2021-05-06, 17:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Absolut skulle GW Perssons två gubbar kunna vara BW och Shane. Visst, GW Persson hävdar att det tog tid innan "hans gubbar" förhördes (i alla fall kan det väl tolkas så) och att de då skulle ha hunnit prata ihop sig, men vet vi när BW förhördes, då? Vi har bara några obekräftade uppgifter i tråden att gå på om den saken. Och vet vi att BW:s mamma är hans alibi? Nej, det vet vi inte, Bratis har en annan person i åtanke som skulle ha varit med BW under lördagen och lördagskvällen - vilket alltså går tvärtemot uppgiften i tråden att BW skulle ha varit på en fest i Radbyn. Så, hördes BW bara som vän i utredningens tidiga skede? Vi vet inte. Hördes BW flera gånger, men mycket senare - och då som "misstänkt"? Vi vet inte. Kanske är BW en av GW Perssons gubbar trots allt, men att familjen Andersson bryskt avvisar den teorin bara för att det är just BW? Mycket intressanta frågeställningar. Till detta lägger vi "mannen med pilotglasögon" och PU - och den person som Bratis har pekat ut som vän med BW. Jag menar fortfarande att det är ett mycket litet antal personer som kan komma ifråga i det här fallet.

Utvecklar lite till (citerar mig själv, alltså):

GW Perssons två gubbar skulle självklart också kunna vara BW tillsammans med den person som Bratis har skrivit om (alltså inte Shane, utan en person som jag tror har ett mycket vanligt förnamn kombinerat med ett ganska vanligt efternamn och mig veterligen har nämnts kort bara en enda gång i tråden - och det för några år sedan).

I sann "trådtrasslingsanda" ( ) har vi alltså två upplägg om var BW var denna kväll/natt:

1) På fest i Radbyn, bråkade med sin tjej och drog i fyllan ner till stan vid kanske 01:30. Någon eller några placerade honom på festen i Radbyn tidigt i tråden. Fanns det en tanke med det?
2) Bratis skriver att han/hon har uppgifter som säger att BW och en icke namngiven person var någon annanstans på lördagskvällen/lördagsnatten och körde innan Stadt hade stängt in till centrum för att typ "kolla läget".

Oavsett variant verkar båda placera BW i Mariestads centrum vid tiden för Stadts stängning - oklart dock om det var på eller utanför Stadt. Men om alternativ 2 gäller, var uppehöll sig BW med kompis under lördagskvällen? Finns möjligheten att de var på inflyttningsfesten i Töreboda? Lämnade de den vid kanske 01:00 för att ta sig in till stan och "kolla läget"? Jag vet inte, jag bara spånar.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-06 kl. 17:28.
Citera
2021-05-06, 20:25
Medlem
BW är fortfarande vän med Ulrika på Facebook.
Citera
2021-05-07, 03:16
Medlem
Citat:
Utvecklar lite till (citerar mig själv, alltså):

GW Perssons två gubbar skulle självklart också kunna vara BW tillsammans med den person som Bratis har skrivit om (alltså inte Shane, utan en person som jag tror har ett mycket vanligt förnamn kombinerat med ett ganska vanligt efternamn och mig veterligen har nämnts kort bara en enda gång i tråden - och det för några år sedan).

I sann "trådtrasslingsanda" ( ) har vi alltså två upplägg om var BW var denna kväll/natt:

1) På fest i Radbyn, bråkade med sin tjej och drog i fyllan ner till stan vid kanske 01:30. Någon eller några placerade honom på festen i Radbyn tidigt i tråden. Fanns det en tanke med det?
2) Bratis skriver att han/hon har uppgifter som säger att BW och en icke namngiven person var någon annanstans på lördagskvällen/lördagsnatten och körde innan Stadt hade stängt in till centrum för att typ "kolla läget".

Oavsett variant verkar båda placera BW i Mariestads centrum vid tiden för Stadts stängning - oklart dock om det var på eller utanför Stadt. Men om alternativ 2 gäller, var uppehöll sig BW med kompis under lördagskvällen? Finns möjligheten att de var på inflyttningsfesten i Töreboda? Lämnade de den vid kanske 01:00 för att ta sig in till stan och "kolla läget"? Jag vet inte, jag bara spånar.
Önskar att jag minndes var jag fick berättat för mig att dem var men det är bortblåst. Vet som sagt ej om det är sanning, denna utsago men OM den är det så var de inte i Töreboda heller, det vet jag blev sagt.

Jag bad Ugglan om hjälp. pga att jag tycker det är obehagligt. Klart man vill hjälpa till men varken lura någon med något man ej med säkerhet vet eller råka illa ut själv för att man pratat. Men istället valde Ugglan att göra det ännu obehagliga för mig. Det hade gått att skriva i pm istället för att hänga ut mig som en idiot. Ville bara säga det.
Citera
2021-05-07, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
En kategori till kan lagen och alla kryphål, de som lever ett liv som inkluderar att lagen ständigt utgör ett hot.

