2021-05-10, 19:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg syntes det høres merkelig ut å skal ha glemt av vannet sånn at det fløt over kanten og så på gulvet.
Badekar og vannservanter har vel en sikkerhetsventil slik at dette ikke skal skje.
Jeg mener dette runde hullet i porselenet rett under krana.
https://www.arcorafaucet.com/no/product/single-lever-basin-mixer-bathroom-faucet-basin-tap-sink-bathroom-chrome/
Noe som skurrer med den historien.

Sant nok. Med en vanlig kran, selv på fullt, vil nok ikke badekaret fylles raskere enn
at sikkerhetssluket tar det unna.

Men dersom du f.eks. senker et legeme ned i et relativt fullt badekar, vil det nok skvulpe over.
Arkimedes' lov og alt det der...
Citera
2021-05-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er korrekt. En siktet kan ikke tvinges til å forklare seg, dersom den siktede risikerer å inkriminere seg selv eller nærstående.

En uskyldig siktet som ikke beskytter verken seg selv eller nærstående, vil derimot bidra på alle mulige måter for å få forbrytelsen oppklart og GM tatt.
Men tenk om de som avhører den uskyldige er en gjeng konspirasjonsteoretikere som dere. Hvor smart er det da, å la seg avhøre ?
Citera
2021-05-10, 20:04
Medlem
Har det skjedd en partering i badekaret?
Citera
2021-05-10, 20:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Det burde det være relativt enkelt å finne spor etter, i hvert fall.
Citera
2021-05-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det burde det være relativt enkelt å finne spor etter, i hvert fall.

Kanskje, det var vel derfor politiet hadde en rørlegger i S4, men det var leenge etterpå.
Citera
2021-05-10, 20:10
Medlem
TH sier han er 100% sikker på at kidnapperne ikke kan ha vært i husets andre etasje, og gir uttrykk for at han synes det er synd at politiet roter bort så mye tid og penger på og undersøke der.

Var det noe han ikke ønsket de skulle finne der?
Citera
2021-05-10, 20:11
Medlem
Syns synd på de som har avhørt TH. Det kommer tydelig fram i boken hvor vrang og vanskelig han er.. Til å være uskyldig sørgende ektemann har han en påfallende oppførselen. Han prøver ikke akkurat å bevise sin uskyld heller.. Han virker mest opptatt av seg selv og hva som kommer fram om han og hva som kan skje med han.. Det er lite tanker om AEH..
Citera
2021-05-10, 20:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
TH sier han er 100% sikker på at kidnapperne ikke kan ha vært i husets andre etasje, og gir uttrykk for at politiet roter bort så mye tid og penger på og undersøke der.

Var det noe han ikke ønsket de skulle finne der?

Regner med at det fortsatt er boken du refererer fra.

Ja, det er jo litt spesielt at han sier det.

Samtidig sier politiet at de tror angrepet startet i husets 2. etasje, og de har vist stor interesse for trappen til 2. etasje også.
Citera
2021-05-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Regner med at det fortsatt er boken du refererer fra.

Ja, det er jo litt spesielt at han sier det.

Samtidig sier politiet at de tror angrepet startet i husets 2. etasje, og de har vist stor interesse for trappen til 2. etasje også.

Ja, det er fra boka
Citera
2021-05-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Tvilsomt. Det ville vært bortimot umulig å få det vasket så rent at de ikke hadde funnet blodspor med uv-lys etc. blod setter seg i sprekker og fuger og er bortimot umulig å få bort. Dessuten: Hadde det ikke vært likhunder i boligen? De hadde vel garantert markert da?

Og for å sitere meg selv i et gammelt innlegg om MB:
Kan han ha hatt 'noe på henne'? Underslag for eks? Folk driver jo med ting de ikke vil andre skal finne ut av. Utroskap, seksuelle preferanser, økonomisk utroskap. Han kan ha visst noe om henne som han har trua med å avsløre. Men det er kanskje mer sannsynlig at de hadde en annen relasjon enn det vi vet. Selv om hun og AEH var 'venninner' kan MB ha hatt et forhold til sjefen.

La oss for eks si at AEH falt ned trappa i rusa tilstand på natta. Hun kan ha hatt andre merker på kroppen (noen her snakker om et voldelig forhold), og hele situasjonen kan ha sett så stygg ut at TH visste han kom til å få skylda. MB kan ha 'visst hvordan AEH var' (håpløs med penger, alkoholproblemer, kanskje en hustyrann innenfor husets fire vegger), TH kan ha apellert til hennes samvittighet, sympati og varme følelser for han når han kom på jobben og fortalte hva som hadde skjedd. "Du må hjelpe meg, ellers får jeg skylda for dette". TH kan også ha sagt at hvis du ikke hjelper meg nå får alle vite hva vi har drevet med her, inkludert din egen familie. Utroskap, ulovlige forretninger eller hva som helst.

Understreker at dette bare er spekulasjoner. Holder egentlig alle muligheter åpne, men synes det mest sannsynlige her er at TH dekker over for sønnen med alle midler han har. Kanskje av samvittighetsgrunner, kanskje pga skammen det ville medføre at AE ble drept av en av dem.
Citera
2021-05-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Tvilsomt. Det ville vært bortimot umulig å få det vasket så rent at de ikke hadde funnet blodspor med uv-lys etc. blod setter seg i sprekker og fuger og er bortimot umulig å få bort. Dessuten: Hadde det ikke vært likhunder i boligen? De hadde vel garantert markert da?

Og for å sitere meg selv i et gammelt innlegg om MB:
Kan han ha hatt 'noe på henne'? Underslag for eks? Folk driver jo med ting de ikke vil andre skal finne ut av. Utroskap, seksuelle preferanser, økonomisk utroskap. Han kan ha visst noe om henne som han har trua med å avsløre. Men det er kanskje mer sannsynlig at de hadde en annen relasjon enn det vi vet. Selv om hun og AEH var 'venninner' kan MB ha hatt et forhold til sjefen.

La oss for eks si at AEH falt ned trappa i rusa tilstand på natta. Hun kan ha hatt andre merker på kroppen (noen her snakker om et voldelig forhold), og hele situasjonen kan ha sett så stygg ut at TH visste han kom til å få skylda. MB kan ha 'visst hvordan AEH var' (håpløs med penger, alkoholproblemer, kanskje en hustyrann innenfor husets fire vegger), TH kan ha apellert til hennes samvittighet, sympati og varme følelser for han når han kom på jobben og fortalte hva som hadde skjedd. "Du må hjelpe meg, ellers får jeg skylda for dette". TH kan også ha sagt at hvis du ikke hjelper meg nå får alle vite hva vi har drevet med her, inkludert din egen familie. Utroskap, ulovlige forretninger eller hva som helst.

Understreker at dette bare er spekulasjoner. Holder egentlig alle muligheter åpne, men synes det mest sannsynlige her er at TH dekker over for sønnen med alle midler han har. Kanskje av samvittighetsgrunner, kanskje pga skammen det ville medføre at AE ble drept av en av dem.

Mener noen her kjente til AE og sa at hun var tørrlagt og ikke har smakt alkohol på mange år.
Citera
2021-05-10, 20:24
Medlem
Fra boka:

"Han har også sagt at han ikke ringte til kona mens han var
hjemme, selv om anropsloggen viser at noen ringte fra
fasttelefonen til hennes mobiltelefon klokken 13.46"

Det burde han vel ha husket. Hvem ringte i så fall, hvis det ikke var TH?

Han fremstår for øvrig, i sin dialog med politiet, som en gal narsissist. Verre en det som hittil har kommet frem, etter min mening.
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-10 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in