2021-05-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er svært skjelden det er nøkkellås på verandadøra, selv har jeg aldri sett det.

Men uansett så er dette OT.
Det er hovedinngangen som er brukt.

Når du ikke har sett dette, så er det altså ikke vanlig? Og hvordan vet du at hovedinngangen ble brukt?
Nå har jeg allerede forklart deg, at i vårt borettslag brukes samme nøkkel til inngangs- og verandadør. Veldig praktisk å kunne bære matvarer fra bilen og inn verandadøren. 5 meter å gå. Skal jeg bruke hovedinngangen, må jeg gå 20 meter. Har tidligere bodd i et annet borettslag med 100 rekkehusleligheter.
Samme løsning der, og nøkkelen til verandøren henger selvsagt på nøkleknippet, sammen med de andre nøklene.
Og argumenter gjerne hvorfor AEH ikke kan ha blitt fraktet ut verandadøren. Det må da ha vært enklere å bære ut AEH gjennom terrassedøren, og videre til en eventuell ventende bil på snuplassen i gangveien?
Hvorfor bruke hovedinngangen? Mener du at en bil har vært inne på gårdsplassen for å hente AEH?
Selv uten bil, ville vel dette innebære større risiko.
Med fare for å bli observert av tilfeldige passerende, for eksempel et postbud eller en nabo.
Uavhengig av hendelsesforløp, ville dette vært en unødvendig risikabel måte å gjøre det på.
Citera
2021-05-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så man putter kontanter inn, og får en bitcoinkonto med valuta?

Hadde ikke det vært både enklere og mer anonymnt, enn å opprette en btc-konto med falsk norsk identitet, fra Oslo?
Jeg tror forklaringen er at kidnapperen til daglig er Bitcoin trader, kjøp og salg er noe han driver med, kanskje lever av. Og da henger du ikke på en automat som sikkert har dårlig kurs, gebyr osv. Han vil ha full kontroll over handelen og det er derfor han handler og selger slik han gjør.
Citera
2021-05-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kunne forklart registreringen av en rask bevegelse i trappen - raskere enn AEH kunne beveget seg i normal situasjon.
Et alternativ til fall i trapp. Det synes jeg ikke er nonsense.

Hehehe, nå fikk jeg iallefall en god latter
Citera
2021-05-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Når du ikke har sett dette, så er det altså ikke vanlig? Og hvordan vet du at hovedinngangen ble brukt?
Nå har jeg allerede forklart deg, at i vårt borettslag brukes samme nøkkel til inngangs- og verandadør. Veldig praktisk å kunne bære matvarer fra bilen og inn verandadøren. 5 meter å gå. Skal jeg bruke hovedinngangen, må jeg gå 20 meter. Har tidligere bodd i et annet borettslag med 100 rekkehusleligheter.
Samme løsning der, og nøkkelen til verandøren henger selvsagt på nøkleknippet, sammen med de andre nøklene.
Og argumenter gjerne hvorfor AEH ikke kan ha blitt fraktet ut verandadøren. Det må da ha vært enklere å bære ut AEH gjennom terrassedøren, og videre til en eventuell ventende bil på snuplassen i gangveien?
Hvorfor bruke hovedinngangen? Mener du at en bil har vært inne på gårdsplassen for å hente AEH?
Selv uten bil, ville vel dette innebære større risiko.
Med fare for å bli observert av tilfeldige passerende, for eksempel et postbud eller en nabo.
Uavhengig av hendelsesforløp, ville dette vært en unødvendig risikabel måte å gjøre det på.

Noen får studere bilder av verandadøra, men politiet selv sier at de vet hvilken dør som er brukt og da er det nærliggende å tro at det er den døra som nøkkelen til er forsvunnet.

Har du noen argumenter som taler for at det er verandadøra som AE har fordampet gjennom så skal jeg ta det seriøst.
Citera
2021-05-09, 01:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror forklaringen er at kidnapperen til daglig er Bitcoin trader, kjøp og salg er noe han driver med, kanskje lever av. Og da henger du ikke på en automat som sikkert har dårlig kurs, gebyr osv. Han vil ha full kontroll over handelen og det er derfor han handler og selger slik han gjør.

Men hvis kontoen først er opprettet av en automat så betyr vel ikke det at man er bunder til automatens kurs for evig og alltid?

Det er vel bare kontoen man oppretter, så kan man kjøpe og selge som man vil etterpå, på de markedene og til de prisene man vil?

Jeg spør, fordi jeg ikke har peiling på hvordan dette fungerer.

Men, spørsmålet melder seg jo, hvis kidnapperen i hovedsak driver med kryptovaluta, finnes det ikke bedre måter å lure markedet, enn å kidnappe en gammel dame i Norge?

