2021-05-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tar kort det jag opponerar mig mot.

▪️För att jag ser snarare manipulation än nån härlig förälskelse och en kvinna som vill pröva sina vingar eller ha JS som en språngbräda.

1. Jag ser en människa som oavsett ÄR otrogen. Som inte kan dravla om tillit:

2. Som fortsatt döljer JS i flera månader (år?) och ljuger som om hon hade betalt.
Som till och med överbetonade hur normal kompis JS var den 28 april utan att ens SD ifrågasatt.

3. Som ligger med JS och samtidigt skriver kärleks-sms till SD som en explosion i april/maj.

4. Som har JS som en wailing wall, frestar honom konstant med sex och ömhetsbetygelser men säger sen att han kväver henne och går för fort fram.

5. Som ligger med honom ända bort i december (minst, hans förhör sträcker sig inte längre) och som offentliggörs via FUP när HD pressas.
Jag undrar hur länge hon körde dubbelt. Sexuellt med JS och som domptör ang SD så att odjuret ska förskönas.

▪️Är inte ett dugg förvånad över att hon bor kvar. Hon är ett praktexempel på att kompartmentalisera och har levt i en förljugen utopisk bild och dolt hur skeva de är i åratal och hon är psykiskt sjuk.
Hennes vision är kärnfamiljen i lilla huset på prärien.
SDs lilla hus som hon inte vill han ska sälja.

De är ju superoskyldiga och HD kroniskt kränkt.

Poliser är varken stylister eller bryr sig ett skvatt om vart HD har sitt leverne - likt att de inte gör med nån annan.

Fetade:
Kroniskt kränkt. En alldeles utmärkt beskrivning av HD. Fortfarande, tre år efter mordet på Lena, kan HD inte släppa henne. Som jag skrev tidigare: Lena kommer att spöka i HDs drömmar(mardrömmar) och all hennes vakna tid, för all framtid. Det enda som lär kunna få henne att känna lite sinnesro och slappna av, är att berätta allt hon vet och om sin egen eventuella roll i mordet. Även om det skulle rendera henne en tid i fängelse.

(Min spekulation)
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-08 kl. 14:42.
Citera
2021-05-08, 14:50
Medlem
Citat:
Varför skulle de tipsa en människa som först är misstänkt själv, sen släppt i brist på bevis och som fortsatt uppvisar ett suspekt beteende.
Som ständigt ska framstå som den det är mest synd om. Som skiljer sig och fortsatt är fixerad vid LW och att återförenas med SD.
Förtalar, hatar och vill se LW död. Som uppvisar hämnd via att logga hennes cacher som mördad.

Hon har inte visat ett tecken på att hon vill bort från SD, snarare tvärtom.
Som roar sig med SD ända sen mordet, nu senaste har superkul i Skåne.

"Jag kan också locka till mig män" / HD.
Hon kanske körde stackars HD-kortet och spelade på nån gammal polismans känslor vem vet.
För att citera dig; "...ständigt ska framstå som den det är mest synd om". Hon har säkert viss erfarenhet på området, övning ger färdighet osv.

Den här mindre ömkansvärda sidan är ju knappast något hon väljer att visa upp där hon vill ha sympatier; "Förtalar, hatar och vill se LW död. Som uppvisar hämnd via att logga hennes cacher som mördad"
- Det var kanske den hon råkade visa för mycket av för JG så han låg vaken och vred sig och tillslut valde att ringa polisen och tipsa om att söka igenom hennes bostad.
Citera
2021-05-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hittades det sperma på hans cykel? Jag trodde cykelsexet var hans påhittade historia som skulle förklara ev sperma där. Och att det gällde en av döttrarnas cykel. Eller är jag ute och cyklar? (pun intended)
Nä, tror inte han menade sperma, utan dna från LWs blod som kunde hittats. Man tog med sig nån trampa från cykeln bl a, för testning. Så SD har hela tiden försökt förekomma ev dna-/blodförekomst där han varit efter mordet. Dvs cyklar, altan, källare och andra stället. Därav hans fantastiska blodiga sexhistorier. Med tanke på att de hade sex ofta, så hade allt blod, som han påstod Lena tappade, gjort henne svårt anemisk.

