2021-05-09, 23:33
Medlem
2021-05-09 18:05 Partille Partille Hot om suicid Person i svår belägenhet
https://www.rsgbg.se/Larm/larmlista/
Enligt Räddningstjänstens logg.
Citera
2021-05-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
2021-05-09 18:05 Partille Partille Hot om suicid Person i svår belägenhet
https://www.rsgbg.se/Larm/larmlista/
Enligt Räddningstjänstens logg.
Det var en som stod på bron över motorvägen och tänkte hoppa.
Citera
2021-05-11, 04:06
Medlem
KrokusHolmbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det var en som stod på bron över motorvägen och tänkte hoppa.
Samtidigt stod det mängder av mörkermän på gång/cykelvägen vid sidan om och filmade händelsen. Jag kom körande på Landvettervägen neråt och såg poliser som försökte mota bort detta filmande patrask.
Citera
2021-05-12, 23:58
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrokusHolmberg
Samtidigt stod det mängder av mörkermän på gång/cykelvägen vid sidan om och filmade händelsen. Jag kom körande på Landvettervägen neråt och såg poliser som försökte mota bort detta filmande patrask.

Polisen gick ut med ett offentligt inlägg om det smaklösa att uppehålla sig på platsen, och filma den stackars individ som antagligen hade ett av sitt livs absolut värsta dagar.

Här återfinns inlägget i sin helhet:

https://www.facebook.com/Polisengbg....41852219258303

Texten, för den som inte har ett Facebookkonto:

"Det är dags igen.

För ett inlägg som egentligen aldrig borde kommit till. Inte för att någon individ hängs ut eller för att det i övrigt är olämpligt, utan för att jag i princip saknar ord, eller förmåga att skriva en text om det som utspelades idag inför ögonen på ett 100-tal åskådare.

Mitt på en bro, över vältrafikerade E20 hade en person ställt sig på fel sida av räcket, uppenbart i syfte att avsluta sitt liv. En människa som högst sannolikt upplever ett svårt trauma.

Där och då väljer alltså människor att ställa sig i stora drivor, och filma eller fotografera.
Inte en, utan precis hur många som helst. På båda sidorna av motorvägen. Det var som att ni tävlade om vem som kunde komma närmst. Flera av er i sällskap med era barn.
Hur tänkte ni? Vad var målet med er närvaro? Påskynda ett självmord?

Låt säga att personen hoppat, framför ögonen på era barn. Jag kan verkligen inte förstå, det är så långt bortom mitt förstånd att jag blir alldeles matt.
Blåljus drar alltid till sig ett intresse, men att stå som ni gjorde idag, extremt väl medvetna om vad som pågick, är direkt stötande.

Som tur är lyckades professionell personal få personen bort från platsen. Ni har det säkert på film, eller ni kanske slutade filma när ni förstod att det gick bra?
Jag hoppas att ni skäms över ert agerande, och att det aldrig upprepas.

//Johan."

För den som vill se inlägget som en bildfil:

https://imgur.com/X3aRjXH
Citera
2021-05-18, 05:25
Medlem
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/lz284kpl

En bil ska ha krockat med ett föremål under en tullbro i Linköping.

Några uppgifter om vad det kan ha rört sig om?
Citera
2021-06-02, 18:53
Medlem
GabrielKnights avatar
Järna i dag? Ingen?
Citera
2021-06-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielKnight
Järna i dag? Ingen?
Det enda jag vet om det är att en person blev påkörd av ett X2000-tåg i närheten av Järna station.
Noskonen demonterades pga. skador.
Senast redigerad av Radio-Plane 2021-06-03 kl. 19:23.
Citera
2021-06-14, 16:20
Medlem
Olycka vid Gunnesbo idag vid 16:05 tiden. Någon som vet något mer?
Citera
2021-06-15, 11:15
Medlem
Nån som la sig på rälsen igår i Kumla med barn som vittnen. Sjukt tragiskt.
Citera
2021-06-17, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wirf
Det går ju fort om man blir träffad rätt, inte mycket sämre än andra sätt skulle jag gissa på.
Tyvärr tror jag att dom räknar på att om du jobbar som tågförare hela livet så kommer du minst 1 gång uppleva ett självmord statistiskt sett hörde jag när jag reparerade tåg/vagnar förr i tiden. Om den infon stämmer är jag inte säker på men det är tråkigt om man ska få PTSD av jobbet eller liknande

Sedan är man lite rubbad som människa med att tänka på "fan nu blir jag sen" m.m.
Jag vet att min första tanke på när jag skulle åka hem med bilen från tumba till hägersten när akilov kört på gatan var "fan nu kommer det säkert vara lång kö".
Och det är rätt skadat tycker jag själv i efterhand.

1) man jobbar inte hela livet, vi har en pansions ålder redan vid 65
2) Din statestik stämmer inte, känner tågförare och tunnelbaneförare som har jobbat 20+30-år utan PUT (person under tåg) och så känner jag även olyckshändelse där förare har fått PUT redan första dagen på sin utbildning och knappt någon station.
Citera
2021-06-20, 18:00
Medlem
varför är det så många Självmord tråd på fb?
Citera
2021-06-21, 22:03
Medlem
Slussen 21:00-22:00 idag, vad har hänt?
Flera utryckningsfordon på plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in