Citat:
Ursprungligen postat av
Formann
Har det skjedd en partering i badekaret?
Tvilsomt. Det ville vært bortimot umulig å få det vasket så rent at de ikke hadde funnet blodspor med uv-lys etc. blod setter seg i sprekker og fuger og er bortimot umulig å få bort. Dessuten: Hadde det ikke vært likhunder i boligen? De hadde vel garantert markert da?
Og for å sitere meg selv i et gammelt innlegg om MB:
Kan han ha hatt 'noe på henne'? Underslag for eks? Folk driver jo med ting de ikke vil andre skal finne ut av. Utroskap, seksuelle preferanser, økonomisk utroskap. Han kan ha visst noe om henne som han har trua med å avsløre. Men det er kanskje mer sannsynlig at de hadde en annen relasjon enn det vi vet. Selv om hun og AEH var 'venninner' kan MB ha hatt et forhold til sjefen.
La oss for eks si at AEH falt ned trappa i rusa tilstand på natta. Hun kan ha hatt andre merker på kroppen (noen her snakker om et voldelig forhold), og hele situasjonen kan ha sett så stygg ut at TH visste han kom til å få skylda. MB kan ha 'visst hvordan AEH var' (håpløs med penger, alkoholproblemer, kanskje en hustyrann innenfor husets fire vegger), TH kan ha apellert til hennes samvittighet, sympati og varme følelser for han når han kom på jobben og fortalte hva som hadde skjedd. "Du må hjelpe meg, ellers får jeg skylda for dette". TH kan også ha sagt at hvis du ikke hjelper meg nå får alle vite hva vi har drevet med her, inkludert din egen familie. Utroskap, ulovlige forretninger eller hva som helst.
Understreker at dette bare er spekulasjoner. Holder egentlig alle muligheter åpne, men synes det mest sannsynlige her er at TH dekker over for sønnen med alle midler han har. Kanskje av samvittighetsgrunner, kanskje pga skammen det ville medføre at AE ble drept av en av dem.