2021-05-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lägg fram nåt konkret skit om PW så är jag idel öra.

Han beskriver SD som ”stabil” som dyklärare.
Han flätar skägget ibland.

SD kommenterar hans arbetsbörda för länge sen på Facebook.

Han hojtar till när de är på väg till SD 15/5 och vänder.

Han är behjälplig när nån IT-mänska där inte kan tömma en Samsung och han svarar på frågor om hur när han hjälpt SD med fixa raderade bilder.

Han lyfter brudar på semestern och sitter i styrelsen för TM:s bolag. Sprutar eld ibland.

Han var med när TM:s partner tog nån examen. De dricker öl ibland.

Han har ingen info om mordet och ligger därför lågt i förhör.

Han har hjälpt SD tidigare med el, IT och grävmaskin m.m.

Mer än så är det väl inte.
Han är forskningsingenjör och gör väl rätt i att ta en ordentlig paus från IT-forensiskandet.

Har du nåt på honom så ös på. Annars kan vi nog släppa diskussionen som du var inne på innan.
Bryr mig inte om svammel om vad de skrivit till varandra, bara patetiskt ta upp. Som vanligt tuggar du igång på hundra när jag och andra inte hyllar dig.

Tidigare idag framkom att han inte vände frivilligt, till heders påpekade han sitt jäv.

Men nu vet vi att pw är en helig ko, du brusar upp som han vore värsta springare. Den heligaste av kor.

Så låt oss då se, alla utom springare och pw ska kritiseras och ifrågasätta. Din i go om pw liknar nästan stalkning, om han nu är oväsentlig har fu väldigt mycket på honom. Underligt?

Men du har ju planer, som du skrivit tidigare i tråden om att reformera forendik, typ hela polisen. Grandios självbild när kompetensen är datorer.

Jag köper en del du skriver och kommit fram till, men mycket är dåligt och uselt underbyggt. Mest uselt är din analys om den elfte.

Jag vet många i tråden anser jag är ett rövhpl, men jag är ett ärligt rövhål som anser du sätter dig på höga hästar och fördelen med att vara ett rövhål som jag är att jag inte behöver slicka röv då jag redan är ett rövhål.

Så varför ska pw skornas så mycket, är han en öm tå för dig?
Citera
2021-05-10, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Gällande domen som jag läst ungefär 2/3 av nu så tycker jag att den, även om det saknar betydelse eftersom han friades, på sina ställen ändå lyfter kritik mot åklagarna och förundersökningen och iaf antyder att utfallet kunnat bli annorlunda om exempelvis husrannsakan den 15 maj 2018 skötts annorlunda.

På andra ställen tycker jag att rätten har resonerat skevt och dragit slutsatser grundat på uppgifter som inte alls känns logiska. Inte minst här, citat från sidan 29 i domen, sista stycket;

"Slutligen ska det i denna del också framhållas att det framkommit att Lena Wesström varit i Stefan Davidssons bostad, även i källaren, vid ett flertal tillfällen. Mot bakgrund av att det rör sig om en liten mängd blod kan det finnas naturliga orsaker till blodet.
Exempelvis har vittnet Karin Helmrich berättat att Stefan Davidsson eller
hans före detta fru, Hanna Davidsson, sagt att Lena Wesström hade ett sår på ett
finger vid ett tillfälle när hon var hemma hos Stefan Davidsson.
Även om Karin
Helmrich berättat att denna uppgift lämnades till henne i tiden efter att Lena Wesström hittats död, är det ytterligare en omständighet som skapar osäkerhet kring blodet på tvättmaskinen"

- Det är ju högst anmärkningsvärt att rätten kunnat ge detta den betydelsen då HD eller SD (K*arin minns inte ens vem) efter LWs död. Det borde väl snarare visa att de försöker lägga ut villospår likt när HD stelt berättade för vänninan T om blodsexet.

Som svar på det andra: Ingen angriper din person. Det är lätt att läsa fel men du brusar upp och blir affektiv. Varför måste du bli så arg för en sån grej?

Har tackat dig en massa gånger (ja ja du har aldrig bett om tack osv) för att du ofta bidrar med med utdrag ur FUP och en massa annat, du är uppskattad, vass och väldigt kul, men att du blir affektiv är ett faktum (och dessutom off topic att diskutera) men det är inte förbjudet att vara affektiv.

