2021-05-10, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Disneyland har just slagit upp portarna igen efter ett års covid-stängt. Deras nya Snövit-attraktion innehåller animationer baserade på den klassiska filmen, bl.a. slutscenen där prinsen kysser Snövit för att väcka henne ur dvalan hon hamnat i efter att ha ätit drottningens förgiftade äpple. Bara en kärlekskyss kunde bryta förtrollningen.

Nu rasar feminister eftersom denna kyss gavs utan samtycke och därför bör betraktas som sexuella trakasserier.

Uppropet startade i tidningen San Fransisco Gate och har sedan spritt sig som en präriebrand i MSM. Disneyland pudlade omedelbart och tog bort kyss-scenen, men kritiken har nu börjat gälla Disneys förlegade könsroller i allmänhet.

Länkar:

Är kritiken berättigad? Borde prinsen spolat "övergreppet" och låtit Snövit ligga medvetslös i evighet? Dags att uppdatera Grimms folksaga till 2000-talet?

Disney är mesiga. De skulle återge Snövit som den var, t.ex. att styvsystrarna får ögonen uthackade av duvor och styvmodern får dansa sig till döds med fötterna i glödgade järnskor. Så går det till i min mormors sagobok från 1925
Citera
2021-05-11, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nej, det stämmer, du är inte skyldig någon något. Men du kan ju tänka på kvinnor i ditt liv som du älskar, kanske du skulle föredra att det var människor av min sort (som agerar) som såg dem bli våldtagna än människor av din sort (som går därifrån)? Jag tycker att det är solklart att din sort gör världen ännu lite sämre, i slutänden även för kvinnor du älskar, och begriper inte alls vitsen med att argumentera för att det skulle vara rätt på något plan överhuvudtaget.

Att du på allvar tror att det inte är långsökt är bara för sorgligt. Det är klart att det är, kom igen grabben!

'Mina' kvinnor och tjejer är inte ens på samma planet som er svenska kvinnor. De är multituder mer komplexa och är som ett 3D hologram jämfört en svensk kvinna som streckgubbe på en solkig servett.

..det är inte alls långsökt att tro att någon tokfeminist kan välja att peka ut en av de där förhatliga vita männen istället för att riskera systerskapets vrede och anklagelser om rasism.. Inte alls.
Man hoppar inte i nollgradigt vatten och riskerar livet för en hynda helt enkelt.

Ledsen, men du talar för döva öron.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-05-11 kl. 04:09.
Citera
2021-05-11, 10:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag hoppas att jag vet det men säker är jag inte, jag hade varit säkrare förr.

Absolut finns det även feminister som beter sig på samma sätt och ser ett helt kön som fienden, eller låtsas göra det för att människor ska bli rädda och därmed lättledda. Det är därför jag skriver att det finns människor som piskar upp stämningar för att få som de vill. Detta ska man ställa sig mycket, mycket kritisk till, anser jag. Ett antagande om att en våldtagen kvinna som räddas av en vit man skulle bli jätteglad, inte för att bli räddad utan för att hon nu kan få ett bättre skadestånd genom att anmäla honom för våldtäkten istället, hur tycker du att det platsar vad gäller att piska upp stämningar?
Du får välja. Antingen är den vite mannen hjälte eller så är han våldtäktsman.
Feminismen har gjort sitt val. Läs nyheterna. Följ dem i någon vecka eller så.
Det pågår en kampanj mot män och den har pågått i över 50 år. Media är helt i händerna på genusdoktrinen. (Den handlar om hur jämställdhetsintegrering används som täckmantel för en radikal och djupgående process på våra universitet. Kvinnor kvoteras in, bakom lyckta dörrar. Forskare tystnar av rädsla för repressalier. Kunskapen snedvrids när forskningsmedel villkoras med att man måste anlägga ett genusperspektiv – om det så är glaciärer, mumintroll eller brofästen man forskar om. /citerar Ivar Arpi )
Jag tror inte du förstår vidden av den makt hegemonin redan har och hur dålig den är för vårt gemensamma samhällsbygge.

