2021-05-09, 05:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Selv om TH har leide inn folk for å kidnappe og deretter drepe AEH, betraktes TH som hovedmannen og den mest skyldige.

Ja, det er jo han som er bakmannen uansett.
Hvordan han gjør det, om han sender folk, eller sender to ildsinte rottweilere, forgifter henne, eller setter fyr på huset, blir egentlig det samme. Det er kun han som har motiv til å gjøre noe slikt.
Han har også viljen til å få gjennomført noe slikt.
Slik han fremstiller seg som i det intervjuet, er nok bare en kappe han tar på seg.
Historier som kommer fram ellers, danner et bilde av en psykopat, slik jeg ser det.
Citera
2021-05-09, 05:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er ingen som tror på det resonnementet om bakhonet som du legger frem. Det samme gjelder flere andre oppfattelser du har av saken - du har rett og slett snappet opp informasjon fra trollene i tråden.
Selvsagt tror de fleste at TH er uskyldig - det finnes ingen bevis for at TH har drept AEH - derimot har TH alibi.
Partnerdrap skjer som oftest i affekt. Det er svært usannsynlig at noen planlegger et partnerdrap, hvor man gjør seg avhengi av medvirkere. Svært søkt vil jeg si!

Det er ikke usannsynlig med medhjelpere når man har 1.7 milliarder til disposisjon, og man risikerer å miste halvparten av dem i en skilsmisse. Når TH har det nettverket han har, så er det ikke noe stort problem å få fatt i proff leiemorder som han betaler 10 millioner til. Han vil vel heller miste 10 millioner enn å miste 800. Og så er det det at han er psykopat, som vi ser en rekke tegn til. Anne var et psykopatoffer som han brukte til å herse og hundse med. Hun skulle ikke slippe ut av hans grep. Mange sånne drap i Norge, der konen blir herset og hundset med. Terror og mishandling. Når hun til slutt prøver å flykte, så blir hun drept.
Citera
2021-05-09, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er ikke usannsynlig med medhjelpere når man har 1.7 milliarder til disposisjon, og man risikerer å miste halvparten av dem i en skilsmisse. Når TH har det nettverket han har, så er det ikke noe stort problem å få fatt i proff leiemorder som han betaler 10 millioner til. Han vil vel heller miste 10 millioner enn å miste 800. Og så er det det at han er psykopat, som vi ser en rekke tegn til. Anne var et psykopatoffer som han brukte til å herse og hundse med. Hun skulle ikke slippe ut av hans grep. Mange sånne drap i Norge, der konen blir herset og hundset med. Terror og mishandling. Når hun til slutt prøver å flykte, så blir hun drept.
Dette er din tro - spunnet frem med din fantasi.
Jeg har ingen tro på at AEH var et psykopatoffer, og jeg har ingen tro på at AEH ville fått 800 millioner ved en eventuell skilsmisse.
TH er selvsagt ikke den eneste med et motiv. Faktisk har han ikke et motiv, slik jeg ser det.

Hvis det er noe i ryktene om at AEH hadde begynnende demens, så kan det forklare hvorfor hun sa så mye motstridende til venner og bekjente.
Det er veldig vanlig at demente føler seg motarbeidet av sine nærmeste pga sykdommen. De kan også fremstå forvirret og redd, uten at det er slik hele tiden.
I en slik tilstand, samtidig at hun er gift med en milliardær, så kan en potensiell GM sett sitt snitt og utnyttet situasjonen. AEH ville i såfall vært et lett bytte.
Citera
2021-05-09, 06:20
Medlem
Jeg syns at tittelen på denne tråden burde endres, politiet mener bestemt at hun ikke ble kidnappet
Citera
2021-05-09, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Signalisere til TH?
aha. Det er th som stod i vinduet og viftet med bakhonet for å signalisere til den falske kidnapperen etter samtalen med mb. Hva mener lille ole om dette.
Citera
2021-05-09, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du trenger iallefall et visa kort
th har visakort og fikk hjelp til å kjøpe bitcoin som han overførte til sin egen bitcoinkonto opprettet i falskt navn.
Citera
2021-05-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kunne forklart registreringen av en rask bevegelse i trappen - raskere enn AEH kunne beveget seg i normal situasjon.
Et alternativ til fall i trapp. Det synes jeg ikke er nonsense.
spor av kvelning er ikke funnet i trappa.
Citera
2021-05-09, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror forklaringen er at kidnapperen til daglig er Bitcoin trader, kjøp og salg er noe han driver med, kanskje lever av. Og da henger du ikke på en automat som sikkert har dårlig kurs, gebyr osv. Han vil ha full kontroll over handelen og det er derfor han handler og selger slik han gjør.
ru trader bitcoin. Han vil bruke gevinsten til bolig og er frustrert over hvitvaskningsreglene.
Citera
2021-05-09, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Kan ha vært sterke sovemedikanter. Ville sikret at hvis hun ble finnet, kunne konklusjon blitt overdose/ selvmord. Kan også ha blitt tuklet med hennes insulin:

«She remained in coma for 90 hours.»

«Insulin is essential for survival in type 1 diabetes mellitus and insulin-requiring type 2 diabetes mellitus patients. The same insulin if taken in overdose in these patients or in non-diabetics can lead to hypoglycemic coma which can have varied outcome from complete reversal to death»

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3354941/

En bil kan ha blitt kjøpt kontant og anonymt flere år tilbake, og stått i en garage bare TH kjenner til, en teori jeg nevnte tidligere. I og med at det var en kidnapping, kan han ha tatt sjansen på at en bil med falske skilt har blitt kjørt midlertidlig til en parkeringsplass.
Ja, fasttelefon kan ha blitt med i bilen.
Bakhon kan være bare en psyko hang up og villedning. Uansett lettere å se om noen har gått inn døra da, enn å gå helt inntil og kikke etter papirbit som har falt ned.
Jeg skulle likt å vite hvem som initierte DN intervjuet, 3 mnd før forsvinning. Altså, om det var TH som tok initiativ til intervju.
Han trengte omtale før kidnappingen, men th fikk trolig en god ide etter publiseringen og tidligere kidnappingssak. Antar aeh reagerte på at th var så rik og det oppstod en konfrontasjon. Tror det kom som et sjokk på henne og snøballen begynte å rulle.
Citera
2021-05-09, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ingen har klødd etter å "ta" goingsomewhere, pinkpanther og flere andre som har bidratt godt med kryptovalutabiten.

Det påfallende er at Mr. Stoltenberg vrir seg unna omtrent alle ordentlige spørsmål, samtidig som han mener å ha god kjennskap til kryptovaluta og mener å kunne si noe om det.

Men spør man han om noe så slenger han bare ut stråmenn.
Har aldri sagt at jeg har god kjenneskap til kryptovalluta. Men har nettopp av de to du nevner blitt opplyst om hvor du skal se etter hva, for å kunne følge med i saken. Interessant at de er borte nå som det har kommet en ny melding inn på kommunikasjons kontoen.
Citera
2021-05-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avero
Jeg syns at tittelen på denne tråden burde endres, politiet mener bestemt at hun ikke ble kidnappet
Ikke kidnappet ? Hvordan forklarer du forsvinningen, kravbrevet og kommunikasjonen med kidnapperen og alt det andre ?
Citera
2021-05-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
aha. Det er th som stod i vinduet og viftet med bakhonet for å signalisere til den falske kidnapperen etter samtalen med mb. Hva mener lille ole om dette.
Er du sikker på at ikke også bakhonet er falskt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in