Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det är föga meningsfullt att diskutera med Garre74, för i stort sett allting hen påstår, är rent hittepå och lögn, ofta baserat på ordet "OM", kan vi konstatera.
Vad gäller besiktningen som Ebba lät utföra, så genomfördes den 5-6 augusti, detta vet vi, det är fakta, alltså relativt omgående efter semestern.
Om det stämmer som sagts att deras första möte var efter midsommar, och man betraktar juli som semestermånad, så är det faktiskt bara några enstaka arbetsdagar mellan första samtal och besiktning. Man får vara bra naiv om man tror att man skall kunna komma efter midsommar och boka in en besiktning innan eller under semestern. Kommer man så sent, ska man vara glad om man får en tid i början av augusti, vilket var precis vad Ebba fick.
Med tanke på att det första samtalet mellan parterna skedde i slutet av juni, alldeles innan semestern, så får man säga att det är mycket raskt marscherat till besiktning. Garres påståenden om Ebbas övertalnnigar av Esbjörn under juli månad åt återigen rent påhitt, det finns inga belägg för det. Därtill har Esbjörn klart och tydligt berättat i domstol att han skrivit på avtalet av egen fri vilja och han har i TV berättat att han inte ångrade sig förrän i slutet av augusti eller till och med början på september, långt efter avtalet slutits, efter att Ebba börjat röja på tomten, vilket hon gjorde med tillstånd från Esbjörn, som dessutom var på plats när detta skedde. Och utomstående vittnen har berättat att Esbjörn vid det tillfället var glad och skämtsamt, och inte visade någon ånger. Detta är vad vi vet utifrån vad vittnen berättat och domstolsprotkoll. Något helt annat än Garre74's vilda lögner och påhitt och Ebbas och Esbjörns förehavanden långt innan kontraktet undertecknats.
Allting tyder på att Esbjörn ville sälja huset till Ebba och gav henne lov att boka besiktning osv redan vid deras första möte. Detta styrks även av såväl Esbjörns som hans närståendes och andras uttalanden om att Esbjörn velat sälja huset under en längre tid, och visat det för andra spekulanter, som dock lagt låga buda som Esbjörn inte accepterat.
Ah så synd, du hade en del bra saker att säga, sen kommer lögnerna IGEN.
"Allting tyder på att Esbjörn ville sälja huset till Ebba och gav henne lov att boka besiktning osv redan vid deras första möte"
Allting? Verkligen? Att Esbjörn påstår att hon tjatade - ja, det tyder ju verkligen på "allting".
"Esbjörn velat sälja huset under en längre tid"
Skitsnack. Han har sagt nej, och det du tolkar som "visning" är att andra har spontant kikat på huset och visat intresse. Esbjörn har inte aktivt velat sälja huset.
Du kan inte påstå vad jag ljuger om - bara häver ur dig det.....
Men du har rätt, jag säger ofta "om" och det gör finns en stor skillnad mellan dig och mig, jag inser saker - att vi inte vet allting.
Jag lägger till "om", är ärlig om att Ebba säkert har "vinsten" nära osv.
Du däremot, är ganska insiktslös, har en bild framför och klarar inte av att hålla två tankar igång samtidigt. Grupptänkandet har slagit till hårt. Synd, eller mest roligt faktiskt. Tack!