2021-05-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sverige ligger som vanligt efter andra utvecklade länder.
Dessutom har ju Sverige den näst högsta spridningen i Europa, så inte läge att öppna upp hur som.
Det är ju jävligt udda att sukta efter någonting vi knappt har förlorat i Sverige under pandemin. Jag förstår inte formuleringar om att vi bör "öppna upp" i Sverige. Vi har ju redan öppet för tusan!
Citera
2021-05-10, 12:21
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Angående Covid-passen så behöver ni inte oroa er vid resor inom EU - EUs lagar- och förordningar stipulerar fri rörlighet och denna trumfar detta nys. Vad de sedan hittar på för att påtvinga oss vaxxinerna inom länderna står skrivet i stjärnorna, men passen blir i vilket fall temporära - allt annat leder till anarki och upplopp och detta klarar inte S av innan valet...

Regeringen har skitit i det blå skåpet så det är proppfullt vid det här laget. Sörjan rinner ut ur varje liten spricka.

Vidrigt vad som har gjorts mot medborgarna.

Vi ska ut ur EU fortast möjligt, det parti som inser detta kommer gå segrandes ur valet 2022
Citera
2021-05-10, 12:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det räcker med er nu... er smörja är urvattnad vid det här laget och ingen normalt funtad människa bryr sig om er skräckpropaganda eller regeringens restriktioner.

Ni kan fara åt helvete med att springa EUs och privata företags ärenden på bekostnad av den svenska befolkningens frihet och integritet.

Ni har på ett medvetet och manipulativt sätt vilselett befolkning trots att fakta talar sitt tydliga språk.
Ni talar till oss som vi vore idioter... det finns ingen pandemi som motiverar åtgärderna.

Ni kan stoppa upp era "Simttohärdar", Vaccin, Vaccinpass där det hör hemma.

Lär dig detta om att det är viktigt att lära sig vilka ens riktiga fiender är... Jag är fruktansvärt emot EU, jag tror vaxxinet kan ha andra hänsikter än till att rädda folket, jag tror inte på att stänga ner samhällen där liten smitta finnes och jag är faan den siste som går EU och statens vägar - lär dig detta innan du spyr galla på mig i fortsättningen... Jag har inte tagit vaxxinet och tänker troligtvis inte göra det framgent heller. Vaxxinpasset är sjukt - var det mer du ville veta. Du har missförstått mig helt fel då man faktiskt kan ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2021-05-10, 12:29
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, vi har en pandemi som förkortat livet flera år för många, alla har verkligen inte legat på dödsbädden. Det är du och några till som envist påstår att de som dött varit i livets slutskede.

Ja.. det är jag och bla FHM som envisas om det (duger de som källa?)... vad är din källa att så inte är fallet .. förutom att "du känner någon".

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/97572ae468db4bf2ae3ff6bf68ea95e5/overdodlighet-dodlighet-covid-19-sverige.pdf

"Rapporten visar att den förväntade medellivslängden under 2020 minskade med 0,69 år för män och med 0,40 för kvinnor jämfört med 2019". Detta innebär att en trend av ökande medellivslängd bröts under 2020. "Vidare visar rapporten att den förhöjda dödligheten är koncentrerad till de högre åldrarna"

.. som sagt.. med FAKTA som vapen vinner jag varje argument.

Så där ja.. släpp nu loss ditt känslomässiga, irrationella dravel.
Citera
2021-05-10, 12:30
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Fast allt det du nämner finns i statistiken. Antal som avled i trafiken m.m och jag tror inte det är några stora skillnader mot ett normalt år men rätta mig gärna om jag har fel.
Det är ju bara en googling bort. Men vi kan ju lika gärna dra det.

År 2018 omkom 324 personer i vägtrafiken.

