågor som ställs. Lite nervös inför min.

Jag har gjort den och det är uteslutande frågor ifrån uppdragen och frågor om juridiska begrepp.
Citera
2021-05-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glimsk
Hej! Vet någon vad den sista laborationen i fysik 2 på plats ska handla om?
Om det spelar någon roll så gör jag den i sthlm, hermods
Citera
2021-05-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sssaaannnaaa
Frågor om klass och livsstil, jag valde frågor som utgick från de olika kapitalen (ekonomisk, kulturell, social och symboliskt) och gjorde en undersökning utefter dem. Mitt syfte var att ta reda på hur individens föräldrars habitus påverkar individens.
Jag tror inte frågorna i sig är det viktigaste med uppgiften, utan snarare hur du formulerar egna reflektioner och undersöker validitet och reliabilitet. Frågorna var i mitt fall ganska enkla men de höll sig till syftet vilket är poängen.

Jaha jag förstår, men förstår inte riktigt hur jag "lägga" upp allt. och Hur jag skriva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in