2021-05-10, 12:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du har din ståndpunkt.. och jag min.

Det gläder mig att du ser det sjuka med vaccinpass.. beträffande vaccinet är det upp till var och en medborgare och skall inte vara ett förtäckt tvång.

Våra ståndpunkter är ganska lika, kan du inte se detta?

Skit samma - tilltala inte mig igen med denna attityd...
Citera
2021-05-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Sverige tester for få personer og har derfor enormt stor positivprocent iblandt de testede.

Dette medfører at smittestoppende tiltag er for få, utilstrækkelige og kommer for sent.

Der skal testes som i Danmark hvis Sverige vil stoppe Covid 19:

https://www.google.dk/search?q=corona+i+dag+Sverige&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3N MwySk6OL8zJecTYxMgt8PLHPWGpyklrTl5jLOYS901NyUzOzEt 1yS xOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySypFFLhEpRCNUeDQYqfC1VI SIOLA65XhotXilM_V98gxaCsMA-ompsLweXZxcTtkZqYU5IRXJ JYUryIVbkYSGcWl2RmK6TlFyk45xfl5yWWZRaVFitkKgSXpRZl pqcCAKkOvwDLAAAA

https://www.google.dk/search?q=corona+i+dag+danmark&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3N MwySk6OL8zJecTYxsgt8PLHPWGp2klrTl5jLOcS901NyUzOzEt 1yS xOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySypFFLhEpRCNUeDQYqfC1VI SIeLA65XgYtfihskbWRYYFplmAFUz8uFLMCzi4nbIzUxpyQjuC SxpHgRq3IxkM4sLsnMVkjLL1Jwzi_Kz0ssyywqLVbIVHBJzMtN LMoGAALE8v3PAAAA

Du har helt rätt att andelen är för hög och anledningen är för lite smittspårning och screening.Positivprocenten för testning bör ligga på 7-10%. Alltså mindre än var tionde man testar är positiv annars är det risk att man missar många fall. Har man en hög smittspridning som Sverige måste man göra fler tester för att bromsa smittan.
Men vi som tjatat på Tegnell att Sverige bör testa för att spåra och förhindra smitta har stött på en mur.
Senast redigerad av Svartheden 2021-05-10 kl. 12:59.
Citera
2021-05-10, 12:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ja.. det är jag och bla FHM som envisas om deÖvert (duger de som källa?)... vad är din källa att så inte är fallet .. förutom att "du känner någon".

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/97572ae468db4bf2ae3ff6bf68ea95e5/overdodlighet-dodlighet-covid-19-sverige.pdf

"Rapporten visar att den förväntade medellivslängden under 2020 minskade med 0,69 år för män och med 0,40 för kvinnor jämfört med 2019". Detta innebär att en trend av ökande medellivslängd bröts under 2020. "Vidare visar rapporten att den förhöjda dödligheten är koncentrerad till de högre åldrarna"

.. som sagt.. med FAKTA som vapen vinner jag varje argument.

Så där ja.. släpp nu loss ditt känslomässiga, irrationella dravel.

Läs gärna hela länken. Nej du vinner inga argument med dina s.k fakta och attityd.
Överdödligheten är ganska tydlig.
Senast redigerad av 57Emma 2021-05-10 kl. 13:01.
Citera
2021-05-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jeg svarede ikke på hvad i skulle åbne op - jeg svarede på spørgsmålet i #476138 som lød:

Citat."Varför står Sverige stilla?"
Jag fick det till att frågeställningen gällde varför Sverige "står stilla" i form av att vissa restriktoner inte slopas, restriktoner som aldrig ens existerat i Sverige. Detta i jämförelse med Spanien och Belgien. Det är svårt att återöppna något som redan är öppet. Men vi pratar alltså om olika saker.
Senast redigerad av karlkula12 2021-05-10 kl. 13:02.
Citera
2021-05-10, 13:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ja.. det är jag och bla FHM som envisas om det (duger de som källa?)... vad är din källa att så inte är fallet .. förutom att "du känner någon".

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/97572ae468db4bf2ae3ff6bf68ea95e5/overdodlighet-dodlighet-covid-19-sverige.pdf

"Rapporten visar att den förväntade medellivslängden under 2020 minskade med 0,69 år för män och med 0,40 för kvinnor jämfört med 2019". Detta innebär att en trend av ökande medellivslängd bröts under 2020. "Vidare visar rapporten att den förhöjda dödligheten är koncentrerad till de högre åldrarna"

.. som sagt.. med FAKTA som vapen vinner jag varje argument.
Så där ja.. släpp nu loss ditt känslomässiga, irrationella dravel.

Du väljer att slänga fram statistik på medellivslängden och hävda att du vinner varje argument med fakta. Emma skrev att livslängden avkortas flera år för många. De som dött kan ha tappat 10 eller 20 kanske 30 år.

Om jag dör 10 år i förtid är det minsta mina närmats bryr sig om hur medellivslängden påverkas i Konungariket Sverige. Bor det bara idioter i Malmö?!
Citera
2021-05-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Du har helt rätt att positiviteten är för hög och anledningen är för lite smittspårning och screening. Positiviteten för testning bör ligga på 7-10%. Alltså mindre än var tionde man testar är positiv annars är det risk att man missar många fall.

7-10% positivt testede er en enormt høj positivprocent, som ikke giver et tilstrækkeligt detaljeret billeder af hvor smitten udbredes, og dermed er mulighederne for målrettede smittestoppende tiltag minimale.