Under 2019 omkom 223 personer i den svenska trafiken

Under 2020 omkom 190 personer i olyckor på de svenska vägarna. Det är 31 färre än 2019 då 221 människor omkom. Det visar Transportstyrelsens preliminära statistik. Det har inte varit så få döda i vägtrafiken, sedan man började föra officiell olycksstatistik i Sverige på 1930-talet.

Det är ju inte jätte många som dör i trafiken varje år. Men det är väl självklart att antal avlidna minskar med restriktionerna och inte bara covid avlidna. Däremot kanske det dör mer en normalt i cancer och andra sjukdomar om något år.

Men vist är det positivt att färre dör i trafiken under pandemin!
Senast redigerad av virvelbagg 2021-05-10 kl. 12:37.
Citera
2021-05-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Länder som Belgien och Spanien verkar ha öppnat upp sig enligt Nyheterna på Tv4 igår.

Varför står Sverige stilla?

Sverige tester for få personer og har derfor enormt stor positivprocent iblandt de testede.

Dette medfører at smittestoppende tiltag er for få, utilstrækkelige og kommer for sent.

Der skal testes som i Danmark hvis Sverige vil stoppe Covid 19:

https://www.google.dk/search?q=corona+i+dag+Sverige&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3N MwySk6OL8zJecTYxMgt8PLHPWGpyklrTl5jLOYS901NyUzOzEt 1yS xOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySypFFLhEpRCNUeDQYqfC1VI SIOLA65XhotXilM_V98gxaCsMA-ompsLweXZxcTtkZqYU5IRXJ JYUryIVbkYSGcWl2RmK6TlFyk45xfl5yWWZRaVFitkKgSXpRZl pqcCAKkOvwDLAAAA

https://www.google.dk/search?q=corona+i+dag+danmark&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3N MwySk6OL8zJecTYxsgt8PLHPWGp2klrTl5jLOcS901NyUzOzEt 1yS xOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySypFFLhEpRCNUeDQYqfC1VI SIeLA65XgYtfihskbWRYYFplmAFUz8uFLMCzi4nbIzUxpyQjuC SxpHgRq3IxkM4sLsnMVkjLL1Jwzi_Kz0ssyywqLVbIVHBJzMtN LMoGAALE8v3PAAAA
Citera
2021-05-10, 12:32
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Lär dig detta om att det är viktigt att lära sig vilka ens riktiga fiender är... Jag är fruktansvärt emot EU, jag tror vaxxinet kan ha andra hänsikter än till att rädda folket, jag tror inte på att stänga ner samhällen där liten smitta finnes och jag är faan den siste som går EU och statens vägar - lär dig detta innan du spyr galla på mig i fortsättningen... Jag har inte tagit vaxxinet och tänker troligtvis inte göra det framgent heller. Vaxxinpasset är sjukt - var det mer du ville veta. Du har missförstått mig helt fel då man faktiskt kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Du har din ståndpunkt.. och jag min.

Det gläder mig att du ser det sjuka med vaccinpass.. beträffande vaccinet är det upp till var och en medborgare och skall inte vara ett förtäckt tvång.
Citera
2021-05-10, 12:33
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Fast allt det du nämner finns i statistiken. Antal som avled i trafiken m.m och jag tror inte det är några stora skillnader mot ett normalt år men rätta mig gärna om jag har fel.

https://transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/statistik/olycksstatistik/statistik-over-vagtrafikolyckor/

Omkomna i trafiken januari-mars 2021: 28 personer.

Samma period från år 2010 till år 2020 växlar det mellan 63 och 43. (43 var för övrigt januari-mars 2020, när en del restriktioner och hemarbete redan hunnit införas.) Så nog har det påverkat, alltid. Danmarks statistik över trafikdöda för 2020, var för övrigt den bästa sedan automobilen infördes i landet!
Citera
2021-05-10, 12:38
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är ju bara en googling bort. Men vi kan ju lika gärna dra det.

År 2018 omkom 324 personer i vägtrafiken.