Han tvättade en tröja på natten. Den var fuktig nästa dag. Troligen är det den tröjan han hade på sig vid mordet, och som dessutom avsatte lite blod på tvättmaskinen.

Ja ja - hovrättsförhandlingen är över. Nu är det bara väntan på domen kvar.
Citera
2021-05-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, tror inte han menade sperma, utan dna från LWs blod som kunde hittats. Man tog med sig nån trampa från cykeln bl a, för testning. Så SD har hela tiden försökt förekomma ev dna-/blodförekomst där han varit efter mordet. Dvs cyklar, altan, källare och andra stället. Därav hans fantastiska blodiga sexhistorier. Med tanke på att de hade sex ofta, så hade allt blod, som han påstod Lena tappade, gjort henne svårt anemisk.

Han tvättade en tröja på natten. Den var fuktig nästa dag. Troligen är det den tröjan han hade på sig vid mordet, och som dessutom avsatte lite blod på tvättmaskinen.

Ja ja - hovrättsförhandlingen är över. Nu är det bara väntan på domen kvar.

Tack. Undrar om den fuktiga tröjan analyserades. Det kan ju finnas spår av blod även efter tvätt.
Citera
2021-05-08, 15:02
Medlem
Citat:
Tack. Undrar om den fuktiga tröjan analyserades. Det kan ju finnas spår av blod även efter tvätt.
Tror inte att den analyserades - haft precis samma tanke. Den lilla husisen man gjorde var ju inte speciellt genomgripande, enbart visuell. De tog senare hand om andra tröjor, men vet inte om denna tröjan ens var med där.
Citera
2021-05-08, 15:12
Medlem
Citat:
Tror inte att den analyserades - haft precis samma tanke. Den lilla husisen man gjorde var ju inte speciellt genomgripande, enbart visuell. De tog senare hand om andra tröjor, men vet inte om denna tröjan ens var med där.

Det var väl den blå tröjan han tvättade för att han "ville ha med sig den på resan"...?
Inkastad i tvättmaskin lite slarvigt, så att det blev en avstrykning av blod på luckan.
Citera
2021-05-08, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:
"Jag kan också locka till mig män" / HD.
Hon kanske körde stackars HD-kortet och spelade på nån gammal polismans känslor vem vet.
För att citera dig; "...ständigt ska framstå som den det är mest synd om". Hon har säkert viss erfarenhet på området, övning ger färdighet osv.

Den här mindre ömkansvärda sidan är ju knappast något hon väljer att visa upp där hon vill ha sympatier; "Förtalar, hatar och vill se LW död. Som uppvisar hämnd via att logga hennes cacher som mördad"
- Det var kanske den hon råkade visa för mycket av för JG så han låg vaken och vred sig och tillslut valde att ringa polisen och tipsa om att söka igenom hennes bostad.
"Den här mindre ömkansvärda sidan" är exakt vad som gör - och den ses i överflöd via FUP - att jag misstror henne.

Den bilden framträder först via en sammantagen bild när uttalanden kan jämföras via förhör, viber, chattar, vittnen.
Var och en så ser de HD som sanningsenlig.
Offret för otrohet som har brist på tillit. Hon får sympatier.

Att ha brist på tillit är fullt begripligt.
Att hon är djupt kränkt är förståeligt.
Hennes mål är SD ända sen hon träffade JS, vilket hon inte sticker under stol med. Det kan ju förefalla ärligt.

Problemet är när känslan kränkt har skenat vilket hon uppvisar starka tecken på via sin besatthet, sitt hat, sitt ältande och sin intention att återerövra SD.

Hon säger diametralt olika saker till olika personer och uppvisar egoism, känslokyla och hon ljuger obehindrat.
Jag upprepar:
Krasst sett har hon ingen anledning efter 19 februari att bry sig om LW. Hon ältar, är fixerad och förtalar henne.

Hon har inga kontakter med LW att tala om 2018 men presenterar en bild av att hon stalkar och trakasserar, hon pratar om LW som om dåtid vore nutid.
Det är nåt i hennes hat som förvrängt perceptionen på henne. Hon har tecken på paranoia.