En människa ur "slasket" av yrkeskrimenella har dessutom en "fulheder" om att man aldrig golar.

Låt oss säga att denna person angav vad den vet till stor del vad som hänt och vem som gjort vad, men utelämnade saker som fick mörker att falla över denne och väckte polis och åklagares intresse nog för att sätta ner foten.

Att använda informationen de fått skulle betyda att personer som golats ner skulle få reda på det och om det är människor som inte är att leka med så skulle det kunna bli en dödsdom. Personen, golfaren, skulle aldrig kunna känna sig trygg.

Personen har omdömet att inte hjälpa till att lösa detta, skyddar sig själv främst. Personen är inte rädd för lagen, sätter sig över den, har ingen respekt, inget samvete. Den enda den skyddar är sig själv.
Den litar inte på personskydd av polis.
Detta är min tro. Den har god kännedom om lagen men också alla dess brister.

Detta är en riktig fegis! Han har fått heder om bakfoten. Ge sig på eller skydda någon som har gett sig på en kvinna, denna grisen är troligtvis någon de flesta i Mariestad vet vem det är som en parasit i samhället.
Jag tror att polis och åklare mycket väl vet hur besvärlig denna person kan bli, av god kännedom pga dennes levene.

Givetvis så utesluter inte det att han tillhör en yrkesgrupp med och det i sig skulle ju inge mer respekt från andra från att fucka med honom, om han ex är polis också. Det kanske kan förklara den olidliga tystnaden kring detta.

Mina spekulationer.

Läste tillbaka lite i tråden och tyckte att detta inlägg av Bratis är värt att köras en vända till.
Citera
2021-05-07, 14:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Felpost.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-07 kl. 14:21.
Citera
2021-05-07, 14:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
En kategori till kan lagen och alla kryphål, de som lever ett liv som inkluderar att lagen ständigt utgör ett hot.

En människa ur "slasket" av yrkeskrimenella har dessutom en "fulheder" om att man aldrig golar.

Låt oss säga att denna person angav vad den vet till stor del vad som hänt och vem som gjort vad, men utelämnade saker som fick mörker att falla över denne och väckte polis och åklagares intresse nog för att sätta ner foten.

Att använda informationen de fått skulle betyda att personer som golats ner skulle få reda på det och om det är människor som inte är att leka med så skulle det kunna bli en dödsdom. Personen, golfaren, skulle aldrig kunna känna sig trygg.

Personen har omdömet att inte hjälpa till att lösa detta, skyddar sig själv främst. Personen är inte rädd för lagen, sätter sig över den, har ingen respekt, inget samvete. Den enda den skyddar är sig själv.
Den litar inte på personskydd av polis.
Detta är min tro. Den har god kännedom om lagen men också alla dess brister.

Detta är en riktig fegis! Han har fått heder om bakfoten. Ge sig på eller skydda någon som har gett sig på en kvinna, denna grisen är troligtvis någon de flesta i Mariestad vet vem det är som en parasit i samhället.
Jag tror att polis och åklare mycket väl vet hur besvärlig denna person kan bli, av god kännedom pga dennes levene.

Givetvis så utesluter inte det att han tillhör en yrkesgrupp med och det i sig skulle ju inge mer respekt från andra från att fucka med honom, om han ex är polis också. Det kanske kan förklara den olidliga tystnaden kring detta.

Mina spekulationer.

Citat:
Ni skriver att hans mamma är alibi eller missuppfattar jag det?
Vad jag hört är att BW kvällen till natten då Helena försvann var på resa med en vän och inte kom hem föränn sent på kvällen.
Jag vet ju inte om det stämmer utan frågar er om vem som sagt att mamman är alibi? Han har ju fortfande egett sig till hotellet innan stängningsdags och fanns hemma under natten MEN någon fest i radbyn ska inte ha varit aktuellt denn kvällen OM uppgifterna jag fått av han vän stämmer. Vet du vilka som arrangerade på folkets park för Helena? Alla namnen? BWs vän ska vara med bland dem om hans ord stämmer och OM hans ord stämmer så tror jag att det finns betydligt mycket mer han vet om saken. Vill inte smälla ut ett namn till här helt i onödan. Det blir så rörigt som det är. Vill få mer kött på benen isåfall.

