Citat:
Ursprungligen postat av
Jjfam
Nu gör du så där igen. Att majoriteten är av samma åsikt som din betyder inte att du är bättre än minoriteten. Sluta med det där nu.
Jag är f.ö. ingen ”Rebecka-anhängare” som det så fint uttryckts, utan jag tycker helt simpelt att samhället är skevt. Jag tycker att detta fall är skevt och jag tycker att ni beter er väldigt illa.
Edit: Att en person inte vill diskutera med någon som inte vill lyssna utan mest verkar vara ute efter att bråka/få sin vilja eller åsikt igenom betyder inte att hen känner sig överbevisad utan snarare att denne inte får ut något mer av att diskutera med dig. Tror du hade känt samma sak om det varit ombytta roller.
Precis. Det känns väldigt kontraproduktivt att mata detta troll, som helt uppenbart späder på en redan tragisk händelse och kommer med en massa subjektiva tolkningar och rena påhitt.
Jag har sett överklaganden, bilagor till dessa och domar och vet att iallafall hälften av det som Bruk skriver, endast existerar i hens huvud.
(Och då kan man ju börja undra hur det står till i det huvudet, om man väljer att spendera så här mycket tid i en tråd och strö osmakligt skitsnack omkring sig?)
Nog om hen nu. Jag orkar inte lägga ner en endaste sekund till på tramset.
Jag hade önskat att en diskussion om socialtjänstens förehavanden hade blossat upp, istället för tidigareläggning av vårdnadsöverflytt för placerade barn.
Jag vet otaliga mängder med personer som råkat ut för socialtjänstens godtyckliga utredningar och de härskartekniker de bedriver mot utsatta familjer.
När det finns förutsättningar för stöd och hjälp i hemmet istället för placering genom LVU, bör detta alltid föredras, för att minimera anknytningsskador och för att barnen har rätt till sina föräldrar och syskon.
Och i de fall där placering är oundvikligt bör man, som lagen redan säger, i största mån se till kontaktnätet runt familjen och i största mån placera barnet hos släktingar. Det vore bra om socialtjänsten börjar följa de lagar som redan finns, innan man börjar hasta fram nya.