En del av det jag skriver här är ämnat att öppna folks ögon.
Mitt lilla bidrag till mänskligheten är att visa elefanten i rummet.

Många mår väldigt dåligt av att den aldrig avslöjas utan tillåts förgifta brunnen för alla.
Utom för dem som roffar åt sig makt och medel mha av de falska narrativen.

Varje kvinna som bekänner sig till "deras kamp" blir av med mitt stöd.
Så länge som jag falskeligen utpekas som förövare.

Om jag inte ska utplåna mig själv, måste jag gå i försvar för alla män och pojkar som aldrig gjort en fluga förnär.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-05-11 kl. 10:14.
Citera
2021-05-11, 11:28
Medlem
De människor som klagar över dessa icke-problem som inte stör någon annan än 0,001% av befolkningen, vilka är dem? Existerar dem på riktigt, eller är det bara ett sätt för högre makter att göra folk arga och skapa mer splittring? Jag har nämligen aldrig sett några av dessa människor. Det enda jag ser är rubriker där det står saker som "Feminister ursinniga över sexistiskt skylt" eller "Kvinna upprörd över ett rasistiskt gatunamn"

Om jag utgår ifrån mig själv och alla jag känner, så kan jag inte förstå hur någon kan bli upprörd över något sådant, hur någon kan lägga ner tid och energi på att anmäla det, och hur någon seriös plattform ens orkar bry sig om det. Det får mig att tänka på filmen "idiocrazy".

Det är alltid symbolpolitik, och aldrig politik som faktiskt går ut på att hjälpa de som blir drabbade. När det gäller nynazister i Sverige har politiker lagt ner mer tid på att förbjuda swastican, hitlerhälsningen och termen "sieg heil", istället för att kanske försöka förstå varför Sverige innan 20-talet hade så pass många nynazistiska mord. Kan det bero på att vi inte hade någon debatt om invandringen, och att de som hade kritik mot det blev kallade för nazister?

När en massa unga tjejer blev tafsade på under festivaler, delade polisen ut armband där det stod "tafsa inte". Jag hade haft mer respekt för Eliasson om han istället inte hade gjort något alls.
Citera
2021-05-11, 12:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Disneyland har just slagit upp portarna igen efter ett års covid-stängt. Deras nya Snövit-attraktion innehåller animationer baserade på den klassiska filmen, bl.a. slutscenen där prinsen kysser Snövit för att väcka henne ur dvalan hon hamnat i efter att ha ätit drottningens förgiftade äpple. Bara en kärlekskyss kunde bryta förtrollningen.

Nu rasar feminister eftersom denna kyss gavs utan samtycke och därför bör betraktas som sexuella trakasserier.

Uppropet startade i tidningen San Fransisco Gate och har sedan spritt sig som en präriebrand i MSM. Disneyland pudlade omedelbart och tog bort kyss-scenen, men kritiken har nu börjat gälla Disneys förlegade könsroller i allmänhet.

Länkar:

Är kritiken berättigad? Borde prinsen spolat "övergreppet" och låtit Snövit ligga medvetslös i evighet? Dags att uppdatera Grimms folksaga till 2000-talet?
Fast om man nu nödvändigtvis måste tolka allt utifrån det nya rätta så tycker jag det är relevant att tänka sig att kyssen egentligen var konstgjord andning -- han räddade ju Snövit.
Citera
2021-05-11, 12:34
Medlem
Men det måste väl finnas plats för elaka kvinnor också? Och hjälpbehövande kvinnor. Det är ju inte så att de inte finns. Vad som kanske också behövs är väl i så fall fler verk som visar att kvinnor också kan vara starka och handlingskraftiga och det känns ju som att en överväldigande del av det som görs idag visar på de aspekterna av hur en kvinna kan vara.

