2021-05-10, 21:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
https://www.youtube.com/watch?v=bbCU7zgUdFo

Alla här har säkert redan sett men...

Jag hade inte sett den om inte du hade lagt in den - den var faktiskt rolig och mycket ironi i
2021-05-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ja, du, så olika syn har vi på ärlighet. Jag älskar den, du hatar den.

Hon förstörde ju för sin egen man. Och har därmed skämt ut honom inför hela Sverige.
2021-05-10, 21:43
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Alltså du bidrar ju till okunskap och att folk kan göra idiotiska slutsatser om "gener" och skit genom att lägga censur på såna ämnen.. Jag förstår ju att du har en god agenda i grunden men det blir fel med censur.

Det är bättre att folk förstår och får förklaring på olika beteenden och vad det beror på än att dom ska tänka "dom är bara dumma eller elaka eller har konstiga gener" eller hur nu vissa tänker.

...och olika beteenden kan ha att göra med olika uppfostran som i sin tur kan ha att göra med ens kulturella bakgrund. I vissa kulturer försväntas man hävda sig, annars kommer man ingenvart. Att då negera att folk kan ha fått med sig olika uppfostran/kultur/beteende hemifrån genom att dra alla över en kam med hänvisning till att de är "svenskar" är bara okunnigt... och rasistiskt! Låt folk vara folk, kalla inte alla för svenskar.

Så jag håller med dig, Ola. Man ska kunna diskutera folks beteende och dess koppling till uppfostran/bakgrund utan att det ska vara något negativt kring det hela.
2021-05-10, 21:49
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Hur fick du fram dom uppgifterna om honom?

Oj, ska kolla min webbhistorik.
Jag tror att det var på stayfriends som jag hittade uppgiften om skolgång. Fast när jag nu letar så hittar jag inget alls. Får återkomma när jag hittar tillbaka till sidan med årtalen.

EDIT: har hittat, men det tog tid... Sorry för formatet, orkar inte editera texten så allt syns på rätt sätt.
Alexander Chennaoui - Botkyrka, Stockholm
https://www.stayfriends.se/Personer/Tumba/Alexander-Chennaoui-P-1EY56-P
2021-03-16 · Alexander Chennaoui från Botkyrka (Stockholms län) Alexander Chennaoui tidigare från Botkyrka i Stockholms län eller från Stockholm har bl.a. gått i följande skolor: från 1979 till 1988 Björkhaga skola med Helena Norrby-Karlsson och andra elever och från 1990 till 1993 Stockholms Tekniska Institut, STI.
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-05-10 kl. 21:52.
2021-05-10, 21:56
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Hon förstörde ju för sin egen man. Och har därmed skämt ut honom inför hela Sverige.

Förlåt en urkorkad fråga: är det säkert att det var hon som avslöjade det hela? Har inte riktigt förstått om det var hon eller om det var kamerafolket.
2021-05-10, 22:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag tycker att det där ser fullt normalt ut.

Ja allt är väl normalt naturligtvis, men det är inte vanligt däremot.
2021-05-10, 22:13
Medlem
Citat:
Sluta märka mina ord! Du är störd som tror att en person som är andra generationens invandrare kan vara rasist! Driver du med mig??

Varför skulle inte en invandrare kunna vara rasist? Vet du vad rasist innebär?
2021-05-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakoy
Varför skulle inte en invandrare kunna vara rasist? Vet du vad rasist innebär?

Nu behöver tydligen kolla upp vad det ordet betyder! Är man en rasist för att man frågar var en person kommer ifrån? Driver du med mig??!
2021-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Förlåt en urkorkad fråga: är det säkert att det var hon som avslöjade det hela? Har inte riktigt förstått om det var hon eller om det var kamerafolket.

Ja det var hon som ringde produktionen.
2021-05-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Oj, ska kolla min webbhistorik.
Jag tror att det var på stayfriends som jag hittade uppgiften om skolgång. Fast när jag nu letar så hittar jag inget alls. Får återkomma när jag hittar tillbaka till sidan med årtalen.

EDIT: har hittat, men det tog tid... Sorry för formatet, orkar inte editera texten så allt syns på rätt sätt.
Alexander Chennaoui - Botkyrka, Stockholm
https://www.stayfriends.se/Personer/Tumba/Alexander-Chennaoui-P-1EY56-P
2021-03-16 · Alexander Chennaoui från Botkyrka (Stockholms län) Alexander Chennaoui tidigare från Botkyrka i Stockholms län eller från Stockholm har bl.a. gått i följande skolor: från 1979 till 1988 Björkhaga skola med Helena Norrby-Karlsson och andra elever och från 1990 till 1993 Stockholms Tekniska Institut, STI.

Ok. Tack så mycket!
2021-05-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja allt är väl normalt naturligtvis, men det är inte vanligt däremot.
Haha, jo, hennes bröst är fullt normala och på inget sätt ovanliga. Vilken värld lever du i?
2021-05-10, 22:22
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ja det var hon som ringde produktionen.
Ajajaj!!!
Kan iofs vara något som vi inte känner till som ligger bakom.

En spekulation från min sida: anta att Alex inte vill vara kvar i Robinson för att slippa visa sig i Robinson-PR och det var kanske samma sak med Sofia. Då kan Alex och Sofia komma överens om att göra som de gjorde - bara för att åka ut och slippa behöva åka på någon j-kla Robinson-turné.

Tydligen hittade Alex, Elias och Sofia sätt att "kommunicera" med varandra när kamerorna inte var påslagna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in