Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Jag hoppas att jag vet det men säker är jag inte, jag hade varit säkrare förr.
Absolut finns det även feminister som beter sig på samma sätt och ser ett helt kön som fienden, eller låtsas göra det för att människor ska bli rädda och därmed lättledda. Det är därför jag skriver att det finns människor som piskar upp stämningar för att få som de vill. Detta ska man ställa sig mycket, mycket kritisk till, anser jag. Ett antagande om att en våldtagen kvinna som räddas av en vit man skulle bli jätteglad, inte för att bli räddad utan för att hon nu kan få ett bättre skadestånd genom att anmäla honom för våldtäkten istället, hur tycker du att det platsar vad gäller att piska upp stämningar?
Du får välja. Antingen är den vite mannen hjälte eller så är han våldtäktsman.
Feminismen har gjort sitt val. Läs nyheterna. Följ dem i någon vecka eller så.
Det pågår en kampanj mot män och den har pågått i över 50 år. Media är helt i händerna på genusdoktrinen. (Den handlar om hur jämställdhetsintegrering används som täckmantel för en radikal och djupgående process på våra universitet. Kvinnor kvoteras in, bakom lyckta dörrar. Forskare tystnar av rädsla för repressalier. Kunskapen snedvrids när forskningsmedel villkoras med att man måste anlägga ett genusperspektiv – om det så är glaciärer, mumintroll eller brofästen man forskar om. /citerar Ivar Arpi )
Jag tror inte du förstår vidden av den makt hegemonin redan har och hur dålig den är för vårt gemensamma samhällsbygge.
En del av det jag skriver här är ämnat att öppna folks ögon.
Mitt lilla bidrag till mänskligheten är att visa elefanten i rummet.
Många mår väldigt dåligt av att den aldrig avslöjas utan tillåts förgifta brunnen för alla.
Utom för dem som roffar åt sig makt och medel mha av de falska narrativen.
Varje kvinna som bekänner sig till "deras kamp" blir av med mitt stöd.
Så länge som jag falskeligen utpekas som förövare.
Om jag inte ska utplåna mig själv, måste jag gå i försvar för alla män och pojkar som aldrig gjort en fluga förnär.