2021-05-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom

Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Nu måste det väl snart vara dags för individuella tävlingar där den som kommer sist får lämna direkt. Då ryker nog Annki och Annica omgående. Det är helt sanslöst hur dåligt de presterar i tävlingar.

William måste knipa immunitet efter immunitet om han ska lyckas hålla sig kvar. Om han skulle ta sig så långt tills det bara är typ fyra kvar, då gamla deltagare ska komma tillbaka och rösta ut någon inför finalen, så tror jag dock att han lär bli utröstad då.

Har en känsla av att Rickard kan ta sig långt. Har ni någon känsla gällande vem vinnaren kan vara? Jag tror fortfarande att det är Dennis som vinner.

Jag hade velat se William i en final så att han gav de andra en match. Har ännu ingen känsla för hur bra eller dålig Rickard är i tävlingar, vi får väl se imorgon men jag gillar gubben och småhejar väl lite på honom.
2021-05-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Sänka sig till deras nivå? Det är en ganska lång bit dit. Känns som du har problem med proportionerna, de gottar sig lite i situationen de själva har satt sig i, varken mer eller mindre.

Hur kan det vara så otroligt bekymmersamt?

Förstår inte vad dom gjort som är så fruktansvärt faktiskt. Hela grejen med Wrenkler förstorades något enormt. Det var ju produktionen som höll honom kvar, dom får inte hålla någon fången oavsett vad dom säger, han fick ju åka hem sen. Sen kanske det inte blev så snyggt när dom inte sa till Wrenkler att Alex skulle hem, men det fanns förmodligen anledningar till det. Exempelvis vad deltagarna själva har sagt, att dom var rädda för att produktionen skulle lägga sig i, att dom tog beslutet i sista stund osv. Ser man till tävlingen var det ju rätt beslut. Alex var ett större hot och hade band till andra laget.

Att Johanna kläcker ur sig att folk är korkade är på samma nivå som att Olivia säger att någon håller på att bli senil tycker jag.

I övrigt förstår jag inte vad dom sagt för hemska saker. Att säga sin åsikt i synken om vem som är värdig vinnare osv är inte lågt på något vis tycker jag. Det har väl i princip alla åsikter om?
Senast redigerad av Tombo88 2021-05-10 kl. 12:44.
2021-05-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Tycker Robinson behöver förnyas. Det borde gå att göra programmet spännande utan att det ska vara så skevt och styrt.

Sammanslagningstävlingen hade ett bättre pris för den som kom tvåa än för den som vann. Jag menar visst det är bra med mat men chansen att få en hemlig immunitet är mycket bättre om man ser till spelet.

Det ligger för mycket makt i paktandet, gränslandet är så uttjatat att dom inte ens försöker hålla det hemligt längre. Kanske vore bättre om man får chansen att utmana någon i duell (ej immuna) liknande dom i gränslandet när man blir utröstad (dock bara en gång, andra gången ute).

"Utmanarna" som kommer in efter 20 dagar och inte behöver utmana någon förutom varandra. Som dessutom får makten att skicka ut någon direkt utan att dom kan göra något. Ingen immunitet, ingen tävling, ingenting bara ut.

Lite tankar bara. Istället för att kasta in random twist för att röra om i grytan, minska makten i paktandet något. Så man iaf har en liten chans även om den andra pakten är fler. Då kan det vända trots att andra pakten har övertaget.

Nya idéer är faktiskt inte fy skam, frågan är ifall produktionen skulle ta till sig sånt.
2021-05-10, 12:43
Medlem
Citat:
Förstår inte vad dom gjort som är så fruktansvärt faktiskt.

Jag pratar om att Anki har spelat med sin gamla pakt fram tills nu. Nu när hon har tappat sina paktmedlemmar vill hon plötsligt byta sida. Och du tycker inte att man borde få göra narr av hennes kovändning, utan det är, enligt dig, att "sänka sig till deras nivå". Att du inte heller tycker att Annki skämde ut sig skvallrar ju lite om varför du inte heller är kapabel att förstå varför hennes drag var pinsamt.

Resten orkar jag inte ens bemöta, för det är inte vad jag diskuterar. Dom sa sanningen och Annki fick höra den, vad är problemet, egentligen?
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-10 kl. 12:51.
2021-05-10, 12:43
Medlem
JohnClays avatar
Snacket om "värdig vinnare" kommer upp varje år i programmet. Det är så patetiskt. Alla har sin beskrivning av vad en värdig vinnare och det är alltid dem själva.

Det är ett spel. Följ reglerna och vinn så är du en värdig vinnare. Alla har olika förutsättningar och måste anpassa taktiken därefter. Den som lyckas bäst vinner.

Tänker på Hope Solo som kallade det svenska damlandslaget i fotboll fegisar efter att ha förlorat mot dem i OS.

Att tidigt låsa sig i en liten pakt verkar vara en riktig looser strategi. Det har vi sett många gånger. Flexibla allianser och brett tänk verkar vara bättre. Lag nord var för tajta så de kunde inte lura någon annan att stöda dem.

