Citat:
Ursprungligen postat av
Formann
Det er svært skjelden det er nøkkellås på verandadøra, selv har jeg aldri sett det.
Men uansett så er dette OT.
Det er hovedinngangen som er brukt.
Når du ikke har sett dette, så er det altså ikke vanlig? Og hvordan vet du at hovedinngangen ble brukt?
Nå har jeg allerede forklart deg, at i vårt borettslag brukes samme nøkkel til inngangs- og verandadør. Veldig praktisk å kunne bære matvarer fra bilen og inn verandadøren. 5 meter å gå. Skal jeg bruke hovedinngangen, må jeg gå 20 meter. Har tidligere bodd i et annet borettslag med 100 rekkehusleligheter.
Samme løsning der, og nøkkelen til verandøren henger selvsagt på nøkleknippet, sammen med de andre nøklene.
Og argumenter gjerne hvorfor AEH ikke kan ha blitt fraktet ut verandadøren. Det må da ha vært enklere å bære ut AEH gjennom terrassedøren, og videre til en eventuell ventende bil på snuplassen i gangveien?
Hvorfor bruke hovedinngangen? Mener du at en bil har vært inne på gårdsplassen for å hente AEH?
Selv uten bil, ville vel dette innebære større risiko.
Med fare for å bli observert av tilfeldige passerende, for eksempel et postbud eller en nabo.
Uavhengig av hendelsesforløp, ville dette vært en unødvendig risikabel måte å gjøre det på.