Citat:
Just lördagen, ja! Det är väl den kvällen som är aktuell när vi diskuterar här. När de begav sig vet jag inte. Kanske nämndes det och jag har glömt men, ja!
Har du ett problem med att jag frågar här om festen som ni snackar om hela tiden verkligen är bekräftad?
Om nu BW var sist att se Helena när hon lämnade hotellet så antar jag att det var där de stannade när de kom hem. Det var inte ovandligt att man bara slöt upp vid stängningsdags vid hotellet. Det var jävligt mycket fler på torget och runt om än de som varit inne på hotellet vid stängning så det ligger nära till hands.
Jag säger inte att det är så. Jag frågar om något talar emot det?
Känns som det gör dig väldigt lack på något vis?
Jag vill veta om BWs vän talar sanning. Kan man kolla i bilregister på något sätt och se vad människor haft för bilar till ala så långt i tiden?
Att lägga ut hans namn här bara rakt av gör inte oss något men troligtvis honom så det är inte ditt godkännande jag behöver för det. Kanske en bättre idé att du hjälper mig att klura ut detta?

Citat:
Det är inte Hen*rik jag syftar på.
Vad jag tänker är att BW och den person jag fått dessa uppgifter ifrån avslutade resan med att kolla om det var något att se nere vid hotellet. Man brukade göra så.
Denna person hävdar även att BW var den sista att se Helena i livet. Var han fått det ifrån vet jag inte, om det är hörsägen eller något han själv faktiskt VET.
De skulle ha kommit hem sent den kvällen hur som.
Min otäcka känsla är att han faktiskt talar sanning i gåtor. Därför tog jag upp det.
Han och BW kan mycket väl skjutsat Helena hem dem kvällen. Minst en var nykter och körde.
Denna person spårade ut lika mycket som BW gjorde åren efter försvinnandet.
Jag vet inte om han talar sanning. Det är det jag försöker att få fram här. Därför ställde jag frågor jag önskar svar på i mitt tidigare inlägg, om upphovsmännen bakom det på parken samt om man kan gå tillbaka i tiden i bilregister?

Men Bratis, vad är du rädd för? Du har ju redan skrivit så mycket och så tydligt om den person som du har pratat med och som skulle ha varit med BW den där lördagen, att om han läser här i tråden så vet han ju redan att du skriver om honom. Du har ju liksom redan röjt dig. Eller hur?! Om du verkligen menar allvar med dina inlägg - vilket jag tror att du gör - kan du ju lika gärna skriva ut hans namn. Och den som du menar är ju inte polis, som du lite kryptiskt skrev tidigare (se det översta citatet). Dessutom verkar den här personen besitta vissa "kvalifikationer" som eventuellt (inte nödvändigtvis) skulle kunna förklara turerna med polisen när det begav sig. Faktum är att han faktiskt skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon" om den personen inte skulle vara den hittills utpekade KM.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-07 kl. 14:46.
Citera
2021-05-07, 16:10
Medlem
Citat:
Men Bratis, vad är du rädd för? Du har ju redan skrivit så mycket och så tydligt om den person som du har pratat med och som skulle ha varit med BW den där lördagen, att om han läser här i tråden så vet han ju redan att du skriver om honom. Du har ju liksom redan röjt dig. Eller hur?! Om du verkligen menar allvar med dina inlägg - vilket jag tror att du gör - kan du ju lika gärna skriva ut hans namn. Och den som du menar är ju inte polis, som du lite kryptiskt skrev tidigare (se det översta citatet). Dessutom verkar den här personen besitta vissa "kvalifikationer" som eventuellt (inte nödvändigtvis) skulle kunna förklara turerna med polisen när det begav sig. Faktum är att han faktiskt skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon" om den personen inte skulle vara den hittills utpekade KM.
Detta med tidigare spekulationer har inget att göra med honom. Vart har du fått det ifrån. Jag SPEKULERADE om varför han agerade som han gjorde osv.
Skönt att jag varit så klar om vem jag pratat med. Då är det redan känt och behöver inte ältas för ännu vet jag inte mer om det.
Citera
2021-05-07, 19:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Detta med tidigare spekulationer har inget att göra med honom. Vart har du fått det ifrån. Jag SPEKULERADE om varför han agerade som han gjorde osv.
Skönt att jag varit så klar om vem jag pratat med. Då är det redan känt och behöver inte ältas för ännu vet jag inte mer om det.

I de två första av mig citerade inläggen ovan är du ganska tydlig om vem du avser, i de två sista av mig citerade inläggen är du mycket tydlig med att du avser en alldeles speciell person. Du har liksom gått som katten kring het gröt men sakta börjat peta i gröten mer och mer.

"Skönt att jag varit så klar om vem jag pratat med." Nja, det beror på hur vi ska se på det. Du har förvisso varit tydlig med att du har menat en speciell person (särskilt på slutet) - men du har inte varit tydlig med exakt vem som du avser. Således är denna person okänd för många.

