2021-05-07, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Liknande situationen kan inträffa i verkliga livet ex Hjärt och Lung räddning, i dessa situationen så är det viktiga att rädda liv.

https://www.firehouse.com/ems/news/21164062/study-bystanders-fear-giving-cpr-to-women

Dessa situationer är dock inte alltid solklara, det finns en risk att man råkar ut för grejer man inte ville pga att man var oförmögen att fatta egna beslut eller att man inte ansågs kompetent.

Precis. Av samma anledning så skulle jag inte gå in och rädda en svensk kvinna som vart våldtagen om jag såg det ske framför mig. Jag skulle gå över på andra sidan gatan helt enkelt. Inte värt risken.

#VägraBliFalskAnmäld
Citera
2021-05-07, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Precis. Av samma anledning så skulle jag inte gå in och rädda en svensk kvinna som vart våldtagen om jag såg det ske framför mig. Jag skulle gå över på andra sidan gatan helt enkelt. Inte värt risken.

#VägraBliFalskAnmäld
Vänta.. du hade alltså låtit en kvinna bli våldtagen framför ögonen på dig utan att göra något? Hur är det ens möjligt?

Du borde byta nick till Stor-feg-fitta.

OnT: Varför tittar ens "Feminister" på Disney? Det är skrivet av män, tecknat av män, regisserat av män och har en manscentrerad och mansnormativ syn på kvinnor. De kan väl kolla på lesbisk porr istället? Så är alla nöjda och glada? 😁
Citera
2021-05-07, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Vänta.. du hade alltså låtit en kvinna bli våldtagen framför ögonen på dig utan att göra något? Hur är det ens möjligt?

Du borde byta nick till Stor-feg-fitta.

OnT: Varför tittar ens "Feminister" på Disney? Det är skrivet av män, tecknat av män, regisserat av män och har en manscentrerad och mansnormativ syn på kvinnor. De kan väl kolla på lesbisk porr istället? Så är alla nöjda och glada? 😁

Ja, inte en chans jag riskerar att hon efter jag jagat bort babbarna skulle flytta fokus mot mig istället. Bättre då anmäla mig och casha in 100k + slippa drevet efter att hon anmält grabbarna från adeln. Systrarna ser inte snällt på att du skåpar ut afghaner och annat våldtäktsfolk serru. Bättre då ta en vit man.
Citera
2021-05-08, 11:05
Medlem
Intelligenss avatar
Ska de inte när de ändå är i farten även skrika om att den onda drottningen förgiftar sin styvdotter med ett äpple. För så får man väl ändå inte göra, tycker de att det är ok att förgifta andra? Vad ska barnen lära sig av det?!!!
Citera
2021-05-09, 20:27
Medlem
Liberationfronts avatar
Fast han räddar ju hennes liv?
Citera
2021-05-09, 20:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Ska de inte när de ändå är i farten även skrika om att den onda drottningen förgiftar sin styvdotter med ett äpple. För så får man väl ändå inte göra, tycker de att det är ok att förgifta andra? Vad ska barnen lära sig av det?!!!

Haha eller hur. Helt vrickat. Det är en folksaga! En urgammal saga!

Den här kulturrevolutionen börjar likna något som hände i kina för längesen. Och Egypten.
Citera
2021-05-10, 05:06
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Mun mot munmetoden.
Ja, du kan ju välja att se prinsens kyss på det sättet.

Men helt oavsett så rör det sig ändå om en romantiskt och sexuellt betonad gest som utförs på en kvinna som sover och inte kan ge sitt samtycke. Något som uppmuntras i filmen men i verkliga livet utgör en olaglig handling. Jag anser att budskapet där blir lite snedvridet.

Citat:
Ursprungligen postat av CrackerStryparen

Och nu blir ju alla styvmödrar kränkta , hur ska ni ha det då ?
Snart bildar alla styvmödrar sina egna feministiska kamptrupper, sonderkommandon....
Tramsresonemang.

Ondska på film eller i övriga medier är inte kopplat till ett specifikt utseende, kön eller föräldraroll.

Därför finns det heller ingen anledning för verkliga styvmödrar att ta åt sig när de ser en skurk som råkar vara just styvmor.
Med din knäppa logik så kan ju då vem som helst känna sig kränkt då skurkar tagit sig form på alla möjliga sätt genom filmens historia.

Att kyssa någon som inte gett sitt samtycke är däremot en mycket specifik gärning som inte passar sig att visa på film i ett positivt sken längre då detta går tvärtemot de lagar och moraliska värderingar vi människor följer idag.
Citera
2021-05-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Ja, du kan ju välja att se prinsens kyss på det sättet.

Men helt oavsett så rör det sig ändå om en romantiskt och sexuellt betonad gest som utförs på en kvinna som sover och inte kan ge sitt samtycke. Något som uppmuntras i filmen men i verkliga livet utgör en olaglig handling. Jag anser att budskapet där blir lite snedvridet.

Så när en sagoprins kysser en tecknad figur så är det =övergrepp i den "verkliga världen"

Citat:
Tramsresonemang.

