2021-05-10, 18:18
Medlem
Robinson
2021-05-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
🙄 Oj, du verkar alldeles för ung o omogen för att kunna diskutera saker på ett forum. Men du blir nog vuxen du med, med tiden.
Han är vuxen. Det finns ingen under 45-50 som vet vilka Guran och Fantomen är/var.
2021-05-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Jag kan garantera att ingen på flashback hade vetat att hon var transa om hon inte hade berättat det själv.
Och vad har det med saken att göra? Tänk den dag du får reda på det.
2021-05-10, 18:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Han syftar på robinson, men det är som jag skrev till honom så hade inte alla möjligheten att fuska

Men du tycker inte att det är fördomsfullt? Det Onkel-Ben skrev? Nähä ... saker helt tagna från luften utan adekvata fakta tycks slinka igenom som att folk sväljer elefanter och silar mygg i tråden Och ja jag vet att vi pratar Robinson - men ska man köpa allt som skrivs i denna tråd - så känns det rätt corny.
2021-05-10, 18:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Sannolikhetslära i all ära - men det du säger får du allt bevisa med FAKTA från trovärdig källa och inte sitta här och skriva om utan bevisning. Ser ofta att dina inlägg är klart fördomsfulla och utan fakta så upp till bevis! Det har INTE med matematik att göra alls - utan TROVÄRDIGHETEN i FAKTA från objektiva undersökningar typ SCB och liknande.
Som sagt, jag skrev verkar vara och du påstår att jag har fel så det är du som får komma med källa. Prova att läsa igen så kanske du förstår att det är du som behöver komma med källa.
2021-05-10, 18:28
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Men du tycker inte att det är fördomsfullt? Det Onkel-Ben skrev? Nähä ... saker helt tagna från luften utan adekvata fakta tycks slinka igenom som att folk sväljer elefanter och silar mygg i tråden Och ja jag vet att vi pratar Robinson - men ska man köpa allt som skrivs i denna tråd - så känns det rätt corny.
Vad menar du med att köpa allt som skrivs? Du verkar fortfarande tro att han skriver om nån okänd undersökning. eller?
Och på svaret om jag tycker det är fördomsfull så är svaret att jag tycker den fördomen stämmer, men det har sina förklarningar till varför det ser ut så i vissa länder. sen förs det "beteendet" vidare i nån generation även om det inte "behövs" längre.
Man ska inte blunda för saker. man ska se orsaken och försöka förstå den, och se att det är mänskligt och har bara med förutsättningar att göra.
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-10 kl. 18:31.
2021-05-10, 18:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som sagt, jag skrev verkar vara och du påstår att jag har fel så det är du som får komma med källa. Prova att läsa igen så kanske du förstår att det är du som behöver komma med källa.

Du påstår något utan källa och skriver nu: Att jag ska bevisa att du har fel? Nej. Du har helt missuppfattat vem som ska visa fakta. Annars kan jag skriva vad 17 som helst och så fort ngn motsäger mitt inlägg kan jag säga; bevisa du att jag har fel. Absurt resonemang.
2021-05-10, 18:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Vad menar du med att köpa allt som skrivs? Du verkar fortfarande tro att han skriver om nån okänd undersökning. eller?
Och på svaret om jag tycker det är fördomsfull så är svaret att jag tycker den fördomen stämmer, men det har sina förklarningar till varför det ser ut så i vissa länder. sen förs det "beteendet" vidare i nån generation även om det inte "behövs" längre.
Man ska inte blunda för saker. man ska se orsaken och försöka förstå den, och se att det är mänskligt och har bara med förutsättningar att göra.

Du skriver: ... så är svaret att jag tycker att den fördomen stämmer.

Just det - det ÄR en fördom och INTE fakta! Det var just det jag ville åt = att det är och förblir en fördom och inte fakta. Vad är svårt att begripa vad jag menar?
2021-05-10, 18:44
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Du skriver: ... så är svaret att jag tycker att den fördomen stämmer.

Just det - det ÄR en fördom och INTE fakta! Det var just det jag ville åt = att det är och förblir en fördom och inte fakta. Vad är svårt att begripa vad jag menar?
Ganska dumt att sitta och neka att det inte finns problem med korruption i fattiga/ krigsdrabbade länder
2021-05-10, 18:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag skrev verkar men du kanske har någon källa på att det inte är så? 5 av 20 deltagare är av utomeuropeisk bakgrund, 3 av 20 fuskar och dessa råkar vara av utomeuropeisk bakgrund. De som är bra på matte förstår säkert det osannolika att det är en slump.
https://www.op.se/artikel/listan-har-ar-langdvarldens-dopingskandaler-och-medlen-som-anvants
2021-05-10, 18:52
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Vilman knullar Olivia och Annika tar satsen i mattan. 😀

Hah, skulle inte kunna skapa en sådan här mening om jag ens försökte. Vad är det som försigår?!
2021-05-10, 18:58
Medlem
Visst borde någon från gränslandet åka ut denna vecka med?
Antagligen blir det ju Wilma som åker men hoppas på Johanna eller Andreas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in