Under 2019 omkom 223 personer i den svenska trafiken

Under 2020 omkom 190 personer i olyckor på de svenska vägarna. Det är 31 färre än 2019 då 221 människor omkom. Det visar Transportstyrelsens preliminära statistik. Det har inte varit så få döda i vägtrafiken, sedan man började föra officiell olycksstatistik i Sverige på 1930-talet.

Det är ju inte jätte många som dör i trafiken varje år. Men det är väl självklart att antal avlidna minskar med restriktionerna och inte bara covid avlidna. Folk dör i mindre utsträckning i allt. Däremot kanske det dör mer en normalt i cancer och andra sjukdomar om något år.

Men vist är det positivt att färre dör i trafiken under pandemin!

Den största skillnaden ligger antagligen i hjärt- och hjärninfakter. Brittiska studier visade detta väldigt tidigt under nedstängningarna: folk mådde bättre av att arbeta hemma och kunna vakna i sin egen takt, i stället för att tvingas upp av väckarklockan och ta sig igenom den vanliga morgonstressen och rädslan att komma för sent till jobbet. Det är där många hjärtattacker och strokes inträffar. Men den statistiken tycker jag att Kvastfeningen kan få googla sig till själv!
Citera
2021-05-10, 12:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Sverige tester for få personer og har derfor enormt stor positivprocent iblandt de testede.

Dette medfører at smittestoppende tiltag er for få, utilstrækkelige og kommer for sent.

https://www.google.dk/search?q=corona+i+dag+Sverige&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3N MwySk6OL8zJecTYxMgt8PLHPWGpyklrTl5jLOYS901NyUzOzEt 1yS xOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySypFFLhEpRCNUeDQYqfC1VI SIOLA65XhotXilM_V98gxaCsMA-ompsLweXZxcTtkZqYU5IRXJ JYUryIVbkYSGcWl2RmK6TlFyk45xfl5yWWZRaVFitkKgSXpRZl pqcCAKkOvwDLAAAA

https://www.google.dk/search?q=corona+i+dag+danmark&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3N MwySk6OL8zJecTYxsgt8PLHPWGp2klrTl5jLOcS901NyUzOzEt 1yS xOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySypFFLhEpRCNUeDQYqfC1VI SIeLA65XgYtfihskbWRYYFplmAFUz8uFLMCzi4nbIzUxpyQjuC SxpHgRq3IxkM4sLsnMVkjLL1Jwzi_Kz0ssyywqLVbIVHBJzMtN LMoGAALE8v3PAAAA

Varför??
Har du inga symptom varför skall du då överhuvudtaget ens överväga att testa dig?

Och nej.. C19 är inget okontrollerat hypersmittsamt virus som det ofta framställs.

Viruset har fått härja fritt i mer än 15 månader nu.. och endast 20% av svenskarna har blivit smittade.

Fakta talar sitt tydliga språk!!!!

Därför!
Citera
2021-05-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos

Nej. Det handlar om att Sverige inte har speciellt hårda åtgärder, vilket gör att viruset tillåts sprida snabbare. Vi har kunnat leva fritt i Sverige under hela pandemin. Vi har aldrig haft utegångsförbud eller lockdown. Vi har kunnat sitta på krogen hela pandemin. Äta på resturang. Klippa oss. Shoppa i köpcentrum. Vad ska vi öppna upp?
Citera
2021-05-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nej. Det handlar om att Sverige inte har speciellt hårda åtgärder, vilket gör att viruset tillåts sprida snabbare. Vi har kunnat leva fritt i Sverige under hela pandemin. Vi har aldrig haft utegångsförbud eller lockdown. Vi har kunnat sitta på krogen hela pandemin. Äta på resturang. Klippa oss. Shoppa i köpcentrum. Vad ska vi öppna upp?

Jeg svarede ikke på hvad i skulle åbne op - jeg svarede på spørgsmålet i #476138 som lød:

Citat."Varför står Sverige stilla?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in