Stort misstag av feministen att binda sig så hårt till ett sånt gäng loosers, hon kunde gått långt annars. Fast det ligger väl i linje med identitetsvänsterns ideal att liera sig med självutnämnda offer. Sen kan de sitta där tillsammans och gråta över världens orättvisor.
2021-05-10, 12:46
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Fast om man tycker någon beter sig illa ska man ju inte sänka sig till deras nivå tycker jag. Men många drivs nog av hatet som tv4 lagt upp för är min misstanke, därför är det ok. Olivia har ju tidigare sysslat med skitsnack om andra, drar sig inte för att öppet håna andra mm. Jag tror hon tycker det är roligt. Därför har jag lite svårt för henne.

Men tror som sagt många är färgade bara pga vem mottagaren är.

Annki är ingen favorit för mig men tycker inte det hon gjorde var helt knas. Det är ändå ett spel, dom kunde ju inte göra mkt annat. "Girl power" tas ju ofta upp i tävlingssammanhang så det var väl inte helt uteslutet att det tilltalar andra kvinnor. Sen tror jag inte det är därför hon fick stanna kvar (hon är inget hot). Det är väl inte helt uteslutet att Annki hade berättat för forna lag nord vad hon tänkte göra heller.

Överlag tycker jag folk ser allt för svart och vitt, vi mot dom. Du röstade på den sidan, därför är du fienden osv. Det är som vanligt.
Fast det är ju inte bara tv4 som ligger bakom hatet mot forna lag nord. Det löste dem så bra själva genom att gång på gång visa hur vidriga personer de är. Olivia och Joanna sänkte sig verkligen inte till deras väldigt låga nivå utan sa bara sanningen till Annki om hur genomskinligt hennes beteenden är. Allt hon säger om girlpower är falskt då hon försökte få ut Olivia förra veckans öråd och ankan försöker bara desperat rädda sitt eget skinn då hon inser att hennes pakt har gått åt helvete.
2021-05-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Hur vet du att Elias är bög ?
En tjejkompis och en killkompis som är bög efterfestade med honom och det var inte tjejkompisen som kissade snett på morgonen så att säga.
2021-05-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Anki har spelat med sin gamla pakt fram tills nu. Nu när hon har tappat sina paktmedlemmar vill hon plötsligt byta sida. Och du tycker inte att man borde få göra narr av hennes kovändning, utan det är, enligt dig, att "sänka sig till deras nivå". Att du inte heller tycker att Annki skämde ut sig skvallrar ju lite om varför du inte heller är kapabel att förstå varför hennes drag var pinsamt.

Resten orkar jag inte ens bemöta, för det är inte vad jag diskuterar.

Du tar för hårt på pakterna och att man ska hålla på någon slags heder. Det är ett spel, inte ett krig. Hennes pakt var ju finito så det är väl klart att hon försöker hitta någon annan att vända sig till. Det närmaste för henne verkar vara "girl power". Tycker du hon ska sluta spela bara för att hennes kamrater åkte ut?

Tycker du verkar inte kapabel att se saker från olika perspektiv.
2021-05-10, 12:53
Medlem
Citat:
Du tar för hårt på pakterna och att man ska hålla på någon slags heder. Det är ett spel, inte ett krig. Hennes pakt var ju finito så det är väl klart att hon försöker hitta någon annan att vända sig till. Det närmaste för henne verkar vara "girl power". Tycker du hon ska sluta spela bara för att hennes kamrater åkte ut?

Men det gör väl inte hennes drag mindre pinsamt?

Tar jag för hårt på pakterna? Hahaha, det är nog du som tar det lite för lättvindigt. Deltagarna i årets Robinson verkar nämligen inte hålla med dig.
2021-05-10, 13:00
Medlem
Citat:
Tycker du verkar inte kapabel att se saker från olika perspektiv.

Ska du säga?

Som inte verkar förstå varför Joanna och Olivia reagerar som dom gör när Annki kommer krypandes och börjar babbla om girlpower trots att hon försökte rösta ut Olivia veckan innan?

Klart som fan jag förstår varför Annki tar till buds alla stående medel och försöker rädda sitt skinn, du verkar däremot inte förstå varför det uppfattas som pinsamt och varför hon får utstå spott och spe?

Olivia är inte på något sätt en favorit hos mig, förövrigt.
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-10 kl. 13:14.
2021-05-10, 13:02
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-10 kl. 13:21.
2021-05-10, 13:12
Medlem
peterZiipens avatar
Annki känns lite som betjänten Alfrid från The Hobbit filmerna. Opportunistisk, egocentrisk, lömsk och klämmer sig fast vid den person som gynnar honom mest. Elak mot Bard fram tills det att han dräper draken och blir hjälten. Då jävlar vänder Alfrid kappan efter vinden och börjar pussar Bards fötter. Lömskheten är snarlik. Möjligen en elak jämförelse, men fick upp Alfrid i huvudet när Annki kom krypandes till Joanna och Olivia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in