Nå sies det jo at verdien på det TH allerede har overført i Monero har han fått tilbake, og vel så det, på grunn av verdistigningen på Monero som har skjedd i mellomtiden.

Hvis TH fremdeles eier de Monero han kjøpte, så har han gått i pluss, veldig i pluss, selv om han overførte en betydelig del av dem til noen andre.
Citera
2021-05-09, 01:34
Medlem
Citat:
Men hvis kontoen først er opprettet av en automat så betyr vel ikke det at man er bunder til automatens kurs for evig og alltid?

Det er vel bare kontoen man oppretter, så kan man kjøpe og selge som man vil etterpå, på de markedene og til de prisene man vil?

Men, spørsmålet melder seg jo, hvis kidnapperen i hovedsak driver med kryptovaluta, finnes det ikke bedre måter å lure markedet, enn å kidnappe en gammel dame i Norge?

Nå sies det jo at verdien på det TH allerede har overført i Monero har han fått tilbake, og vel så det, på grunn av verdistigningen på Monero som har skjedd i mellomtiden.

Hvis TH fremdeles eier de Monero han kjøpte, så har han gått i pluss, veldig i pluss, selv om han overførte en betydelig del av dem til noen andre.

Sist jeg kjøpte kryptovaluta i utlandet så krevdes både bilde av førerkort, selfie og bankkort.
Senast redigerad av Formann 2021-05-09 kl. 01:36.
Citera
2021-05-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Har blitt fundert tidligere i tråden på hvem som initierte dette intervjuet 3 mnd før forsvinning.
«Eiendomsutvikler Tom Hagen fra Lørenskog litt øst for Oslo gjorde gode penger på sitt strømsalg-selskap og sine eiendomsinvesteringer i fjor. Av en omsetning på nesten 2,4 milliarder kroner, satt han igjen med 174 millioner kroner etter skatt, rekordresultat.»
https://www.dn.no/marked/tom-hagen/strom/eiendom/tom-hagen-tjente-174-millioner-pa-strom-og-eiendom-i-fjor/2-1-387353

Jøss, skjønner du ikke at en næringslivsavis følger markedet? De starter gjerne dagen med børsmeldinger, leser kvartalsrapporter osv. Hadde de ikke fulgt med på dette, hadde de ikke gjort jobben sin.
Tror du TH ringer avisen" Hei, jeg har en gladsak til dere! Vi har gått med overskudd!"
Citera
2021-05-09, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg husker ikke hvem det er som sier det til deg, men: Go dag mann økseskaft !
Du er nok inne på noe sjefen ikke tåler eller som han ikke forstår. Bare til å ignorere og fortsette der du slapp.
Interessant dette - høres ut som kidnapperne var amatører på alle nivå. Kunne jo ordnet dette fra utlandet, men GM visste ikke det.
Kan være et oppmerksomhet-sykt-koko-tilfelle - bare 1 GM som du var inne på - det har jeg også tenkt.
Citera
2021-05-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er uenig, OleStoltenberg har bidratt med å belyse krypto-delen i saken. Glefsingen på sidelinjen fra bl.a. deg er det som foringer tråden. Som for eksempel ditt nonsense om kyniske smilefjes bla bla bla

Selvsagt har han det, det er jo derfor mange klør etter å "ta han".
Hadde det vært uten interesse, hadde ingen leet på et øyelokk.
Citera
2021-05-09, 01:42
Medlem
Citat:

På seg selv kjenner man andre
Citera
2021-05-09, 01:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Ingen har klødd etter å "ta" goingsomewhere, pinkpanther og flere andre som har bidratt godt med kryptovalutabiten.

Det påfallende er at Mr. Stoltenberg vrir seg unna omtrent alle ordentlige spørsmål, samtidig som han mener å ha god kjennskap til kryptovaluta og mener å kunne si noe om det.

Men spør man han om noe så slenger han bare ut stråmenn.
Citera
2021-05-09, 01:44
Medlem
Citat:

Ja det har vært en helt vanvittig verdiøkning det siste året. Leste nylig at Etehrum coin som lå på 100 eller 200 $ på denne tiden i fjor, nå ligger på 3700 $ Det er vi som er idioter som ikke har kjøpt Bitcoin/Monero/Etehrum osv. TH har tjent en hel haug på de Monerone han ble tvunget til å kjøpe.

Jeg blir ikke klok på kidnapperen jeg heller. Det virker som han bare har kommet borti denne saken, som ikke er en del av hans vanlige rutine. Han må være en Bitcoin trader, RU har fortalt hele sin Bitcoin fabrikk drøm til, og så har Bitcoin traderen funnet på noe helt annet selv. Det vil si en annen måte å få penger ut av TH på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in