2021-05-10, 14:01
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Fast nu tar du ju ”den onda fen”. Ur sitt sammanhang, hon är ju ond pga av vad en förtryckande man gjort mot henne....

Så i vår ”kultur” dvs den rationella wokekulturen så fungerar ju sagorna....

Ellerså är det vår kultur som inte funkar, för kvinnor dvs...

Du tänker på filmen Maleficent? Ja, i den filmen är hon protagonisten, det är meningen att man ska sympatisera med henne, där. Men inte i den ursprungliga Törnrosa.
Citera
2021-05-10, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du tänker på filmen Maleficent? Ja, i den filmen är hon protagonisten, det är meningen att man ska sympatisera med henne, där. Men inte i den ursprungliga Törnrosa.

Jo, att döma bebisar till döden för att man inte blev bjuden på kalaset är väll i sig en viktigare berättelse än den om att man inte får kyssa sovande prinsessor pga samtyckeslagen, men det är klart, om man ska rasera moraliska sanningar i gamla berättelser , så är det väll ett lika rimligt ställe som annat att börja på....
Citera
2021-05-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, inte en chans jag riskerar att hon efter jag jagat bort babbarna skulle flytta fokus mot mig istället. Bättre då anmäla mig och casha in 100k + slippa drevet efter att hon anmält grabbarna från adeln. Systrarna ser inte snällt på att du skåpar ut afghaner och annat våldtäktsfolk serru. Bättre då ta en vit man.

Nu har du läst för många spökhistorier på nätet, tror jag. Har något sådan hänt, någonsin, förutom i feberfantasierna du och somliga andra av någon underlig anledning tycks älska att slicka i sig?

Är inte världen otäck nog som den är emellanåt, utan att det ska behöva tillkomma fantasier fabricerade i sjuka hjärnor?

Antingen är man emot våldtäkt eller så är man det inte. Går man därifrån när man ser det - vem det än är som blir våldtagen - så har man ingen ryggrad utan är en liten lort, som Astrid Lindgren skulle ha sagt.
Senast redigerad av Varmare 2021-05-10 kl. 14:39.
Citera
2021-05-10, 14:38
Medlem
Jag gillar inte riktigt det här att man ska hålla på och ändra på historien. Nog måste väl föräldrar och andra vuxna ha förmågan att förklara att detta är sagor och att man inte ska pussa på någon utan att först veta att det är OK, och att alla har rätt att sätta gränserna för vad som är OK att göra mot ens kropp?

Vi kan väl klara av att förhålla oss till historien och gamla historier? Kanske ta just denna saga som utgångspunkt för att prata om hur man gör och inte gör istället för att sopa under mattan och låtsas som om det alltid har sett ut som det gör idag (fast det inte gör det heller)?
Citera
2021-05-10, 14:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nu har du läst för många spökhistorier på nätet, tror jag. Har något sådan hänt, någonsin, förutom i feberfantasierna du och somliga andra av någon underlig anledning tycks älska att slicka i sig?

Är inte världen otäck nog som den är emellanåt, utan att det ska behöva tillkomma fantasier fabricerade i sjuka hjärnor?

Antingen är man emot våldtäkt eller så är man det inte. Går man därifrån när man ser det - vem det än är som blir våldtagen - så har man ingen ryggrad utan är en liten lort, som Astrid Lindgren skulle ha sagt.
Både samtyckeslagen och sexköpslagen klubbades igenom i svensk riksdag MOT lagrådets inrådan. För att de är rättsosäkra lagar.
När tycker du att man ska börja bli orolig?

Och tittar du ut över landet nu efter metoo och frågar dig vad våldtäkt är, så kan det vara allt från att någon tagit dig på kjolen för sjutton år sen, till att nån suttit i en källare i uddevalla och runkat till ett inspelat klipp.
Sorry, ni som drabbats av våldtäkt på riktigt, men resurserna räcker inte till er längre.
Citera
2021-05-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Både samtyckeslagen och sexköpslagen klubbades igenom i svensk riksdag MOT lagrådets inrådan. För att de är rättsosäkra lagar.
När tycker du att man ska börja bli orolig?

Och tittar du ut över landet nu efter metoo och frågar dig vad våldtäkt är, så kan det vara allt från att någon tagit dig på kjolen för sjutton år sen, till att nån suttit i en källare i uddevalla och runkat till ett inspelat klipp.
Sorry, ni som drabbats av våldtäkt på riktigt, men resurserna räcker inte till er längre.

Har det hänt eller inte? Ska man gå omkring och vara livrädd, så rädd att man slutar hjälpa människor i nöd, för något som kan komma att hända, är det vettigt tycker du? Hur ska man ens orka leva när man fungerar så?

Det finns människor som piskar upp olika stämningar i samhället av en anledning, det är till deras fördel, i det här fallet uppenbarligen genom att fungera förlamande på människor som ovan. Man ska inte gå på sånt, och man ska inte leva sitt liv i rädsla för vad som kan komma att ske, det är bara för jävla sorgligt.

Hör du också till sorten som ser en våldtäkt som du själv kallar för våldtäkt och bara går därifrån utan att agera på något som helst sätt för att stoppa den? För mig är det obegripligt att man kan leva med sig själv om man fattar den typen av fullkomligt hjärtlösa beslut.
Citera
2021-05-10, 15:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Har det hänt eller inte? Ska man gå omkring och vara livrädd, så rädd att man slutar hjälpa människor i nöd, för något som kan komma att hända, är det vettigt tycker du? Hur ska man ens orka leva när man fungerar så?

Det finns människor som piskar upp olika stämningar i samhället av en anledning, det är till deras fördel, i det här fallet uppenbarligen genom att fungera förlamande på människor som ovan. Man ska inte gå på sånt, och man ska inte leva sitt liv i rädsla för vad som kan komma att ske, det är bara för jävla sorgligt.

