Citat:
Med det i minnet borde de ju utifrån att SD är den misstänkte, inte ta upp detta som ett "motbevis" mot åklagarens indicie (att blodet på tvättmaskinen är kommen från mordet).
Dessutom är ju faktiskt blodfläcken inte lite som Avel påpekat.
Otroligt märkligt.
Nu skrev väl Litenensam följande att den inte var så stor som det verkar i FUP:
Men där tar du upp en väldigt underlig slutsats som domstolen drar från KH vittnesmål!
Det har gått mig helt förbi.
Precis som du säger; här borde ju rätten ändå kunna dra den slutsatsen att den informationen har kommit exakt från det håll där det är mycket stor risk att den misstänkta eller hans fd hustru försöker vilseleda vittnen.
Dessutom påtalar ju rätten själv att SD berättar en del märkliga berättelser (underförstått att han ljuger enligt min tolkning), men konstaterar väl i termerna att det inte ska ligga SD till last eftersom åklagaren inte kunnat visa att SD är den som är den skyldiga (fritt från minnet).
Det har gått mig helt förbi.
Precis som du säger; här borde ju rätten ändå kunna dra den slutsatsen att den informationen har kommit exakt från det håll där det är mycket stor risk att den misstänkta eller hans fd hustru försöker vilseleda vittnen.
Dessutom påtalar ju rätten själv att SD berättar en del märkliga berättelser (underförstått att han ljuger enligt min tolkning), men konstaterar väl i termerna att det inte ska ligga SD till last eftersom åklagaren inte kunnat visa att SD är den som är den skyldiga (fritt från minnet).
Dessutom är ju faktiskt blodfläcken inte lite som Avel påpekat.
Otroligt märkligt.
Citat:
Från visning av synen från SDs hus, filmas det i tvättstugan. GS förklarar vart de letade och att han såg fläckar av blod på tvättmaskinen, de fläckarna var kvar vid denna syn.. SD syns i handfängsel, flackandes med blicken..
Blodet är på ytterhörnet av maskinen, samt på ytterkanten av luckan, vid "handtagsöppningen".
Det syns tydligt, är rött. Det stora röda som vi sett i fupen är tusch, av någon anledning..
de synliga fläckarna ser ut som om man stött emot.
Blodet är på ytterhörnet av maskinen, samt på ytterkanten av luckan, vid "handtagsöppningen".
Det syns tydligt, är rött. Det stora röda som vi sett i fupen är tusch, av någon anledning..
de synliga fläckarna ser ut som om man stött emot.
GS förklarar att han ser blod och topsar på de två ställena.
På ena topsen så blir det endast gulaktigt.
Proverna skickas till NFC, som har sin tre-stegs-bedömning, där steg 1 är ifall det ser blodlikt ut för ögat.
De anser att den ena topsen (gula) inte ser ut som blod och undersöks inte vidare, som jag förstod det, pga kostnadsfråga. Det skulle gå, men det tas så mycket prover, så det är orimligt, typ.
Helt otroligt, man blir mörkrädd när man lyssnar på NFC-nissen i tingsrättsförhöret.
Hur man väljer vad som ska gås vidare med. Skrämmande.
Som anhörig hoppas man att "polisen" gör allt, tydligen inte.
Sen har den blankpolerade försvarsadvokaten ett nytt ess i rockärmen- haha, varför hittade inte hundarna någonting, utbildade polishundar?
Jo, kanske för att de fick order om att söka 100 meter från Lenas hem, hon låg 150 meter bort.
Ingenting har skötts ordentligt.
Är det såhär vi vill ha det?
På ena topsen så blir det endast gulaktigt.
Proverna skickas till NFC, som har sin tre-stegs-bedömning, där steg 1 är ifall det ser blodlikt ut för ögat.
De anser att den ena topsen (gula) inte ser ut som blod och undersöks inte vidare, som jag förstod det, pga kostnadsfråga. Det skulle gå, men det tas så mycket prover, så det är orimligt, typ.
Helt otroligt, man blir mörkrädd när man lyssnar på NFC-nissen i tingsrättsförhöret.
Hur man väljer vad som ska gås vidare med. Skrämmande.
Som anhörig hoppas man att "polisen" gör allt, tydligen inte.
Sen har den blankpolerade försvarsadvokaten ett nytt ess i rockärmen- haha, varför hittade inte hundarna någonting, utbildade polishundar?
Jo, kanske för att de fick order om att söka 100 meter från Lenas hem, hon låg 150 meter bort.
Ingenting har skötts ordentligt.
Är det såhär vi vill ha det?