2021-05-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va?
Sa mig inte ett dugg mer än geografi. 😅
Ok. Får ta det en annan dag.
Citera
2021-05-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I väldigt många andra fall så rubricerar man mord från början även om man inte har nån kropp. Då får de en himla massa fler befogenheter, verktyg och resurser än vad man fick i det här fallet. Biiiig mistake.

Biiig mistake! Det har varit många "big mistakes". Det började med att det tog 5 dagar innan Lena hittades - av privatpersoner!. Ett hundsök efter Lena avbröts då hunpatrullen kallades till en mer prioriterad(!!!) uppgift. Sedan har misstag på misstag gjorts av polisen. Studebaker har tidigare gjort en bra sammanställning här i tråden på flera misstag som begåtts. Är det bara jag som får en känsla av att någon/några med möjlighet att påverka utredningen varit SD behjälplig?
Citera
2021-05-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Biiig mistake! Det har varit många "big mistakes". Det började med att det tog 5 dagar innan Lena hittades - av privatpersoner!. Ett hundsök efter Lena avbröts då hunpatrullen kallades till en mer prioriterad(!!!) uppgift. Sedan har misstag på misstag gjorts av polisen. Studebaker har tidigare gjort en bra sammanställning här i tråden på flera misstag som begåtts. Är det bara jag som får en känsla av att någon/några med möjlighet att påverka utredningen varit SD behjälplig?

Du har helt rätt i det du skriver. En av de värsta misstagen var när en av sökhundarna precis hade börjat driva, när nåt snille beordrade avbryt för att de i stället skulle bege sig till Vivallaskogen för att leta där. Har svårt att förstå hur man bara letade i en radie på ca 75 meter, med utgångsläge från brevlådan.
Citera
2021-05-08, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok. Får ta det en annan dag.
Vet du nåt om vilka försvunna personer (och ingen kropp återfunnen) du hade i åtanke?
Gissningsvis var den ena Wilma med start människorov men resten blir svårare.
Citera
2021-05-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det kallar jag slarv.

Ja och då var den nytvättade blå favorittröjan redan nerpackad och på väg till eller från usa. Kanske är den kvar i usa? Det måste i såfall känts som en oöverstiglig men nödvändig förlust för snål-Stefan.
Citera
2021-05-08, 22:48
Medlem
Citat:
Den här meningen relaterat till Beholder intresserar mig. Speciellt ihop med att hon vill ha det till att han nog inte oroas över LW då hon försvinner.

.... samt det tema som förelöper den 8 april och att hon käftar med LW om "kärleksfulla promenader" och cacher hon började logga.
Dvs dagen efter hon jublar att det blev en resa med SD.
Hon har fått honom i båten och börjar bråka med LW, en reaktion hon säger hon förväntat sig.
Sekvenserna går i varandra.

JS pratar om LW:
JS: "Jag har hittat bättre."
HD: Mycket bättre"
(..)
JS: Fast hon har en förmåga att locka motsatta könet."
HD: Det har jag med om jag vill."
JS: Jag vet att du har förmåga. Du fångade mig intresse. Så skickligare än L. "

JS säger att LW har intresserat sig för honom på hösten - och sen inleder som sagt HD sin flört.
Hur På och seriös LW var är svårt att bedöma, det är hans ord.
Erinrar mig att LW protesterat ang påståendet till nån annan.
Hur som haver.

Eftersom HD även diskuterar Beholder på ett triumferande sätt versus LW - och låter som en drama Queen på samma sätt som då hon flyttade till lgh dvs:
"Såpan blir mer spännande"

"Eh .. när jag .. ah skulle flytta så köpte ju jag en bostads .. eh precis .. precis vid Lena ..
Stefan .. jag .. Lena .. helt underbart .. ehm .."

"Lena hade reagerat starkt på det. Hanna skrattade då hon pratade om det och sa "det skiter väl jag i". (MT)

..... så undrar jag om det har påverkat val av karl på eventet vid allhelgona.
Det har jag tänkt titta på relaterat till uppgifter i FUP när tid ges, samt även om det framkommer mer från LW själv och hur frostigt det var på detta event och händelser i dess närtid.

- HD upptäcker en kontakt per mail ang SD/LW.
- de sägs krisa på hösten.
- de bokar en kärleksresa som hon är helt fixerad vid att den ska bli av.
- i samma tidsspegel inleder hon en relation med JS.
- paret D krisar igen av nån anledning vid tiden runt Lucia och fram till jul.
- hon börjar ha sex med JS i december.

Tycker att uttalandet: "jag kan också locka till mig män" är sååå pinsamt. Att man kan tänka så är en sak men att yttra detta..
Djupaste osäkerheten ligger i öppen dager i det uttalandet. Hon som är så noga med att dölja saker annars. Främst sanningen.

