2021-05-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har snakket om et ekte åsted og et faket åsted. Hva er hva. Skjedde drapet i badekaret i 2. etasje, og badet i 1. er et faket åsted? Eller omvendt.

Badekarhistorien hinter sterkt til at drapet skjedde i løpet av natten.

Kan TEH ha gått imellom da TH truet AE fysisk. TEH mente å beskytte moren mot TH, og det endte opp med at AE og TEH falt ned trappen sammen? Var det slik blodige sår på ryggen til TEH oppsto?

TH har så påstått at TEH risikerte fengsel for å ha drept AEH. Og skremt og tvunget TEH til å være med på dekkhistorien om kidnapping med løsepengekrav i kryptovaluta. TH "ryddet vekk" AE mens TEH ble tvunget til å fremskaffe trusselbrev og kryptoopplegg? Eller, tok TH seg av alt, mens TEH bare skulle bidra med alibisamtale?

Eller, kan TEH ha blitt vitne til "uhellet" der TH dyttet AE nedover trappen? Og TH måtte skaffe seg et så solid overtak på TEH at han kan være rimelig sikker på at TEH aldri vil fortelle hva som virkelig skjedde? Og involvere TEH i dekkhistorien, i håp om at det skal være nok til at han ikke tør snakke? I tillegg til å true med å gjøre TEH arveløs.

Jeg har i grunn vanskelig å se for meg at TH har fått MB til å vitne falskt, hun har alt å tape og ingenting å vinne på det.
Citera
2021-05-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Jeg ser absolutt tankegangen og logikken i det. Men, hva om hen ble dratt inn i dette på strak arm og ante lite om helhetsbildet på det tidspunktet?

Er det i så fall dette mulige lånet av en eller annen telefon du har siktet til tidligere for å inkludere hen i "operasjonen"?
Citera
2021-05-10, 19:42
Medlem
Bolony hinter til samboeren til teh som uskyldig innlandet. Og når hun visste hva hun ble delaktig i var det for sent å snu. Da var det enten å gå til politiet eller bli med å hjelpe TEH.
TEH har fått samboeren til å ringe med hans mobil som befant seg i dems hjem.

Tror jeg?!?! Ikke alltid lett å tolke denne bolony
Citera
2021-05-10, 19:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hele poenget er at han ville de ha de dit med en gang, og fort ut igjen, fordi han visste hva som hadde skjedd i boligen.

Han ville selge en kidnapping, raskt, og trodde at politiet ville kjøpe historien, ta en rask kikk på det stagede åsstedet og konstantere kidnapping, og la ham komme hjem for å spille bekymret ektemann som ventet på kontakt fra "kidnappere".

Dette rimer ikke helt, siden han burde skjønne at kidnappingshistorien ville føre til at
de sikret åstedet umiddelbart dersom de hadde kommet rett til S4.

Grunnen til at de valgte å møte ham et annet sted, tror jeg, er fordi de uansett ikke
ville valse inn på et åsted før etterforskerne.
Citera
2021-05-10, 19:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nettopp, av en eller annen grunn har TEH fått et behov for å forklare blodspor fra han på badet i 2. etasje.

Så det er merkelig at han kommer med en forklaring som ligger så tett opptil forsvinningen, når han kunne forklart det med nær sagt hva som helst siden han naturligvis har oppholdt seg mye i huset.

Jeg syntes det høres merkelig ut å skal ha glemt av vannet sånn at det fløt over kanten og så på gulvet.
Badekar og vannservanter har vel en sikkerhetsventil slik at dette ikke skal skje.
Jeg mener dette runde hullet i porselenet rett under krana.
https://www.arcorafaucet.com/no/product/single-lever-basin-mixer-bathroom-faucet-basin-tap-sink-bathroom-chrome/
Noe som skurrer med den historien.
Citera
2021-05-10, 19:46
Medlem
Citat:
Hele poenget er at han ville de ha de dit med en gang, og fort ut igjen, fordi han visste hva som hadde skjedd i boligen.

Han ville selge en kidnapping, raskt, og trodde at politiet ville kjøpe historien, ta en rask kikk på det stagede åsstedet og konstantere kidnapping, og la ham komme hjem for å spille bekymret ektemann som ventet på kontakt fra "kidnappere".

Det er jo bare bakdeler med å få politiet kjapt på plass i boligen. Politiet fikk komme og gå som de ville, og det tok over et år og en varetektsfengsling før han begynte å hinte om at nå var det på tide å lete andre steder.
Citera
2021-05-10, 19:46
Medlem
Rettelse

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har snakket om et ekte åsted og et faket åsted. Hva er hva. Skjedde drapet i badekaret i 2. etasje, og badet i 1. er et faket åsted? Eller omvendt.

Badekarhistorien hinter sterkt til at drapet skjedde i løpet av natten.

