2021-05-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg vet ikke hvilken inngang som ble brukt, men jeg tror at terassedøren ble brukt som utgang.
Jeg tror ikke hovedinngangen ble brukt til annet enn å legge ifra seg bakhonet.

Jeg er enig med Hellsculls at bakhonet mest sannsynlig ble brukt for å signalisere.

Signalisere til TH?
Citera
2021-05-09, 00:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Bitcoin kyndig, aldri verden.

Trenger ikke være det, serru. Hvis han kan knyte skolissene sine, kan han lage en slik konto.

Citat:
Det var garanter ikke han som sendte den siste meldingen. Han er sikkert overvåket døgnet rundt. Huset er sikkert fullt av overvåkningsutstyr, tror ikke han kan blunke uten at de vet det.

Det spiller ingen rolle hvem som sendte den siste meldingen. Du har selv skrevet at
"hvem som helst" kan bruke den kontoen. For alt vi vet er det politiet.

At han er overvåket kan du nok banne på ja.
Citera
2021-05-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva er det du mener du kunne funnet ut, som du tror at politiet ikke kan?
Ikke kan ? Tror ikke de gidder, siden det ikke skjer noe. De er helt låst i konspirasjonsteorien TH/RU og leter bare etter ting som kan sannsynliggjøre at den teorien er sann. Hva kidnapperen driver med er jo ikke interessant siden konspirasjonsteorien sier at det ikke er noen kidnapping.
Citera
2021-05-09, 00:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ikke kan ? Tror ikke de gidder, siden det ikke skjer noe. De er helt låst i konspirasjonsteorien TH/RU og leter bare etter ting som kan sannsynliggjøre at den teorien er sann. Hva kidnapperen driver med er jo ikke interessant siden konspirasjonsteorien sier at det ikke er noen kidnapping.

Ok.....................................

Det er hull i gjerdet på Gaustad, skjønner jeg...
Senast redigerad av Niffy 2021-05-09 kl. 00:21.
Citera
2021-05-09, 00:18
Medlem
Citat:
Skal ikke så my etterforskning til for å skjønne det. Hadde jeg hatt tid og giddet å gå alle de detaljene som ligger ute i sømmene hadde jeg sikkert funnet ut en hel masse om typen. Men det er ikke min jobb.

Du har ikke tid fordi du er helt låst i skrivingen her på forumet.
Rar prioritering hvis du mener du hadde skjønt det på kort tid.
Citera
2021-05-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Trenger ikke være det, serru. Hvis han kan knyte skolissene sine, kan han lage en slik konto.

Det spiller ingen rolle hvem som sendte den siste meldingen. Du har selv skrevet at
"hvem som helst" kan bruke den kontoen. For alt vi vet er det politiet.

At han er overvåket kan du nok banne på ja.
En ting er å opprette konto, en annen ting er å kjøpe Bitcoin og så sende et gitt beløp til en annen konto. Trengs nok litt mere peiling for det.

Synes det er helt absurd å tro at TH sender meldingene som er fra kidnapperen. Også han vet at han er overvåket og kan derfor umulig være avsenderen av den siste meldingen.

Ja hvem som helst kan sende meldinger, men jeg tror politiet skjønner den er fra kidnapperen. Så blokkert kan de ikke være at de ikke skjønner det.
Citera
2021-05-09, 00:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
En ting er å opprette konto, en annen ting er å kjøpe Bitcoin og så sende et gitt beløp til en annen konto. Trengs nok litt mere peiling for det.

Hva slags peiling er det som trengs for det?

Er det ikke bare å opprette en konto anonymt og sette i gang med kjøp og transaksjoner?
Citera
2021-05-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du har ikke tid fordi du er helt låst i skrivingen her på forumet.
Rar prioritering hvis du mener du hadde skjønt det på kort tid.
Å hvorfor det ? Jeg er da ikke den som skal løse saken. Det er folk som har betalt for å gjøre det. At de ikke har gjort det til nå er en annen sak.
Citera
2021-05-09, 00:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Du klarer det fint hvis du bare prøver. Garantert!

Premie: 0.0035 BTC.

"Han andre" får 21 år.
Citera
2021-05-09, 00:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du klarer det fint hvis du bare prøver. Garantert!

Premie: 0.0035 BTC.

"Han andre" får 21 år.

Hadde jeg hatt en tidsmaskin skulle jeg gått tilbake i tid og investert heftig i bitcoin på et tidlig stadie, utvilsomt.
Citera
2021-05-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er svært få som interesserer seg for denne saken. Folk er mette og har det godt i Norge. Nyheter blir fort gamle og uinteressante i en verden hvor det skjer veldig mye. Det er jo derfor politikerne kommer unna med både det ene og det andre. De som interesserer seg, mener i all hovedsak at TH er uskyldig, og er mildt sagt sjokkert over hvor hardt politiet har gått ut mot TH på syltynt grunnlag.

Kanskje etterforskes saken parallelt med en annen sak eller to.

Osen-Slengesol-saken lever videre, fremdeles er ingen dømt for kidnapping i den saken, kun ran og legemsbeskadigelse, enda politiet fant digitale spor, søkehistorikk med blant annet «Hva er straffen i Polen for kidnapping, «Trenger du visum for Dubai», «Trenger du et Sør-Afrika visum», «Polen og Sør-Afrika utlevering», «Straff i Norge» og «Den høyeste straffen i Norge».
Saken er ikke ferdig behandlet i rettsvesenet. TTT, antageligvis fordi kidnapperne har beskyldt Osen og Slengesol for å ha iscenesatt kidnappingen selv.

Ikke vet jeg hvor Osen-Slengesol-kidnapperne fikk den idéen fra, men det kan jo tenkes at de har fulgt med her i tråden.

Jeg ser ikke bort ifra at samme folkene står bak kidnappingen av AEH.
Osen ble kidnappet utenfor politistasjonen i Bergen, så en kidnapping i S4 ville i tilfellet anses som en tur i parken sammenlignet.

TH har selvsagt blitt etterforsket opp og ned i mente, men politiet finner ingenting som sannsynliggjør at han har drept AEH.

Jeg synes det er interessant at politiet har valgt å lekke nøyaktig de opplysninger som bekrefter ryktene som har versert her i tråden - hverken mer eller mindre.

Kan det være tilfeldig?

Jeg tror ikke det. Jeg tror politiets lekkasjer er en del av et stort spill. Et usedvanlig hardt spill, som ikke kunne blitt gjennomført, hvis ikke en usedvanlig sterk familie var involvert.

Kaos VS Kaos er et omfattende og tidkrevende puslespill kan det virke som.
Osen-Slengesol-saken er en forferdelig sak. Den sier absolut alt om Bergens-politiet. Det er ufattelig at saken ble henlagt og enda mer ufattelig at politiet ikke så likhetstrekk. Jeg kan ikke forestille meg at politiet i AE-saken driver et stort spill. Men her ser vi tydelig forskell i prioriteringer. Et prakteksempel på Jørgen Hattemaker versus kong Salomon.
Citera
2021-05-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva slags peiling er det som trengs for det?

Er det ikke bare å opprette en konto anonymt og sette i gang med kjøp og transaksjoner?
Hvor kjøper du Bitcoin, som du trenger for å kunne sende meldinger til kommunikasjons kontoen ? Kidnapperen brukte falsk legitimasjon ved kjøp av Bitcoin.

Der kom jeg på noe, han er i Norge. Du trenger ikke noe legitimasjon for å kjøpe Bitcoin i utlandet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-09 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in