Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa73
Ja, jag tror att jag vet vem det är...har precis fått höra att en tjej som ursprungligen är ifrån Hälsingland valde att lägga sig på spåret 😥😪
Vet vilka hennes föräldrar är...så fruktansvärt...
Vem var hon?
Citera
2022-09-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edelleen
Person i högstadieålder. Ta det med en nypa salt.. endast hört det i tredjeperson (eller snarare fjärde-femteperson). Fruktansvärt ledsamt.
Han gick i 9:an
Citera
2022-09-21, 15:58
Medlem
hijodejuans avatar
Person påkörd av tvärbanan i Solna
Citera
2022-09-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Person påkörd av tvärbanan i Solna
Mer info?
Citera
2022-09-22, 09:08
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livinit
Mer info?

https://www.expressen.se/nyheter/person-pakord-av-tvarbana-i-stockholm-/

Citat:
En person har skadats efter att ha blivit påkörd av tvärbanan.

– Jag kan bekräfta att en invid blivit påkörd i Solna, säger polisens presstalesperson Rebecca Landberg.

Enligt vittnen har personen försökt ta sig över spåret trots rött ljus.

Personen är förd till sjukhus med ambulans men skadeläger är oklart.
Citera
2022-09-22, 13:23
Medlem
OurFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livinit
Mer info?

Såg när hon träffades. Kom på cykel på andra sidan vägen, spårvagnen tutade, då vände jag mig och såg hur hon blev träffad. Hon flög 5-10 meter och landade på trottoaren invid vägen. Låg orörlig. Massor med personer sprang fram. Otäckt.
Citera
2022-09-23, 16:35
Medlem
Marulkspajs avatar
Stopp i tunnelbanan nu. Skulle hem från rådmansgatan men de säger att det är olycka
Citera
2022-09-23, 16:42
Medlem
Olycka (?) stort pådrag tunnelbanan Odenplan

Kom upp från pendeln och då var det ett jäkla liv på plattformen. Ett tåg stod halvt inne och brandmän jobbade på spåret. Väktare verkade väldigt skärrade och det var fullt av poliser. Hela bygget tömdes på folk.
Tänker att ngn hoppat framför tåget men kändes nästan som för stort pådrag för det. När jag kom upp på själva Odenplan var det fler enheter som anslöt och kom i världens fart med blåljus. Är det ngn som vet vad som hänt? Hittar inget på polisrapporten
Citera
2022-09-23, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av Fettstinnamiddagar
Kom upp från pendeln och då var det ett jäkla liv på plattformen. Ett tåg stod halvt inne och brandmän jobbade på spåret. Väktare verkade väldigt skärrade och det var fullt av poliser. Hela bygget tömdes på folk.
Tänker att ngn hoppat framför tåget men kändes nästan som för stort pådrag för det. När jag kom upp på själva Odenplan var det fler enheter som anslöt och kom i världens fart med blåljus. Är det ngn som vet vad som hänt? Hittar inget på polisrapporten

Då lär gröna stå still ett tag med andra ord! Bra tajming med fredag strax innan 17.
Citera
2022-09-23, 16:49
Medlem
Om någon hoppar framför tåget hade väl inte brandmän varit där?
Citera
2022-09-23, 16:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Då lär gröna stå still ett tag med andra ord! Bra tajming med fredag strax innan 17.
Signalfel🤣
Citera
2022-09-23, 16:52
Medlem
Känns som nån hoppat? Åkte precis förbi på andra sidan då tunnelbanan fick passera men inte stanna och nu stod ett gäng poliser i en grupp, samt sjukvårdspersonal kring en sån ambulans bår.
Väldigt insvept i filtar så gick inte o se mer än så?

Tragiskt oavsett..

(Tåget på andra sidan stod fortfarande kvar vid halva perrongen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in