Fortsätt köra ditt race, du har mycket att bidra med och ofta intressanta vinklingar på olika skeden i fallet men är du affektiv och skäller/ är irriterad för att nån läst fel i dina kommentarer så kan du inte ropa personangrepp för att man påpekar det.

Men där tar du upp en väldigt underlig slutsats som domstolen drar från KH vittnesmål!
Det har gått mig helt förbi.

Precis som du säger; här borde ju rätten ändå kunna dra den slutsatsen att den informationen har kommit exakt från det håll där det är mycket stor risk att den misstänkta eller hans fd hustru försöker vilseleda vittnen.

Dessutom påtalar ju rätten själv att SD berättar en del märkliga berättelser (underförstått att han ljuger enligt min tolkning), men konstaterar väl i termerna att det inte ska ligga SD till last eftersom åklagaren inte kunnat visa att SD är den som är den skyldiga (fritt från minnet).

Med det i minnet borde de ju utifrån att SD är den misstänkte, inte ta upp detta som ett "motbevis" mot åklagarens indicie (att blodet på tvättmaskinen är kommen från mordet).

Dessutom är ju faktiskt blodfläcken inte lite som Avel påpekat.

Otroligt märkligt.
Citera
2021-05-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför gör ni det hela tiden till en tävling?
HD mot LW. Vem var det mest synd om innan mordet?
Barnen W mot barnen D. Vilka har det värst? Räcker det inte att säga att alla barnen har svikits av sina föräldrar (utom av UW) långt innan LW mördades? Dessa förvuxna tonåringar till föräldrar borde ha fått sina barn omhändertagna för länge sedan.

Du har stor erfarenhet av föräldraskap?

Vem fan är du att döma andra?

Ingen hör det till en tävling, SD nyttjar sina barn och gömmer sig bakom dom. Han är mollusk med pungbråck.
Citera
2021-05-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men där tar du upp en väldigt underlig slutsats som domstolen drar från KH vittnesmål!

Precis som du säger; här borde ju rätten ändå kunna dra den slutsatsen att den informationen har kommit exakt från det håll där det är mycket stor risk att den misstänkta eller hans fd hustru försöker vilseleda vittnen.

Dessutom påtalar ju rätten själv att SD berättar en del märkliga berättelser (underförstått att han ljuger enligt min tolkning), men konstaterar väl i termerna att det inte ska ligga SD till last eftersom åklagaren inte kunnat visa att SD är den som är den skyldiga (fritt från minnet).

Med det i minnet borde de ju utifrån att SD är den misstänkte, inte ta upp detta som ett "motbevis" mot åklagarens indicie (att blodet på tvättmaskinen är kommen från mordet).

Otroligt märkligt.

Jag reagerade också på blodfläckens storlek på bilden på skon. Jag som är dåligt insatt i hur analyser går till funderade om det användes kemikalier vid analystillfället som fått fläcken att flyta ut.
Jag hade fått uppfattningen om att det rörde sig om en max knappnålsstor fläck.
Men den är ju verkligen stor.

Jag håller med dig om det andra också. Det åligger ju faktiskt rätten att bedöma den tilltalades trovärdighet,
Citera
2021-05-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Otroligt märkligt.

Är inte för inte björn haft x antal arbetsplats grejer emot sig. Han är eller har varit klassad som arbetsmiljöproblem.

Han har rätt i att bara att SD ljuger är inget som ska ligga honom till last osv.

Men björn är ingen jag kommer rekommendera till årets rådman, långt ifrån faktiskt.
Citera
2021-05-10, 22:48
Medlem
Citat:

Jag håller med dig om det andra också. Det åligger ju faktiskt rätten att bedöma den tilltalades trovärdighet,

Fast de har ju bedömt hans trovärdighet, till att den icke finns i det närmaste på juridiska.

Om inte det andra håller är det orelevant, tyvärr.

Jag har sett rättegångar där den tilltalade sa sitt personnummer som svar på allt och när åklagaren visade på lögner i förhören. I domen ungefär som Björn och kompani skrev.
Citera
2021-05-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast de har ju bedömt hans trovärdighet, till att den icke finns i det närmaste på juridiska.

