Citat:
Ursprungligen postat av
Soetnozen
Läser boken Synpunkt 1b och det känns helt orimligt att kunna plugga in hela den boken i huvudet..!
Jag har precis läst ut boken och håller med, halva första delen av boken är okej med lagom info, slutet blir dock grovt med info som matas på i mängder varav 3st sammanfattningar är uppdelade i endast en modul, då inser man hur mycket info det är på det stället. Och mycket i slutet i boken verkar mer vara "överflöd" av info som många redan kan om kroppen, droger, sex, organ osv.
En ME kan bestå av 3-4 frågor till 5-6 eller inga alls. Förra månaden i en kurs så sa läraren så fort ME började att han såg att jag kan mycket om kursen och han ville bara höra hur jag tyckte att det hade gått sen var ME slut efter 3-4min. Så det är svårt att veta sen vad som kommer tas upp på ME då alla lärare ställer olika frågor. Kolets kretslopp, vad är liv, molekyler samt ekologin är det som jag hade prioriterat inför ME i alla fall då dem delarna är mer centralt och kommer högst sannolikt tas upp. Kanske inte alla delar som sagt men en del av dem kommer säkert att komma på tal. En ME är som standard 15min effektiv tid.