Det är en annan sak att ändra i befintliga Men det måste väl finnas plats för elaka kvinnor också? Och hjälpbehövande kvinnor. Det är ju inte så att de inte finns. Vad som kanske också behövs är väl i så fall fler verk som visar att kvinnor också kan vara starka och handlingskraftiga och det känns ju som att en överväldigande del av det som görs idag visar på de aspekterna av hur en kvinna kan vara.
Senast redigerad av RecklessAbandon 2021-05-11 kl. 13:19.
Citera
2021-05-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
'Mina' kvinnor och tjejer är inte ens på samma planet som er svenska kvinnor. De är multituder mer komplexa och är som ett 3D hologram jämfört en svensk kvinna som streckgubbe på en solkig servett.

..det är inte alls långsökt att tro att någon tokfeminist kan välja att peka ut en av de där förhatliga vita männen istället för att riskera systerskapets vrede och anklagelser om rasism.. Inte alls.
Man hoppar inte i nollgradigt vatten och riskerar livet för en hynda helt enkelt.

Ledsen, men du talar för döva öron.

Synd att du inte är rädd ens om "dina" fina kvinnor. Du skulle kunna bidra till en lite bättre värld för dem istället för en sämre, men du prioriterar alltså hellre obskyr politik som gör dig både döv och feg.

Antingen har man det i sig att hjälpa andra eller så har man det inte, alternativt kan man träna upp sin förmåga att agera för att man vill försöka i alla fall. Riskera livet måste man inte, men gapa till eller ta fram mobilen och ringa, bara göra något för att försöka stoppa en gärningsman eller försöka rädda den som behöver räddning - vad fan, är inte det självklart? Jag kan fatta om någon fryser till pga panik och därför inte klarar av att agera men att bestämma sig i förväg som du gör? Att du ens klarar av att se dig i spegeln.
Citera
2021-05-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du får välja. Antingen är den vite mannen hjälte eller så är han våldtäktsman.
Feminismen har gjort sitt val. Läs nyheterna. Följ dem i någon vecka eller så.
Det pågår en kampanj mot män och den har pågått i över 50 år. Media är helt i händerna på genusdoktrinen. (Den handlar om hur jämställdhetsintegrering används som täckmantel för en radikal och djupgående process på våra universitet. Kvinnor kvoteras in, bakom lyckta dörrar. Forskare tystnar av rädsla för repressalier. Kunskapen snedvrids när forskningsmedel villkoras med att man måste anlägga ett genusperspektiv – om det så är glaciärer, mumintroll eller brofästen man forskar om. /citerar Ivar Arpi )
Jag tror inte du förstår vidden av den makt hegemonin redan har och hur dålig den är för vårt gemensamma samhällsbygge.

En del av det jag skriver här är ämnat att öppna folks ögon.
Mitt lilla bidrag till mänskligheten är att visa elefanten i rummet.

Många mår väldigt dåligt av att den aldrig avslöjas utan tillåts förgifta brunnen för alla.
Utom för dem som roffar åt sig makt och medel mha av de falska narrativen.

Varje kvinna som bekänner sig till "deras kamp" blir av med mitt stöd.
Så länge som jag falskeligen utpekas som förövare.

Om jag inte ska utplåna mig själv, måste jag gå i försvar för alla män och pojkar som aldrig gjort en fluga förnär.

Den vite mannen? Jag har ju ingen aning om hur vit eller icke-vit du är. Det jag kan se är en del av din personlighet här på forumet i form av svart text på ljus botten, det är vad jag förhåller mig till. Rent generellt finns det hjältar och våldtäktsmän både hos vita och icke-vita, eller hur?

Jag har svårt för fanatism av alla de slag och det inbegriper förstås också feministisk sådan. Kritisera på, avslöja, dra fram i ljuset, debattera allt möjligt som är fel och borde förändras, det är, som jag ser det, enbart till nytta för oss alla. Men när man tycker att det är OK att folk våldtas pga sitt ursprung, sina åsikter eller vad fan som helst och rycker på axlarna och går därifrån när man ser det - det kan aldrig vara rätt i något sammanhang överhuvudtaget. Det är min bestämda åsikt.
Citera
2021-05-11, 14:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Den vite mannen? Jag har ju ingen aning om hur vit eller icke-vit du är. Det jag kan se är en del av din personlighet här på forumet i form av svart text på ljus botten, det är vad jag förhåller mig till. Rent generellt finns det hjältar och våldtäktsmän både hos vita och icke-vita, eller hur?

