2021-05-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfies
Hon är inte den samma där som hon är idag, Janis i det avsnittet som är homosexuell har lärt henne mycket och är hennes bästavän idag. Sluta döma, hon ångrar allt hon sagt där då hennes värderingar är annorlunda nu. Hon sökte till BB just för att visa oss att hon inte är samma Nardos som hon var förr som hon är idag, hon bryr sig inte om millen, viktigast för henne är att vi ser henne på ett bättre sätt. Jag personligen hatade henne förut på tjafs men hon har växt så mycket, man ska lära sig att förlåta.

Vad jag vet har Nardos inte sagt att hon tar avstånd och har ändrat värderingar så hur kan du veta att hon ändrat sig?

Att bli ”sedd på ett annat sätt” kan betyda mycket, BB är ett vuxnare sammanhang, större publik och mer TV-tid på bättre tider (OCH med en miljon som morot).

Jag tycker det ibland glimtar fram en väldigt vettig tjej i Nardos men en stor del av tiden beter hon sig som en bortskämd prinsessa som inte känner speciellt mycket empati med andra. Hon drar sig inte för att låta resten av gruppen vänta, hon sabbar uppdrag som inte passar henne och hon deltar bara på sina villkor i aktiviteter som kan tänkas se roliga ut i TV.

Hon lägger sig i diskussioner som hon inte har att göra med och hon agerar ”domare” och bestämmer vad som är rätt.

Däremellan skymtar en klok, ung kvinna fram, en ung tjej som troligen är van att all kommunikation handlar om att skrika högst för att ”vinna”.

Nardos behöver växa på sig, hon har alla förutsättningar att skapa vettiga värderingar och sätt att interagera i samklang med andra människor. Än är hon inte riktigt där som jag ser det.
2021-05-10, 10:29
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Just den frågan har jag också funderat över en del. Blir de så galna som de säger av huset?

Efter några veckors betraktande är det relationsmaterial i (med MIN måttstock osv) Steff, Madde, Katti och Dennis.

Resten blir det nog bara massa drama eller knas med.
Ja men precis. Håller med om "relationsmaterialet". Simon drog dessa gymparalleller till hur han är på utsidan. Tycker man att "gympepp" är så svårt att hantera att man "lackar" undrar jag hur man reagerar i konflikter med en partner.

Det har ju visat sig att snubben inte kan ta en förlust eller motgång utan att försöka knäcka andra personer och då är det ändå i "lek" sammanhang.

Men som du säger. Tror det är svårt för oss att förstå hur man påverkas i huset. Jag tror 100% att Simon har ett gott hjärta men alla hans issues gör honom.....oberäknelig.
2021-05-10, 10:29
Medlem
Varför har Nardos börjat fjäska för Tanja så jävla mycket? Det måste vara inför den kommande veckans nomineringar. Hon vet att Tanja röstar på henne och hon vill inte hänga löst.
2021-05-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Det vet du absolut inte.

Det framgår väldigt tydligt i klippet hur tvärsäker hon är med sin åsikt kring det här, att det är pga hennes religon.
Med tanke på att hon inte uttryckt sig med att ta avstånd från det hon sagt eller att hon inte står för det idag - så gör hon rimligtvis det.
2021-05-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Vad jag vet har Nardos inte sagt att hon tar avstånd och har ändrat värderingar så hur kan du veta att hon ändrat sig?

Att bli ”sedd på ett annat sätt” kan betyda mycket, BB är ett vuxnare sammanhang, större publik och mer TV-tid på bättre tider (OCH med en miljon som morot).

Jag tycker det ibland glimtar fram en väldigt vettig tjej i Nardos men en stor del av tiden beter hon sig som en bortskämd prinsessa som inte känner speciellt mycket empati med andra. Hon drar sig inte för att låta resten av gruppen vänta, hon sabbar uppdrag som inte passar henne och hon deltar bara på sina villkor i aktiviteter som kan tänkas se roliga ut i TV.

Hon lägger sig i diskussioner som hon inte har att göra med och hon agerar ”domare” och bestämmer vad som är rätt.

Däremellan skymtar en klok, ung kvinna fram, en ung tjej som troligen är van att all kommunikation handlar om att skrika högst för att ”vinna”.

Nardos behöver växa på sig, hon har alla förutsättningar att skapa vettiga värderingar och sätt att interagera i samklang med andra människor. Än är hon inte riktigt där som jag ser det.

Bra skrivet!
2021-05-10, 10:33
Medlem
Då ska vi se vem av dom som hänger löst som får mest tid i DC. Enligt teorier ska det vara den som åker ut. Har faktiskt stämt typ varje gång
2021-05-10, 10:35
Medlem
Och Adrian kör samma T Shirt och byxor i gymmet som han alltid har på sig annars! Fyfan va det måste lukta!
2021-05-10, 10:36
Medlem
Nardos har uttryckt jävligt skeva saker i tjafs för lite mer än ett år sen så det här med att kalla det för fem år sen är bara ett sätt att försöka distansera henne från det så mycket som möjligt. Har aldrig röstat på Sami så har mitt på det torra på den fronten. Däremot är det exakt samma personer som försökte sänka Sami totalt förra året som hyllar Nardos nu, de kontaktade tidningar, letade upp hans domar, spred rykten i massa grupper. Det vet jag eftersom jag råkade hamna med i en av deras grupper där de spred den dyngan. Det som är intressant är att BB kände att Sami var tvungen att berätta för Glasman om hans bakgrund medan Nardos inte har sagt ett ord om sin väldigt extrema homofobi till de det berör i huset. Oavsett om det inte betyder något för henne idag kan jag lova att det inte är alla som är så förlåtande att de som homosexuella har lust att ha en vänskap med någon som har uttryckt sig på det sättet som hon har.
2021-05-10, 10:39
Medlem
Helt plötsligt ska Pedram lära ut boxning också! Han har väl för fan aldrig tränat i hela sitt liv, hans kropp håller på att förfalla! BTW han påminner om gamarna i Djungelboken
2021-05-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Helt plötsligt ska Pedram lära ut boxning också! Han har väl för fan aldrig tränat i hela sitt liv, hans kropp håller på att förfalla! BTW han påminner om gamarna i Djungelboken

Han är expert på aallt
Medlem
En grej med Nardos och Tjafs - tänker att hon också är en väldigt duktig skådis (det märkte man t ex vid fejkbråket tidigare under BB).

Hon vet också att man måste sticka ut på nåt sätt för att inte försvinna i det digitala bruset.

Det KAN ju vara så att hon förstärker ”åsikter” som är kontroversiella - negativ uppmärksamhet är bättre än ingen uppmärksamhet.

OBS att jag inte säger att det ÄR så, det är bara en aspekt som jag kom att tänka på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hur sannolik brukar den statistiken va någon som har koll?

Den brukar stämma ganska så bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in