Om inte det andra håller är det orelevant, tyvärr.

Jag har sett rättegångar där den tilltalade sa sitt personnummer som svar på allt och när åklagaren visade på lögner i förhören. I domen ungefär som Björn och kompani skrev.

Sant. I synnerhet gällande ett mord.
Citera
2021-05-10, 22:54
Medlem
Citat:
Sant. I synnerhet gällande ett mord.

Så björn och kompani har rätt gällande det, men i övrigt finns många frågetecken.

Här tror björn kan spelat en stor roll. Bara min åsikt. Blir intressant se vad HR kommer fram till.
Citera
2021-05-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Bryr mig inte om svammel om vad de skrivit till varandra, bara patetiskt ta upp. Som vanligt tuggar du igång på hundra när jag och andra inte hyllar dig.

Tidigare idag framkom att han inte vände frivilligt, till heders påpekade han sitt jäv.

Men nu vet vi att pw är en helig ko, du brusar upp som han vore värsta springare. Den heligaste av kor.

Så låt oss då se, alla utom springare och pw ska kritiseras och ifrågasätta. Din i go om pw liknar nästan stalkning, om han nu är oväsentlig har fu väldigt mycket på honom. Underligt?

Men du har ju planer, som du skrivit tidigare i tråden om att reformera forendik, typ hela polisen. Grandios självbild när kompetensen är datorer.

Jag köper en del du skriver och kommit fram till, men mycket är dåligt och uselt underbyggt. Mest uselt är din analys om den elfte.

Jag vet många i tråden anser jag är ett rövhpl, men jag är ett ärligt rövhål som anser du sätter dig på höga hästar och fördelen med att vara ett rövhål som jag är att jag inte behöver slicka röv då jag redan är ett rövhål.

Så varför ska pw skornas så mycket, är han en öm tå för dig?

Jag undrade bara vad PW gjort för fel?
Citera
2021-05-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag undrade bara vad PW gjort för fel?
Du är inte ensam. Jag har heller inte begripit vad PW har gjort för fel. Som jag kan se har han gjort allt han kunde göra i den situationen han hamnade i.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-10 kl. 23:22.
Citera
2021-05-10, 23:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hej Smokey. Vore det en tävling så kan LWs barn bara förlora. För de har förlorat sin mamma, till skillnad från Steffisens barn finns det inte ett "sen när allt det här är över" då de har chans att skapa nya fina minnen med sina föräldrar. Det blir ingen mormor LW som kramar deras barn. De får inte ens sin mamma där när de tar studenten.
Och jag skrev ju att inga av barnen har förtjänat att hängas ut.

PS. din polack är med i Aftonbladet idag, trosor i alla regnbågens färger! Kanske kan muntra upp dig.

Det är OK att du driver med mig men du kan ju visa någon respekt för hans brottsoffer.

Hon fick 16 slag i huvudet med en hammare av en för henne främmande man.
Våldet hon utsattes för var besinningslöst.
Kvinnans skador var så allvarliga att hon nästan förlorade livet.

Det visar att det finns idioter överallt. Att en kvinna kan bli attackerad av en främmande man som slår henne 16 gånger i huvudet med en hammare.

Det är alltså teoretiskt möjligt att LW inte kände den som mördade henne.
Citera
2021-05-11, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du är inte ensam. Jag har heller inte begripit vad PW har gjort för fel. Som jag kan se har han gjort allt han kunde göra i den situationen han hamnade i.
Har nån hittills påstått med bestämdhet att han har fel?
Det luktar däremot skit.

▪️Det som diskuterats är att han på direktiv av jouråklagaren fått kliva av husrannsakan 15 maj.

▪️Fortsättningsvis är det mer än underligt att han fått delta 16 maj och tömma LWs digitala data med den historiken:
Dvs för att han är väl bekant med SD och känner LW via honom.

▪️Sen har frågeställningen varit hur informationen gick mellan chef och PW iom att ha fått direktiv av jouråklagaren dagen innan.

▪️Själv har jag undrat om han inte har nån egen hjärna och i stort sett och bara kör på - eftersom han uppenbart vet att det inte ens är ok att ens hämta datorer den 15 maj via direktiv av ÅK.