Att hon sen tycks inbilla sig att Beholder är sugen på henne är inte bara nåt uppmärksamhetstörstande från en stackars förbisedd HD:
Det är kopplat till LW.
Hon försöker även trivialisera hans oro vid försvinnandet.

Så frågan är för min del hur mycket hon eldat i brasan och just JGs reaktioner hintar om att det varit en hel del av den varan bortom det som är läsbart.
Hon uppger även att LW hotat henne i närtid ang mordet. Har det ens skett?
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 15:28.
Citera
2021-05-08, 15:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är naturligtvis alldeles sant det du skriver, givet de förutsättningar du anger.
Min invändning mot planering, den baseras (vilket jag tjatat om) på att om man ämnar döda någon, då låter man inte offret få möjlighet att skrika under flera minuter!

Att många i tråden driver "planeringsspåret" lär hänga ihop med den där generella demoniseringsagendan som pågår här i tråden gällande SD.
Om dödandet skett helt oplanerat efter ett uppflammande bråk och, som det heter "i hastigt mod" (även om själva dödandet i tid varit utdraget), då vore SD inte lika "hemsk" som om han planerat att döda Lena.

Har du någon tanke på hur GM tog livet av Lena? Hur fick hon sina skador?
Citera
2021-05-08, 16:23
Medlem
Citat:
"Den här mindre ömkansvärda sidan" är exakt vad som gör - och den ses i överflöd via FUP - att jag misstror henne.

Den bilden framträder först via en sammantagen bild när uttalanden kan jämföras via förhör, viber, chattar, vittnen.
Var och en så ser de HD som sanningsenlig.
Offret för otrohet som har brist på tillit. Hon får sympatier.

Att ha brist på tillit är fullt begripligt.
Att hon är djupt kränkt är förståeligt.
Hennes mål är SD ända sen hon träffade JS, vilket hon inte sticker under stol med. Det kan ju förefalla ärligt.

Problemet är när känslan kränkt har skenat vilket hon uppvisar starka tecken på via sin besatthet, sitt hat, sitt ältande och sin intention att återerövra SD.

Hon säger diametralt olika saker till olika personer och uppvisar egoism, känslokyla och hon ljuger obehindrat.
Jag upprepar:
Krasst sett har hon ingen anledning efter 19 februari att bry sig om LW. Hon ältar, är fixerad och förtalar henne.

Hon har inga kontakter med LW att tala om 2018 men presenterar en bild av att hon stalkar och trakasserar, hon pratar om LW som om dåtid vore nutid.
Det är nåt i hennes hat som förvrängt perceptionen på henne. Hon har tecken på paranoia.

Att hon sen tycks inbilla sig att Beholder är sugen på henne är inte bara nåt uppmärksamhetstörstande från en stackars förbisedd HD:
Det är kopplat till LW.
Hon försöker även trivialisera hans oro vid försvinnandet.

Så frågan är för min del hur mycket hon eldat i brasan och just JGs reaktioner hintar om att det varit en hel del av den varan bortom det som är läsbart.
Hon uppger även att LW hotat henne i närtid ang mordet. Har det ens skett?

Jag håller med dig på flera punkter.

Det enda jag egentligen är tveksam till är att "Hennes mål är SD ända sen hon träffade JS"

Hon kan ha ändrat sig på vägen. Hon kan ha velat på riktigt.

De du tolkar som att HD får sympatier ser jag snarare som att folk väljer att inte se allt i svart eller vitt.
Och då syftar jag inte på HDs makabra fuskloggande efter mordet utan på vem hon kan tänkas vara.

