2021-05-09, 13:24
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi är väl medvetna om att du har genomlidit en covid-19 infektion, det kan vi utröna utifrån din kognitiva status. Doktorn har rådit oss att hålla med dig.

HAHAHAHAHAHAHA.-... HAHAHAHAHAHA.. skojare där. Vad rolig du var

Prova bemöta konstruktivt istället.. jag vet att ni påverkansagenter och Vaccinfanatiker har svårt för det.
Undrar bara vilken främmande makt ni lyder under... för ni jobbar inte för svenska folkets.. det är ett som är säkert.

KLARVAKEN...

(0.01% avlidna under 70år... snacka om att göra en höna av en fjäder.)
Citera
2021-05-09, 13:42
Medlem
WimHofs avatar
[quote=MittMalmoe| (0.01% avlidna under 70år... snacka om att göra en höna av en fjäder.)[/QUOTE]

Det är verkligen en sjuk värld vi lever i och nu ska man ha barnen att vaccinera sig. Är det därför genomkorrupta von der Leyen har beställt 1,8 miljarder vaccindoser av Pfizer? Det verkar inte heller räcka med dessa 1,8 miljarder doser utan fler kontrakt och "vaccinteknologier" är på ingående.

https://www.fox9.com/news/health-officials-give-updates-on-covid-19-and-children

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-07/eu-set-to-sign-off-new-pfizer-vaccine-contract-as-soon-as-friday
Citera
2021-05-09, 13:42
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Saken är väl snarast den att det kvittar vad du hittar i lagen, det finns ingen som kommer att kontrollera det. Än mindre driva det till domstol om du inte typ slickar en pensionär i ansiktet en timme efter positivt covid19-besked.

Damn du bustade min planering efter covid19 beskedet...

Tror det skulle bli svårt att handla i vilket fall som helst då hostandet blivit för rejält, låter som jag harklar gröt när jag hostar.
Citera
2021-05-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det kommer visst bli ett OS. Och varför skulle det bidra till sjukhusen om alla är vaccinerade??

Du sitter ju och hittar på eget skitsnack.
Även vaccinerade kan bära på smittan och smitta ovaccinerade, alla kommer heller inte vara vaccinerade.Japan har endast vaccinerat 1% av befolkningen. Det kommer ju människor från hela världen dragandes med olika mutationer också ,vilket inte kan ignoreras.Du kan se på svt om vad sjukvården tycker om OS.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-05-09 kl. 14:25.
Citera
2021-05-09, 14:27
Medlem
Så 382 på IVA enligt SVT. Vi ser alltså en rätt ordentlig nergång även på IVA denna söndag. Förra söndagen var det 399. Det känns som att verkligen allt går åt rätt just nu. Nästa vecka får även stora delar av Sverige ordentligt försommar-väder, vilket tillsammans vaccinationerna förhoppningsvis trycker ner smittan. Det känns som man får förbereda sig på att pandemin snart är över för svenskt vidkommande. Det blir intressant att se vad regeringen lättar på den 17:e.
Citera
2021-05-09, 14:47
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår. NZ saknar helt plan. De vaccinerar inte ens sin befolkning. Så vad de håller på med är en gåta. Det monumentala misslyckandet. Att ta sig egna befolkning som gisslan och sen skita i det.

De värsta restriktionerna av dem alla tillsammans med Australien.

Den senare låter 5 milj människor "bestraffas" för att man upptäckt ett enda fall... och så kommer man få hålla på i all tid och evighet.

Vilken jävla lekstuga. Hur länge kommer folket acceptera detta vansinne?

Du hade svaret en bit upp, de inte bara accepterar det. De står på kö för att komma hem. Jag citerar mig själv:
Citat:
Fast kön med 40 000 australiensare som vill åka och sitta i två veckors karantän för att få återvända till hemlandet är rätt talande.
https://www.bbc.com/news/world-australia-56924188

Citat:
Du sitter här och leker Allan-Ballan och lägger ord i min mun.

Livrädd för Covid-19.

Att på riktigt sitta och jämföra hastighetsbegräsningar med de restriktioner har i världen för Covid-19

Vilken komplett dåre ärligt talat. Oseriöst trams. Väx upp.

Ännu inget argument alltså kring varför enbart covid19-relaterade frihetsinskränkningar är kränkande och varför t.ex. dina överdödlighetskalkyler inte gäller trafikoffer?
Citera
2021-05-09, 14:51
Medlem
Citat:
Och om du inte körbärsplockar utan tar alla de som INTE slarvat med smittskyddsarbetet men fått en massa utbrott ändå... säger det nånting?

Ja, det säger att de har slarvat,också.
Precis som de fall där smitta tagit sig in på smittskyddsavdelningar så beror det naturligtvis på att någon eller några gjort fel, tänk fel, planerat fel. Men jag vet ju redan att du tror covid19 är guds hand och msåte få "ha sin gång" eller hur du brukar uttrycka det så du kan chilla med upprepningarna.
Citera
2021-05-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Du läser in mycket i mitt inlägg nu, jag påpekar bara att det inte är så att pandemin påverkat hela befolkningen på annat sätt än en massa restriktioner, att var och varannan människa skulle känna någon som farit illa av corona är inte sant helt enkelt.