▪️Slutligen, och vart det än glappar, så är det väldigt viktig bevisning han hanterar vid en tömning.

Angående att vara mångårig bekant med SD och vad han sagt om den sk porrpastorn känns det inte riktigt som han är rätt man på rätt plats i en pågående Fu i de mest kritiska dagarna.

Han tog cache med LW och det förefaller som grabbig köttmarknad:
" P uppfattade det att Stefan antydde att hon var singel och tillgänglig. P kände inte någon attraktion till Lena och det blev ingen djupare relation."

Han har fikat med LW ca 5 ggr hos SD:

" P kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som "Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena."

I okt 2017 bad SD honom återskapa bilder i mobilen:

" I samband med att P kopierade innehållet mobilen upptäckte han bilder på Lena och Stefan som gjorde att han misstänkte att de eventuellt hade ett förhållande. Det var intima bilder som man inte annars tar om man inte har någon typ av relation."
........................

Ang SD:

PW har känt SD i 17 år fram till mordet, sen 2001 då SD var dykinstruktör.
"Efter det gjorde de ett antal dykresor tillsammans och har under åren lärt känna varandra."

Han var med på deras bröllopsfest 2008.

Han är insatt i HDs sjukdomshistoria, barns glutenallergi och "Stefan drog ett tungt lass med familjen, huset och jobbet och P har undrat hur Stefan orkat med allt."

2013-15 har grävt för dränering runt SDs hus, hjälpte sen till att anlägga tomten.
De fikade och lunchade ihop och SD passade hans grävmaskin, parkerad på hans tomt, då han gjorde andra jobb i området.
Hans fru har även varit med på middag hos paret D.

På senhösten - 17 hjälper han till med SPA-badet:
"Som tack för hjälpen erbjöd Stefan att P fick låna hans hus och bada när helst P ville. P uppfattade det som att Stefan litade på honom."

"Den Stefan som P känner är sansad och balanserad. P har aldrig sett Stefan arg men han har vid något tillfälle varit med när Stefan sagt ifrån till sina barn men aldrig så att han blivit oprovocerat eller obefogat arg."

"Som dykinstruktör var Stefan glad och positiv och kunde ta att man retades med honom."

Han har noterat "på inlägg/aktivitet på Messenger" att SD har en aktiv livsstil.

Förutom dykning har de "även gemensamt intresse för geocaching och har tagit cacher ihop bla cyklade de en kväll/natt ihop 2012/13.

Under Geotouren 2016 byggde han cacher med SD, fixade med el. [lägger en passus här, för LW var väl den som byggde en hel del cacher?]

Han tog kontakt med SD och erbjöd honom sitt stöd vid skilsmässan.

Efter mordet.
Stefan och P haft kontakt på Messenger vid tre tillfällen och via Telegram vid ett tillfälle.
▪️Första tillfället var strax efter att Stefan släpptes i juni där Stefan skrev att han inte hade något med mordet att göra och att han såg P som en vän. De kom överens om att inte träffas förrän allt var överstökat och att inte säga upp vänskapen trots det som hänt.

Stefan frågade om han skulle ta bort P på Facebook men varken P eller Stefan ansåg det nödvändigt då. De är fortfarande Facebookvänner."

▪️Andra gången skickar SD bilder på en grävmaskin under sommaren och det sågs
"som en kul grej".
.
▪️Tredje tillfället var senare under sommaren via Telegram. Bilder på flygfält för modellflygplan varav P frågar vad det är och SD svarade "Lisa vet vad jag gör, semester".
Han är i Holland (med HD, min anm.).

▪️Fjärde gången är via messenger och SD har frågor om sensor till utebelysning. Kontakten uppfattades bara som "fackmannamässig el-kunskap". SD skrev dock att han var besviken på hur polisen hanterade det som de beslagtagit och ondgjorde sig över LA som fördröjt utlämningen av hans skor i över en månad."

Det var tråkigt att det tagit tid sa P och uppfattade det som att SD "förstår att P inte skulle lämna någon information och att Stefan endast vill uttala sin frustration över hur saker och ting sköts."
Senast redigerad av develi 2021-05-11 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in