2021-05-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu försöker du bortförklara och raljera de fakta som framkom, nämligen att barnen hade spårbara värden av "medicin" som inyr någonsin ska blandas eller ens ges till barn.
Du resonerar som en pundare som vägrar inse att du är fast i ett beroende.
Det är mycket som kan missbrukas. De mängder narkotikaklassade preparat som återfanns hos missbrukarparet som aldrig borde fått barn, återfinns endast hos tunga narkomaner. Alla ligger inte och silar heroin
Precis. Båda föräldrarna testade positivt för bland annat tjack och cannabis. Har aldrig hört om någon som fått det utskrivet i Sverige för att vara en fungerande förälder.
Citera
2021-05-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag tror inte du ska uttala dig om vad de andra kontona tycker. Ni är ju inte samma person, eller?

Du får gärna tycka att jag beter mig illa. Jag tycker att Rebecka betedde sig illa när hon dödade Esmeralda. Det har framgått i en rättssäker process. Du är bara ett flashbacktroll utan fakta. Du och Rebecka resonerar exakt likadant.

Du påstår ena sekunden att vi resonerar likadant men blir andra sekunden förvånad att jag förstår hur hen tänker. Bestäm dig.
Hur menar du att jag resonerar som Rebecka?
Citera
2021-05-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Du påstår ena sekunden att vi resonerar likadant men blir andra sekunden förvånad att jag förstår hur hen tänker. Bestäm dig.
Hur menar du att jag resonerar som Rebecka?
Ni resonerar likadant. Ditt svar säger allt.
Citera
2021-05-10, 16:10
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Precis. Båda föräldrarna testade positivt för bland annat tjack och cannabis. Har aldrig hört om någon som fått det utskrivet i Sverige för att vara en fungerande förälder.

Tusentals föräldrar i Sverige får Ritalin och Efedrin mot ADHD och astma utskriven av läkare och bägge substanserna är surprise,surprise Helt lagligt " tjack "
Citera
2021-05-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tusentals föräldrar i Sverige får Ritalin och Efedrin mot ADHD och astma utskriven av läkare och bägge substanserna är surprise,surprise Helt lagligt " tjack "
Cannabis också? Vet om någon får en mix av cannabis, tjack, benzo och opiater utskrivna?
Citera
2021-05-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, den läskiga källaren, det finns inga bilder med i FUPen, men bör visas under rättens syn. Vidrigt är det att läsa hur styvsyskonen inte fick trösta sin lillasyster, hur de såg att E behandlades. Fruktansvärt.

Ja, fruktansvärt. De klarade inte ens av att vara hos pappa p.g.a. hur de behandlade stackars E. Detta var redan slutet av sommaren de slutade komma dit har jag för mig så åtminstone den psykiska misshandeln började tidigt...
Stackars A, måste vara ärrad för livet...

Förstod att hon var ordentligt undernärd, men min brorsdotter blev 1,5 år igår och väger 11 kg! Hon är inte ens knubbig! E vägde bara 10 kg när hon dog, nästan 4 år! Hur kan människor vara så avsiktligt onda. Men hon blev såklart lättare att hantera utan energin från mat...

Hoppas så innerligt att nya åklagaren sätter dit R ordentligt!
Citera
2021-05-10, 16:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Cannabis också? Vet om någon får en mix av cannabis, tjack, benzo och opiater utskrivna?

Nej cannabis får du inte utskrivet på recept här i Sverige. Men en cancersjuk person kan mycket väl få en mix av morfinplåster (opiater), stesolid (benzo), efedrin ( lagligt amfetamin) utskriven av sin läkare.
Citera
2021-05-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej cannabis får du inte utskrivet på recept här i Sverige. Men en cancersjuk person kan mycket väl få en mix av morfinplåster (opiater), stesolid (benzo), efedrin ( lagligt amfetamin) utskriven av sin läkare.
Ok du har antagligen rätt. Då kan vi i vart fall konstatera att denna mixen av droger inte är något som skrivs ut till vanliga föräldrar som mår lite psykiskt dåligt.
Citera
2021-05-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Nu gör du så där igen. Att majoriteten är av samma åsikt som din betyder inte att du är bättre än minoriteten. Sluta med det där nu.