Är det inte lika bra att du droppar namnet? För om du mot oss är ärlig med vad den här personen ska ha berättat för dig (ingenting tyder på motsatsen) och att den här personen förmodligen sitter på information om vad som hände Helena, tror jag att han kan vara en felande (saknad) länk för oss.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-07 kl. 19:56.
Citera
2021-05-08, 06:26
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
BW är fortfarande vän med Ulrika på Facebook.

Det är nog så att Ulrika (med familj) + BW:s syrra och morsa tror att han är oskyldig så det är inte så konstigt.

Å andra sidan är det nog bara dom i hela Mariestad som fortfarande tror han är oskyldig.
Citera
2021-05-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det är nog så att Ulrika (med familj) + BW:s syrra och morsa tror att han är oskyldig så det är inte så konstigt.

Å andra sidan är det nog bara dom i hela Mariestad som fortfarande tror han är oskyldig.
Jag tror många i Mariestad ser honom som någon de misstänkt. Jag tror att få vågar säga det. Det beror bland annat på att han kan svara för sig och att man inte vill trampa på de närmsta sörjande och han har ju märkt ut sig att tillhöra dem. Dessutom så tror ju folk att han är vän med Ulrika och att hon aldrig skulle vara vän med mördaren utan att tänka på att det kan finnas många anledningar till varför de har varandra på Facebook, right?!
Citera
2021-05-08, 21:20
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag tror många i Mariestad ser honom som någon de misstänkt. Jag tror att få vågar säga det. Det beror bland annat på att han kan svara för sig och att man inte vill trampa på de närmsta sörjande och han har ju märkt ut sig att tillhöra dem. Dessutom så tror ju folk att han är vän med Ulrika och att hon aldrig skulle vara vän med mördaren utan att tänka på att det kan finnas många anledningar till varför de har varandra på Facebook, right?!

Man ska naturligtvis ta alla inlägg med en nypa salt o inte svälja allt utan kritisk granskning. Det som får forma ens uppfattning om hur det eventuellt ligger till bör givetvis baseras på en sammanvägd bild som man får ur av allt som man sett o hört. Det är lätt att överreagera om det kommer något nytt där det påstås något som kan styrka en egna teorier.

Som någon skrev så tycker jag egentligen inte att det kommit fram något väsentlig ny fakta som med säkerhet kan styrkas o skulle stärka misstankarna mot BW. En sak som verkar säkerställt är att BW var vid Stadt vid stängningsdags och var en av de allra sista som såg o pratade med H, utöver GMs (som ev. Kan vara BW+). Detta tillsammans med hans i övrigt nära relation till H o systrarna bör naturligtvis ha föranlett att Polisen förhörde BW ganska omgående, om inte så är det inkompetent bortom all rimlighet.

Om polisen gjorde sitt jobb så stämmer inte det med GWPs uttalande om att det dröjde väldigt länge innan hans misstänkta par förhördes. Vidare att de båda gav varandra alibi vilket också skär sig med uppgiften att BWs alibi är en kvinna, ev. mamman. Om BW är skyldig o medbrottslingen en kvinna så går det iofs ihop, men det är det väl inte så många som tror. Alltså tvivlar jag än så länge på att BW är en av GWPs gubbar, o han är definitivt inte skövdepolisens mmpg. Båda kan naturligtvis ha fel.
Citera
2021-05-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Man ska naturligtvis ta alla inlägg med en nypa salt o inte svälja allt utan kritisk granskning. Det som får forma ens uppfattning om hur det eventuellt ligger till bör givetvis baseras på en sammanvägd bild som man får ur av allt som man sett o hört. Det är lätt att överreagera om det kommer något nytt där det påstås något som kan styrka en egna teorier.

Som någon skrev så tycker jag egentligen inte att det kommit fram något väsentlig ny fakta som med säkerhet kan styrkas o skulle stärka misstankarna mot BW. En sak som verkar säkerställt är att BW var vid Stadt vid stängningsdags och var en av de allra sista som såg o pratade med H, utöver GMs (som ev. Kan vara BW+). Detta tillsammans med hans i övrigt nära relation till H o systrarna bör naturligtvis ha föranlett att Polisen förhörde BW ganska omgående, om inte så är det inkompetent bortom all rimlighet.

Om polisen gjorde sitt jobb så stämmer inte det med GWPs uttalande om att det dröjde väldigt länge innan hans misstänkta par förhördes. Vidare att de båda gav varandra alibi vilket också skär sig med uppgiften att BWs alibi är en kvinna, ev. mamman. Om BW är skyldig o medbrottslingen en kvinna så går det iofs ihop, men det är det väl inte så många som tror. Alltså tvivlar jag än så länge på att BW är en av GWPs gubbar, o han är definitivt inte skövdepolisens mmpg. Båda kan naturligtvis ha fel.

Men inte så troligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in