Och som jag sagt förr, du kan faktiskt ha rätt, hon kanske är naiva när vi tolkar hennes beteende annorlunda. Men jag ser ingen som ger sympatier till HD här förutom typ Smokey.
Citera
2021-05-08, 16:24
Medlem
Citat:

Det kallar jag slarv.
Citera
2021-05-08, 16:27
Medlem
Citat:
Det kallar jag slarv.
Ja. Men rubriceringen var inte mord då - den kom först den 19 maj. Nån direkt misstänkt hade man inte heller. Och framförallt inte nån mordmisstänkt. Man letade efter Lena. Inte mordspår. Men förstår hur du tänker.
Citera
2021-05-08, 16:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade:
Kroniskt kränkt. En alldeles utmärkt beskrivning av HD. Fortfarande, tre år efter mordet på Lena, kan HD inte släppa henne. Som jag skrev tidigare: Lena kommer att spöka i HDs drömmar(mardrömmar) och all hennes vakna tid, för all framtid. Det enda som lär kunna få henne att känna lite sinnesro och slappna av, är att berätta allt hon vet och om sin egen eventuella roll i mordet. Även om det skulle rendera henne en tid i fängelse.

(Min spekulation)
Kränkt är en central känsla som i sig är intressant, speciellt kring HD som sätter upp starka fasader.

Kränkt relaterar till skam och förödmjukelse.

I mars 2017 ger hon förhållningsregler inofficiellt (full insyn i SDs mobil/konton, kontaktförbud, tystnadspakt) men även officiellt ( LWs förhållningsregler) för att otroheten ska tystas ner och inte nå GC-världen.

För att inte väcka misstanke så ska det se ut som om nåt förvisso skurit sig men inte vad. LW ska hålla sig på utmätt avstånd, inte ta kontakt och möjligen hälsa. De ska låtsas som det regnar.
Hon allierar sig med JG, som snabbt identifierar sig med HDs situation som offer, och hon förbjuder kvinnan som hon lär känna via Touren att ens nämna hennes namn. Helst ska LW frysas ut ännu mer tycker JG. LW blockeras från gruppen.

SD startar sitt RT och ljuger för att vara HD tillags. LW lever på hoppet i en snårskog av intriger och falska förhoppningar.
Han har dess innan, oavsett gräl under 2016, kört sitt dubbelspel ända till närtid då HD samlar bevis, otroheten har hon vetat om länge.

16 jan 2017
Stefan Davidsson
Nattis jäd ❤️

LW förpassas ut i periferin och HD beklagar sig att hon dyker upp överallt. Det är ramaskri om hon hamnar vid samma burk.
Familjen fejk glider vidare, HD snokar och upptäcker att kontakten fortsatt.
LW är frustrerad och bitter.
Det är gräl på hösten och vid allhelgona möter hon JS och inleder en sexuell relation. Han tar ut skilsmässa, anpassar sig att hålla sig i skymundan.

Dold för SD, tröstar HD och lever på hoppet. Lyssnar på hennes eviga ältande om SD är hos LW och hur hon hoppas återförenas med SD.
SD, kontrollfreaket, snokar men tycks vilja tro på HDs fabler om att JS bara är en jättebra kompis som stöder henne i hennes förtroendekris.

LW underskattar HD grovt, hennes betydelse för SD.
Hon gapskrattar åt hans naivitet och tror att HDs skilsmässa inte bottnar i henne.
Den bilden ger HD till GC-paret BP/LH.

Det förefaller som om HD säger en sak till sin inre krets såsom chef, JG, CH etc och en annan utåt. Där är hon mer ärlig och det lär inte nå LW.
Återigen upprättande av fasader, en pansarmur kring emotioner.
Sänker hon garden och är äkta så kommer hon krascha. Så länge hon beter sig som hon gör kommer hon bejaka ångest.
Take a pick...
Att hon önskar henne död bottnar i hat bortom normalitet.
Att leta dåliga ursäkter är att göra henne en björntjänst, att bejaka offerroll och sjukdomsbild är inte salutogent som flertal gör. Hela hennes familj går som på äggskal.

Kränkt relaterar som sagt till skam och förödmjukelse.
Kränkt är en farlig känsla om den övergår i intensivt hat som pågår för länge och kan övergå till en känsla att vilja triumfera.
Exakt allt hon pratar om relaterar till LW.
Det ses i dialog med JS och speciellt ang Beholder.
I sin värsta form kan hat mynna ut i hämnd vilket ses när hon loggar om LWs cacher kort efter hon hittats brutalt mördad.
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in