Hon jämför sig själv med en kvinna som är död.
Citera
2021-05-08, 23:00
Medlem
Citat:
Vet du nåt om vilka försvunna personer (och ingen kropp återfunnen) du hade i åtanke?
Gissningsvis var den ena Wilma med start människorov men resten blir svårare.
Jag återkommer. Har inte datorn och mina fupar till hands.
Citera
2021-05-08, 23:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Den känslan har jag haft hela tiden.
Det är också osannolikt många fel som har gjorts av polisen.
SD:s poliskompis var väl någon typ av chef?
Som då bör ha haft ansvar för att fördela arbetet.
Alla fel som Avel har tagit upp handlar om okunskap hos polisen men också mycket om att saker har utretts alldeles för sent.
Vem hade ansvar för prioritering och fördelning av arbetsuppgifterna?
Poliskompisen?

Med tanke på alla misstag som polisen har gjort så vore det på sin plats med en internutredning om varför så mycket har gjorts fel i det här fallet.
Hur ska den här typen av fel kunna undvikas i framtiden?
Citera
2021-05-08, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har helt rätt i det du skriver. En av de värsta misstagen var när en av sökhundarna precis hade börjat driva, när nåt snille beordrade avbryt för att de i stället skulle bege sig till Vivallaskogen för att leta där. Har svårt att förstå hur man bara letade i en radie på ca 75 meter, med utgångsläge från brevlådan.
Sökmetod no sense of direction.

Kollade nyss på Wilma som anmäldes försvunnen och sprang på spaningsledare Johansson ang Lisas försvinnande som diskuterar eftersök som är på nivå högtryck.

Vilket är intressant relaterat till strukturerade insatser (sökmetod) och att de gick upp i stab (i.e särskild händelse) vilket även skedde ang Lisa.

Citat i spoiler.
Citat:
Citera
2021-05-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den känslan har jag haft hela tiden.
Det är också osannolikt många fel som har gjorts av polisen.
SD:s poliskompis var väl någon typ av chef?
Som då bör ha haft ansvar för att fördela arbetet.
Alla fel som Avel har tagit upp handlar om okunskap hos polisen men också mycket om att saker har utretts alldeles för sent.
Vem hade ansvar för prioritering och fördelning av arbetsuppgifterna?
Poliskompisen?

Med tanke på alla misstag som polisen har gjort så vore det på sin plats med en internutredning om varför så mycket har gjorts fel i det här fallet.
Hur ska den här typen av fel kunna undvikas i framtiden?
Poliskompisen? Om du menar PW så var väl han civilanställd? Ingen polis. Och absolut ingen som ledde och fördelade arbetet. Det brukar väl gruppbefälen göra?
Citera
2021-05-08, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker att uttalandet: "jag kan också locka till mig män" är sååå pinsamt. Att man kan tänka så är en sak men att yttra detta..
Djupaste osäkerheten ligger i öppen dager i det uttalandet. Hon som är så noga med att dölja saker annars. Främst sanningen.

Hon jämför sig själv med en kvinna som är död.
Ja, hon är pinsam.

Djup osäkerhet eller på bas av ett bottenlöst hat?
All självhävdelse och arrogans är kopplat till LW. Den som hon råkar hoppas ska vara död och det råkar gälla just Beholder.

Nu verkar hon slicka sig om munnen och tro att hon även kan sno Beholder från LW också.
Vore väl en läcker sits om man är hämndbenägen.

Han som nog inte är orolig alls för LW då hon försvinner om HD får tolkningsföreträde.
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 23:32.
Citera
2021-05-08, 23:35
Medlem
Citat:
Sökmetod no sense of direction.

Kollade nyss på Wilma som anmäldes försvunnen och sprang på spaningsledare Johansson ang Lisas försvinnande som diskuterar eftersök som är på nivå högtryck.

Vilket är intressant relaterat till strukturerade insatser (sökmetod) och att de gick upp i stab (i.e särskild händelse) vilket även skedde ang Lisa.

Citat i spoiler.

Det är så det ska gå till. L. Johansson kan sin sak och han och hans stab arbetar strukturerat. Samma med S. Timmersjö och hans folk.

Självklart är det fel personer som basar i Örebro. Titelsjuka jävla idioter och helt fel prioriteringar.

Omplaceringar av personal och småaktiga gräl och bevakningar av positioner inom verksamheten, mitt i ett sånt viktigt ärende som Lenas försvinnande, är givetvis av ondo. Det blir rörigt och den ena handen vet inte vad den andra gör.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-08 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in