Jag har svårt för fanatism av alla de slag och det inbegriper förstås också feministisk sådan. Kritisera på, avslöja, dra fram i ljuset, debattera allt möjligt som är fel och borde förändras, det är, som jag ser det, enbart till nytta för oss alla. Men när man tycker att det är OK att folk våldtas pga sitt ursprung, sina åsikter eller vad fan som helst och rycker på axlarna och går därifrån när man ser det - det kan aldrig vara rätt i något sammanhang överhuvudtaget. Det är min bestämda åsikt.
Jag har aldrig sagt att det är okej att våldtas, men när allt är våldtäkt och det åligger mig att göra något åt det, vänder jag och går min väg. Jag gör något åt det.
Jag låter bli att våldta.

Ska du straffa nån, straffa våldtäktsmannen.
Men straffa inga oskyldiga och speciellt inte för att de råkar vara män.
När kvinnor våldtar småpojkar, finns ingen där till deras försvar.
Vi låter bara bli att prata om det. Tills det är någon lärarinna på skolan som går över gränserna och då knappast för att vi tycker synd om pojken i fråga, utan för att hon gått över gränsen.

Han har aldrig blivit traumatiserad för resten av sitt liv, eller hur?

Och du:
Hade vi stoppat Johanna Möller när hon ertappades med att våldta ensamkommande, kanske vi hade förhindrat ett mord också.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-05-11 kl. 14:51.
Citera
2021-05-11, 16:12
Medlem
Citat:
Synd att du inte är rädd ens om "dina" fina kvinnor. Du skulle kunna bidra till en lite bättre värld för dem istället för en sämre, men du prioriterar alltså hellre obskyr politik som gör dig både döv och feg.

Antingen har man det i sig att hjälpa andra eller så har man det inte, alternativt kan man träna upp sin förmåga att agera för att man vill försöka i alla fall. Riskera livet måste man inte, men gapa till eller ta fram mobilen och ringa, bara göra något för att försöka stoppa en gärningsman eller försöka rädda den som behöver räddning - vad fan, är inte det självklart? Jag kan fatta om någon fryser till pga panik och därför inte klarar av att agera men att bestämma sig i förväg som du gör? Att du ens klarar av att se dig i spegeln.

När skrev jag det? Jag skulle kunna gå i döden för mina tjejer och kille. Jag väljer helt enkelt att inte ingripa för er andra. Jag är inte skyldiga er något.

..och NEJ, det är inte samma sak som att jag tycker det är "ok" med våldtäkt ditt jävla klappmongo. Du har inte rätt att tillskriva mig en åsikt som en som tycker att det är "ok" med våldtäkt bara för att du inte kan bestämma över när jag ska kliva in som en 'riddare' när det behagar dig/er och samtidigt läsa i media om hur hemska alla män är..

Du äger inte mig. Min kropp, mitt val och mina åsikter.
Citera
2021-05-11, 16:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast om man nu nödvändigtvis måste tolka allt utifrån det nya rätta så tycker jag det är relevant att tänka sig att kyssen egentligen var konstgjord andning -- han räddade ju Snövit.
Jag förutspådde 2018 när samtyckeslagen att den här kritiken skulle komma.
Om du tror att någon slipper straff för en våldtäkt genom att hävda att han gav konstgjord andning är du kanske en smula naiv?
Citera
2021-05-11, 16:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag förutspådde 2018 när samtyckeslagen att den här kritiken skulle komma.
Om du tror att någon slipper straff för en våldtäkt genom att hävda att han gav konstgjord andning är du kanske en smula naiv?
Nu pratade jag om Snövit. Så vet jag vet förekommer ingen våldtäkt i Disneys version och ingen har heller hävdat det.
En puss är ingen våldtäkt alldeles oavsett om det sker utan eller med samtycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in