Kan TEH ha gått imellom da TH truet AE fysisk. TEH mente å beskytte moren mot TH, og det endte opp med at AE og TEH falt ned trappen sammen? Var det slik blodige sår på ryggen til TEH oppsto?

TH har så påstått at TEH risikerte fengsel for å ha drept AEH. Og skremt og tvunget TEH til å være med på dekkhistorien om kidnapping med løsepengekrav i kryptovaluta. TH "ryddet vekk" AE mens TEH ble tvunget til å fremskaffe trusselbrev og kryptoopplegg? Eller, tok TH seg av alt, mens TEH bare skulle bidra med alibisamtale?

Eller, kan TEH ha blitt vitne til "uhellet" der TH dyttet AE nedover trappen? Og TH måtte skaffe seg et så solid overtak på TEH at han kan være rimelig sikker på at TEH aldri vil fortelle hva som virkelig skjedde? Og involvere TEH i dekkhistorien, i håp om at det skal være nok til at han ikke tør snakke? I tillegg til å true med å gjøre TEH arveløs.

La oss si at det var dette som skjedde uavsett hvor usannsynlig ellevilt konspiratorisk dette høres ut.

Tidligere har du gitt utrykk for at dette er et nøye langvarig planlagt drap.

Faller den teorien bort nå eller vil den dukke opp på nytt igjen ved en senere anledning og at alle de tilfeldigheter som har blitt ramset opp verifiserer dette ?

Eller heller du mot at dette faktisk ikke nødvendigvis var planlagt, men et affektdrap, tross alt ?
Senast redigerad av Bolony 2021-05-10 kl. 20:00. Anledning: Skrivefeil
Citera
2021-05-10, 19:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette rimer ikke helt, siden han burde skjønne at kidnappingshistorien ville føre til at
de sikret åstedet umiddelbart dersom de hadde kommet rett til S4.

Grunnen til at de valgte å møte ham et annet sted, tror jeg, er fordi de uansett ikke
ville valse inn på et åsted før etterforskerne
.

Riktig, så politiet gjør alt rett, det var TH som absolutt ville ha de inn, og ut, for så å kunne dra hjem selv og late som alt var normalt, pr. instruksjonene i brevet.

Og han var ikke forberedt på at det ikke var han som bestemte hva som skulle skje videre.
Citera
2021-05-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Men da forutsettes det at MB lyver? Jeg tviler på om hun vil være med på å dekke over drap

Jeg har foreslått det tidligere, at MB kan ha vært i god tro. Hun kan ha trodd at hun hørte AE i bakgrunnen mens hun snakket med TH.

Eller, MB har opplevd det som moralsk riktig, å lyve for å beskytte TEH, for eksempel.

Det kommer an på hvilken historie MB ble presentert for.

Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg har i grunn vanskelig å se for meg at TH har fått MB til å vitne falskt, hun har alt å tape og ingenting å vinne på det.

Vel. Hun kan ha trodd at hun fortalte sannheten. Eller, hun ble lurt til å lyve på en slik måte at det har blitt umulig for henne å rette opp løgnen etterpå og fortelle sannheten.
Citera
2021-05-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Bolony hinter til samboeren til teh som uskyldig innlandet. Og når hun visste hva hun ble delaktig i var det for sent å snu. Da var det enten å gå til politiet eller bli med å hjelpe TEH.
TEH har fått samboeren til å ringe med hans mobil som befant seg i dems hjem.

Tror jeg?!?! Ikke alltid lett å tolke denne bolony

Jeg har ikke gitt utrykk for hvem det er. Jeg har sett andre gitt utrykk for dette, men det har jeg aldri bekreftet eller avkreftet.

Jeg vil bare at saken blir løst jeg og får man inn folk til flere avhør blir det vanskelig å forklare bort enkelte ting.
Citera
2021-05-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg syntes det høres merkelig ut å skal ha glemt av vannet sånn at det fløt over kanten og så på gulvet.
Badekar og vannservanter har vel en sikkerhetsventil slik at dette ikke skal skje.
Jeg mener dette runde hullet i porselenet rett under krana.
https://www.arcorafaucet.com/no/product/single-lever-basin-mixer-bathroom-faucet-basin-tap-sink-bathroom-chrome/
Noe som skurrer med den historien.

Det har de + sluk i golvet.
Citera
2021-05-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, men TH nekter avhør - med full rett på toppen av det hele.

Har du fått deg en hel hær med stråmenn nå hehehehe...

Ja det er korrekt. En siktet kan ikke tvinges til å forklare seg, dersom den siktede risikerer å inkriminere seg selv eller nærstående.

En uskyldig siktet som ikke beskytter verken seg selv eller nærstående, vil derimot bidra på alle mulige måter for å få forbrytelsen oppklart og GM tatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in