Hör du också till sorten som ser en våldtäkt som du själv kallar för våldtäkt och bara går därifrån utan att agera på något som helst sätt för att stoppa den? För mig är det obegripligt att man kan leva med sig själv om man fattar den typen av fullkomligt hjärtlösa beslut.
Jag tror att du vet vart jag står i den här frågan och håll nu fast vid den känslan du har som ledde till de frågor du ställer.

Det är exakt så feminismen fungerar.
Man piskar upp känslan av hot och lastar över den på män.
Det är män som kan göra något åt det och om män inte gör det, eller behöver hjälp med utbildning så skicka fyrtio miljoner, så kör vi igång med en utbildningssatsning. Vi har tusen nyexade genusvetare som kan den här frågan...
Citera
2021-05-10, 16:59
Avslutad
Citat:

Jag är inte skyldig dig eller någon annan att riskera mitt liv, hälsa eller t.o.m. frihet för att rädda dig. Jag väljer att inte göra det (i Sverige) för att det finns inget värde i det för mig att mitigera risken att falla ur mina barns liv.

Som pansarn skrev, ni har eldat på MeToo och drivit igenom den ena vansinneslagen efter den andra TROTS lagrådets invändan JUST för att det ska finnas en arbiträr folkdomstol och en lie att kapa benen av de män ni vill. Tro mig, många män som läser detta jag nu skriver håller med mig.

..det är inte alls långsökt att tro att någon tokfeminist kan välja att peka ut en av de där förhatliga vita männen istället för att riskera systerskapets vrede och anklagelser om rasism.. Inte alls.

Ni har bäddat britsen, ligg i den. ..det kommer inte blir bättre heller. Enda utvägen ni har är att lagstifta tvång att ingripa.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-05-10 kl. 17:23.
Citera
2021-05-10, 17:52
Medlem
stone_sleepers avatar
Filmen The Matrix har samma scen fast där är det kvinnan Trinity som kysser den döde mannen Neo, som då vaknar till liv.
Citera
2021-05-10, 18:48
Medlem
Citat:
Jag är inte skyldig dig eller någon annan att riskera mitt liv, hälsa eller t.o.m. frihet för att rädda dig. Jag väljer att inte göra det (i Sverige) för att det finns inget värde i det för mig att mitigera risken att falla ur mina barns liv.

Som pansarn skrev, ni har eldat på MeToo och drivit igenom den ena vansinneslagen efter den andra TROTS lagrådets invändan JUST för att det ska finnas en arbiträr folkdomstol och en lie att kapa benen av de män ni vill. Tro mig, många män som läser detta jag nu skriver håller med mig.

..det är inte alls långsökt att tro att någon tokfeminist kan välja att peka ut en av de där förhatliga vita männen istället för att riskera systerskapets vrede och anklagelser om rasism.. Inte alls.

Ni har bäddat britsen, ligg i den. ..det kommer inte blir bättre heller. Enda utvägen ni har är att lagstifta tvång att ingripa.

Jo, det är det. Riktigt långsökt.... men du är knappast det första hjonet på denna sidan som börjat bete sig som en lipig 3-åring för att samtyckeslagen klubbades igenom. Orkar inte leta men det finns nån tråd om att man ska sluta ge HLR för att risken finns att man döms för våldtäkt om man gör det osv. Detta säger givetvis mer om personerna som resonerar på detta sättet än det gör om lagen i sig.

Som tur är så är folk som tänker som du en försvinnande liten minoritet och du bor inte ens i Sverige. De flesta skulle göra vad de kunde för att hjälpa en medmänniska i nöd (vid exempelvis en pågående våldtäkt eller hjärtstillestånd). Det faktum att ni, kalkryggar, som hade vänt blicken bort och visslat oavsett, försöker använda eran feghet som någon form av politiskt slagträ förändrar ingenting i praktiken.
Citera
2021-05-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror att du vet vart jag står i den här frågan och håll nu fast vid den känslan du har som ledde till de frågor du ställer.

Det är exakt så feminismen fungerar.
Man piskar upp känslan av hot och lastar över den på män.
Det är män som kan göra något åt det och om män inte gör det, eller behöver hjälp med utbildning så skicka fyrtio miljoner, så kör vi igång med en utbildningssatsning. Vi har tusen nyexade genusvetare som kan den här frågan...

Jag hoppas att jag vet det men säker är jag inte, jag hade varit säkrare förr.

Absolut finns det även feminister som beter sig på samma sätt och ser ett helt kön som fienden, eller låtsas göra det för att människor ska bli rädda och därmed lättledda. Det är därför jag skriver att det finns människor som piskar upp stämningar för att få som de vill. Detta ska man ställa sig mycket, mycket kritisk till, anser jag. Ett antagande om att en våldtagen kvinna som räddas av en vit man skulle bli jätteglad, inte för att bli räddad utan för att hon nu kan få ett bättre skadestånd genom att anmäla honom för våldtäkten istället, hur tycker du att det platsar vad gäller att piska upp stämningar?
Citera
2021-05-10, 19:45
Medlem
Citat:

Nej, det stämmer, du är inte skyldig någon något. Men du kan ju tänka på kvinnor i ditt liv som du älskar, kanske du skulle föredra att det var människor av min sort (som agerar) som såg dem bli våldtagna än människor av din sort (som går därifrån)? Jag tycker att det är solklart att din sort gör världen ännu lite sämre, i slutänden även för kvinnor du älskar, och begriper inte alls vitsen med att argumentera för att det skulle vara rätt på något plan överhuvudtaget.

Att du på allvar tror att det inte är långsökt är bara för sorgligt. Det är klart att det är, kom igen grabben!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in