Citat:
Absolut skulle GW Perssons två gubbar kunna vara BW och Shane. Visst, GW Persson hävdar att det tog tid innan "hans gubbar" förhördes (i alla fall kan det väl tolkas så) och att de då skulle ha hunnit prata ihop sig, men vet vi när BW förhördes, då? Vi har bara några obekräftade uppgifter i tråden att gå på om den saken. Och vet vi att BW:s mamma är hans alibi? Nej, det vet vi inte, Bratis har en annan person i åtanke som skulle ha varit med BW under lördagen och lördagskvällen - vilket alltså går tvärtemot uppgiften i tråden att BW skulle ha varit på en fest i Radbyn. Så, hördes BW bara som vän i utredningens tidiga skede? Vi vet inte. Hördes BW flera gånger, men mycket senare - och då som "misstänkt"? Vi vet inte. Kanske är BW en av GW Perssons gubbar trots allt, men att familjen Andersson bryskt avvisar den teorin bara för att det är just BW? Mycket intressanta frågeställningar. Till detta lägger vi "mannen med pilotglasögon" och PU - och den person som Bratis har pekat ut som vän med BW. Jag menar fortfarande att det är ett mycket litet antal personer som kan komma ifråga i det här fallet.
Utvecklar lite till (citerar mig själv, alltså):
GW Perssons två gubbar skulle självklart också kunna vara BW tillsammans med den person som Bratis har skrivit om (alltså inte Shane, utan en person som jag tror har ett mycket vanligt förnamn kombinerat med ett ganska vanligt efternamn och mig veterligen har nämnts kort bara en enda gång i tråden - och det för några år sedan).
I sann "trådtrasslingsanda" (
) har vi alltså två upplägg om var BW var denna kväll/natt:1) På fest i Radbyn, bråkade med sin tjej och drog i fyllan ner till stan vid kanske 01:30. Någon eller några placerade honom på festen i Radbyn tidigt i tråden. Fanns det en tanke med det?
2) Bratis skriver att han/hon har uppgifter som säger att BW och en icke namngiven person var någon annanstans på lördagskvällen/lördagsnatten och körde innan Stadt hade stängt in till centrum för att typ "kolla läget".
Oavsett variant verkar båda placera BW i Mariestads centrum vid tiden för Stadts stängning - oklart dock om det var på eller utanför Stadt. Men om alternativ 2 gäller, var uppehöll sig BW med kompis under lördagskvällen? Finns möjligheten att de var på inflyttningsfesten i Töreboda? Lämnade de den vid kanske 01:00 för att ta sig in till stan och "kolla läget"? Jag vet inte, jag bara spånar.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-06 kl. 17:28.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-06 kl. 17:28.