Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Du väljer att slänga fram statistik på medellivslängden och hävda att du vinner varje argument med fakta. Emma skrev att livslängden avkortas flera år för många. De som dött kan ha tappat 10 eller 20 kanske 30 år.
Om jag dör 10 år i förtid är det minsta mina närmats bryr sig om hur medellivslängden påverkas i Konungariket Sverige. Bor det bara idioter i Malmö?!

Nej, det bor inte bara idioter i Malmö.. men du är ett bra exempel på hur Vaccinfanatiker ser på folk och meningsmotståndare i olika delar av landet. Din gelikar måste vara stolta över dig...
Eftersom intelligensen flödar och du inte kan se kopplingen vad som orsakar en lägre medellivslängd låt mig förtydliga.
Ju fler förlorade levnadsår (som du nämner 10-20-30 år).. desto lägre kommer medellivslängden bli.
den total summa av förkortade levnadsår kommer påverka medellivslängden.. inte något enskilt fall som du drar fram ur arslet.
Du förväntade dig en betydligt lägre medellivslängd därav din känslostyrda feminina yttring.
Detta säger Socialstyrelsen:
"De som avled i covid-19 under första halvåret 2020
var i genomsnitt nästan tre år äldre, knappt 83 år vid dödsfallet jämfört med övriga som avled under samma period."
Jag repeterar.. trå år ÄLDRE!
Vem har nu rätt.. du utan fakta/källa.. eller jag med fakta från Socialstyrelsen?