Jag är f.ö. ingen ”Rebecka-anhängare” som det så fint uttryckts, utan jag tycker helt simpelt att samhället är skevt. Jag tycker att detta fall är skevt och jag tycker att ni beter er väldigt illa.

Edit: Att en person inte vill diskutera med någon som inte vill lyssna utan mest verkar vara ute efter att bråka/få sin vilja eller åsikt igenom betyder inte att hen känner sig överbevisad utan snarare att denne inte får ut något mer av att diskutera med dig. Tror du hade känt samma sak om det varit ombytta roller.

Precis. Det känns väldigt kontraproduktivt att mata detta troll, som helt uppenbart späder på en redan tragisk händelse och kommer med en massa subjektiva tolkningar och rena påhitt.
Jag har sett överklaganden, bilagor till dessa och domar och vet att iallafall hälften av det som Bruk skriver, endast existerar i hens huvud.
(Och då kan man ju börja undra hur det står till i det huvudet, om man väljer att spendera så här mycket tid i en tråd och strö osmakligt skitsnack omkring sig?)
Nog om hen nu. Jag orkar inte lägga ner en endaste sekund till på tramset.

Jag hade önskat att en diskussion om socialtjänstens förehavanden hade blossat upp, istället för tidigareläggning av vårdnadsöverflytt för placerade barn.
Jag vet otaliga mängder med personer som råkat ut för socialtjänstens godtyckliga utredningar och de härskartekniker de bedriver mot utsatta familjer.
När det finns förutsättningar för stöd och hjälp i hemmet istället för placering genom LVU, bör detta alltid föredras, för att minimera anknytningsskador och för att barnen har rätt till sina föräldrar och syskon.
Och i de fall där placering är oundvikligt bör man, som lagen redan säger, i största mån se till kontaktnätet runt familjen och i största mån placera barnet hos släktingar. Det vore bra om socialtjänsten börjar följa de lagar som redan finns, innan man börjar hasta fram nya.
Citera
2021-05-10, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Jag hade önskat att en diskussion om socialtjänstens förehavanden hade blossat upp, istället för tidigareläggning av vårdnadsöverflytt för placerade barn.
Jag vet otaliga mängder med personer som råkat ut för socialtjänstens godtyckliga utredningar och de härskartekniker de bedriver mot utsatta familjer.
När det finns förutsättningar för stöd och hjälp i hemmet istället för placering genom LVU, bör detta alltid föredras, för att minimera anknytningsskador och för att barnen har rätt till sina föräldrar och syskon.
Och i de fall där placering är oundvikligt bör man, som lagen redan säger, i största mån se till kontaktnätet runt familjen och i största mån placera barnet hos släktingar. Det vore bra om socialtjänsten börjar följa de lagar som redan finns, innan man börjar hasta fram nya.

Vad sägs om att starta en ny tråd så att du kan diskutera allmänt om socialtjänsten, lvu, familjehem och allt annat som egentligen inte rör fallet?
Citera
2021-05-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naaaatta
Vad sägs om att starta en ny tråd så att du kan diskutera allmänt om socialtjänsten, lvu, familjehem och allt annat som egentligen inte rör fallet?

Vad sägs om att sluta svara på inlägg som inte är riktade till dig?
Inlägg som försöker dryfta bakomliggande orsaker, med någon som verkar bra mycket vettigare än merparten i denna tråd?
Det är ju exakt precis det som fallet handlar om, men du är alldeles för trångsynt för att förstå det.
Hur kan du säga att förslagen till just Lex lilla hjärtat INTE handlar om det här fallet?
Herregud.
Citera
2021-05-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Vad sägs om att sluta svara på inlägg som inte är riktade till dig?
Inlägg som försöker dryfta bakomliggande orsaker, med någon som verkar bra mycket vettigare än merparten i denna tråd?
Det är ju exakt precis det som fallet handlar om, men du är alldeles för trångsynt för att förstå det.
Hur kan du säga att förslagen till just Lex lilla hjärtat INTE handlar om det här fallet?
Herregud.
Rebecka är dömd för att ha knarkat och ha dödat sitt barn. Herregud.

Bemöt inläggen sakligt istället för att hitta på historier. Du är väldigt lik Rebecka i ditt sätt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in