Det betyder inte att jag förnekar pandemins existens..

Jag antar att det går att räkna ut statistiskt eller undersöka via någon gallup.
Sedan är det ju restriktionerna som till stor del förklarar varför t.ex. du inte känner någon som drabbats så resonemanget blir lite konstigt.
Citera
2021-05-09, 14:55
Avslutad
Citat:
Du hade svaret en bit upp, de inte bara accepterar det. De står på kö för att komma hem. Jag citerar mig själv:

https://www.bbc.com/news/world-australia-56924188

Ännu inget argument alltså kring varför enbart covid19-relaterade frihetsinskränkningar är kränkande och varför t.ex. dina överdödlighetskalkyler inte gäller trafikoffer?
Men är det så svårt att förstå att det är skillnad på gemensamt fattade beslut om hur fort man får köra och att en regering förbjuder folk från att utnyttja den gemensamt beslutade rörelsefriheten?
Citera
2021-05-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men är det så svårt att förstå att det är skillnad på gemensamt fattade beslut om hur fort man får köra och att en regering förbjuder folk från att utnyttja den gemensamt beslutade rörelsefriheten?

Om du menar pandemilagarna och smittskyddslagarna i Sverige är de också resultat av "gemensamt fattade beslut". Vilken rörelsefrihet syftar du på förresten? Jag känner flera som skall på utlandssemester i sommar.

Trafikjämförelsen handlar om att somliga här menar att inskränkningar av den personliga friheten per definition är fel, en del använder avsaknad av tillräcklig överdödlighet som ytterligare argument. Jag har då anfört att antalet trafikdödade är avsevärt färre men att trafiken ändå är extremt reglerad och skulle vilja få ett motiv till varför denna frihetsinskränkning är ok men (de knappt märkbara) covid19-reglerna är rena rama Nordkorea.

Jag har väl väntat i två veckor på ett svar nu ungefär. Det enda man får är vantolkningar och argument av karaktären "det där går inte att jämföra".

Gäsp... ZZZzzzzzz.....
Citera
2021-05-09, 15:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Oj, du kan inte ha läst artikeln, eller hur?

Både Wade, en del andra journalister och forskare kölshalar The lancet och Science då de har släppt igenom Dazseks uppenbara mobilisering av "viriologer" (märk att de som skriivit kritiken mot teorin om virusets uppkomst inte är forskare inom just Corona) mot dessa "konspirationsteorier". Wade tar sin fakta från den väldigt gedigna mailkonversation som finns mellan medlemmarna i Darzseks forskargrupp, där man klart och tydligt kan läsa att de redan har bestämt sig att viruset är naturligt redan innan de ens hade publicerat sekvensen för HCoV-SARS2.

Rasmussen råkar vara en av forskarna i Darzseks grupp, så jag vet inte varför du blandar in henne detta...

Att kalla Yan-gruppen för "uncritical non-viriologists" är ju lite väl att ta i, tycker du inte? Yan-gruppen är Kinas ledande forskningsgrupp på just Coronavidae.
Det är precis det jag säger. Wades artikel är inget vetenskapligt dokument direkt. Han går ut och säger att han tänker lägga fram de två hypoteserna. labbolycka eller naturligt ursprung, med argument för båda för alla att bilda sig en uppfattning om. Det gör han inte. Han inleder hela artikeln med en enda lång ad hominem-attack på Peter Daszak och andra forskare som inte stöder tesen om labbframställt virus som sträcker sig över flera stycken. Det innehåller inget vetenskapligt resonemang öht och sedan har han fräckheten att avsluta det med att påstå att alla dess experter sysslar med "Bad Science".

Sedan är resten ett hopkok av detta och missförstådda tolkningar av vetenskapen. Ett enda långt och tröttsamt pseudovetenskapligt kvasiresonemang.

Som sagt, man måste nog vara körsbärsplockare om man ser detta inlägg som balanserat. Om han ändå hade utelämnat personangreppen och halmdockeriet så kanske man hade kunnat lyssnat på honom.

Så du är inne på samma linje som Wade. Det stärker inte er sak när ni försöker "kölhala" era opponenter i något som borde vara ett vetenskapligt resonemang istället. Det säger nämligen ingenting om saken att Rasmussen råkar vara med i samma grupp som Daszak. Lika lite är det ett belägg för en labbolycka att man fortfarande inte känner till ev. mellanvärd för viruset. Det är en form av pseudoresonemang som de som inte fattar hur vetenskaplig sådana funkar håller på med.
Citera
2021-05-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
HAHAHAHAHAHAHA.-... HAHAHAHAHAHA.. skojare där. Vad rolig du var

Prova bemöta konstruktivt istället.. jag vet att ni påverkansagenter och Vaccinfanatiker har svårt för det.
Undrar bara vilken främmande makt ni lyder under... för ni jobbar inte för svenska folkets.. det är ett som är säkert.

KLARVAKEN...

(0.01% avlidna under 70år... snacka om att göra en höna av en fjäder.)

Är du en av de som demonstrerade nyligen?
Låter så.

"Främmande makt"
"KLARVAKEN"
Kör du med kollodialt silver så du blir blå också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in