Jo , du för ju ett sådant nu, vilket inte är så konstigt iochmed att du redan gjort klart att "man kan visst få bli kränkt och skrika "cancelkultur" över händelser som sker eller återberättas, även om det är rena fantasier.

Citat:
Ondska på film eller i övriga medier är inte kopplat till ett specifikt utseende, kön eller föräldraroll.

med det givna undtaget om det är en "sagoprins" som räddar en "sagoprinsessa" genom att kyssa henne utan samtycket, Got it....

Man vet att en person är sjuk, självuptagen och hyklare när de först säger ajabaja , inte bajsa i vasken, för att mindre en 3 sekunder senare sätta sig och bajsa i vasken, och förklara varför det är rätt när "hon" gör det , men inte du....

Citat:
Därför finns det heller ingen anledning för verkliga styvmödrar att ta åt sig när de ser en skurk som råkar vara just styvmor.
Med din knäppa logik så kan ju då vem som helst känna sig kränkt då skurkar tagit sig form på alla möjliga sätt genom filmens historia.

Mm, det är en knäpp logik, knäppa människor brukar vara... knäppa....

Citat:
Att kyssa någon som inte gett sitt samtycke är däremot en mycket specifik gärning som inte passar sig att visa på film i ett positivt sken längre då detta går tvärtemot de lagar och moraliska värderingar vi människor följer idag.

..... för att inte talla om alla de här ankorna som glider runt utan byxor och underkläder i "Ankeborg" mot våra moraliska värderingar som vi människor följer i vår tid...... Dags att "ta ställning" #metoo #vistårinteut #rymndhjärta

Man får iafall ge dem att de inte mördar bebisar.... så kanske är det sagoprinsar och prinsessor som har rätt värderingar och "vi" som har fel....

Patetisk....
Citera
2021-05-10, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Disneyland har just slagit upp portarna igen efter ett års covid-stängt. Deras nya Snövit-attraktion innehåller animationer baserade på den klassiska filmen, bl.a. slutscenen där prinsen kysser Snövit för att väcka henne ur dvalan hon hamnat i efter att ha ätit drottningens förgiftade äpple. Bara en kärlekskyss kunde bryta förtrollningen.

Nu rasar feminister eftersom denna kyss gavs utan samtycke och därför bör betraktas som sexuella trakasserier.

Uppropet startade i tidningen San Fransisco Gate och har sedan spritt sig som en präriebrand i MSM. Disneyland pudlade omedelbart och tog bort kyss-scenen, men kritiken har nu börjat gälla Disneys förlegade könsroller i allmänhet.

Länkar:

Är kritiken berättigad? Borde prinsen spolat "övergreppet" och låtit Snövit ligga medvetslös i evighet? Dags att uppdatera Grimms folksaga till 2000-talet?

Fortsätter denna woke kultur kommer Disney snart aldrig få existera. De kommer att bli tvungna att ta bort en hel del klassiska filmer som in i det minsta man väcka anstöt mot feminister bland annat.

Törnrosa står nog på tur.

I en scen i skönheten och odjuret låser han in Belle/Bella (=kidnappning)

Ariel får typ aldrig göra vad hon vill pga sin pappa och det är också en parodi på reaggeakulturen med låten havet är djupt

Intressant nog får hip hopen sjunga fritt om att kvinnor är slampor och det är underbart att knarka. Inget woke där inte!
Citera
2021-05-10, 11:22
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens

Du har tydligen missuppfattat det som att den onda drottningen är filmens hjältinna, att hennes beteende uppmuntras och ses som önskvärt?

Det är inte den typiska tolkningen av filmen. Jag skulle tvärtom säga att Disney tydligt markerar att de anser att det är fel att förgifta sina döttrar om de är vackrare än en själv. Det är det barnen normalt lär sig av filmen.
Citera
2021-05-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du har tydligen missuppfattat det som att den onda drottningen är filmens hjältinna, att hennes beteende uppmuntras och ses som önskvärt?

Det är inte den typiska tolkningen av filmen. Jag skulle tvärtom säga att Disney tydligt markerar att de anser att det är fel att förgifta sina döttrar om de är vackrare än en själv. Det är det barnen normalt lär sig av filmen.

Fast nu tar du ju ”den onda fen”. Ur sitt sammanhang, hon är ju ond pga av vad en förtryckande man gjort mot henne....

Så i vår ”kultur” dvs den rationella wokekulturen så fungerar ju sagorna....

Ellerså är det vår kultur som inte funkar, för kvinnor dvs...
Citera
2021-05-10, 11:47
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Eller skapa fler kvinnliga karaktärer vars primära roll inte är att bli räddade av en man. Det om något är förlegat idag.

Finns också redan en del moderna föredömen på det spåret, t.ex. prinsessan Merida, Elsa och Anna från "Frost", Judy Hopps från "Zootropolis" etc. Och fler kommer det att bli om allt går åt rätt håll.

Kruxet är ju att kvinnor oftast blir räddade av män IRL också iom att dom är ju faktiskt mindre och svagare LOL Så sagorna är bara en återberättelse av verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in