Det bør tilstræbes at positivprocenten er under 1% da man i så fald får en meget detaljeret billede af hvor smitten spredes mest på adresseniveau, og man dermed kan iværksætte målrettede lokale restriktioner.
Citera
2021-05-10, 13:08
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läs gärna hela länken. Nej du vinner inga argument med dina s.k fakta. Överdödligheten är ganska tydlig.

.. det är nästan så man tror du är vaccinerad mot Fakta.

Jag noterar även att du i vanlig ordning inte presenterat någon fakta/källa till skillnad från mig.

Men här har du en ny länk.. denna gången från socialstyrelsen.. hoppas att den lyckas tränga igenom din hjärntvättade tjocka skalle.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

"Diagrammet visar att det framför allt är personer som är 85 år och äldre som dött i covid-19."
"Majoriteten av de personer som dött i covid-19 hade två eller flera av de sjukdomsgrupper som kan bidra till svårare symtom."
"Av alla som avled med covid-19 som underliggande dödsorsak under första halvåret 2020 hade 78 procent slutenvårdats någon gång under femårsperioden 2015−2019"

.. och nu till den bästa...

"De som avled i covid-19 under första halvåret 2020 var i genomsnitt nästan tre år äldre, knappt 83 år vid dödsfallet jämfört med övriga som avled under samma period."

Som sagt.. äldre skröpliga i livets slutskede.

Du är välkommen att motbevisa mig med fakta istället för i vanlig ordning Ordbajseri

GAME OVER!
Citera
2021-05-10, 13:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Eftersom vi inte ens haft en tredje våg så känns en fjärde våg lite långsökt. Våg två i vintras hade inte samma slagkraft som den första och då hade inte vaccinet rullats ut ordentligt. Så det finns ingenting som tyder på att nästa vintervåg skulle varit något märkvärdig även utan vaccin.

Obs att jag inte räknar smittovågor utan slagkraft i faktiska dödsfall totalt. Vilket är det korrekta sättet att mäta oavsett vad någon säger. Vi har flockimmunitet vid det här laget, med råge.

Det är inte du som bestämmer hur många vågor vi har haft men du får gärna rada upp dina avvikande åsikter. FoHM har TV där de kan framföra sina slutsatser. Du har bara flashback för dina hugskott.

Vi har haft 3 tydliga vågor och det kommer nog att stanna vid det. Säker kan man inte vara.
Citera
2021-05-10, 13:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är inte du som bestämmer hur många vågor vi har haft men du får gärna rada upp dina avvikande åsikter. FoHM har TV där de kan framföra sina slutsatser. Du har bara flashback för dina hugskott.

Vi har haft 3 tydliga vågor och det kommer nog att stanna vid det. Säker kan man inte vara.
Tack men jag har en egen fungerande hjärna och är inte helt utlämnad till vad som sägs i mainstream.
Visa mig gärna den tredje vågen här är du snäll:

Ourworldindata

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/
Citera
2021-05-10, 13:17
Medlem
Citat:
Regeringen har skitit i det blå skåpet så det är proppfullt vid det här laget. Sörjan rinner ut ur varje liten spricka.

Vidrigt vad som har gjorts mot medborgarna.

Vi ska ut ur EU fortast möjligt, det parti som inser detta kommer gå segrandes ur valet 2022

Vari består det vidriga som gjorts mot medborgarna? Om du syftar på att krogen stänger 20 eller införande av vaccinpass så är du i min mening en aning överkänslig.
Citera
2021-05-10, 13:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du väljer att slänga fram statistik på medellivslängden och hävda att du vinner varje argument med fakta. Emma skrev att livslängden avkortas flera år för många. De som dött kan ha tappat 10 eller 20 kanske 30 år.

Om jag dör 10 år i förtid är det minsta mina närmats bryr sig om hur medellivslängden påverkas i Konungariket Sverige. Bor det bara idioter i Malmö?!

Nej, det bor inte bara idioter i Malmö.. men du är ett bra exempel på hur Vaccinfanatiker ser på folk och meningsmotståndare i olika delar av landet. Din gelikar måste vara stolta över dig...

Eftersom intelligensen flödar och du inte kan se kopplingen vad som orsakar en lägre medellivslängd låt mig förtydliga.
Ju fler förlorade levnadsår (som du nämner 10-20-30 år).. desto lägre kommer medellivslängden bli.
den total summa av förkortade levnadsår kommer påverka medellivslängden.. inte något enskilt fall som du drar fram ur arslet.
Du förväntade dig en betydligt lägre medellivslängd därav din känslostyrda feminina yttring.

Detta säger Socialstyrelsen:

"De som avled i covid-19 under första halvåret 2020 var i genomsnitt nästan tre år äldre, knappt 83 år vid dödsfallet jämfört med övriga som avled under samma period."

Jag repeterar.. trå år ÄLDRE!

Vem har nu rätt.. du utan fakta/källa.. eller jag med fakta från Socialstyrelsen?
Citera
2021-05-10, 13:23
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vari består det vidriga som gjorts mot medborgarna? Om du syftar på att krogen stänger 20 eller införande av vaccinpass så är du i min mening en aning överkänslig.

.. japp.. helt rätt uppfattat.. det är exakt det som vi Konspirationsteoretiker tycker om ni Vaccinfanatiker hade fått bestämma. Det visar vilken analys- och slutledningsförmåga du har så jag kan inte förvänta mig några större mirakel.

Jag skall ge dig en hint.. Vaccinationspass/Munskydd/Vaccinering/Social Distansiering.. mm mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in