Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Ok, jag ber om ursäkt, men jag är bara så misstänksam av min natur.
Skulle personen som du pratar om vara Henr*k Magnuss*on/Jung*ert? Ju mer exakt vi kan placera centrala personer i fallet, desto bättre. BW ska så här långt i tråden inte ha varit på Stadt, såvida han inte gick in vid typ 01:30 - oavsett om han kom från den påstådda festen i Radbyn eller från annat håll. Bra är ju då också om vi vet var "HM/J" var. Om han var med BW, så gäller ju samma "placeringsfråga" även honom. Var han också med på den påstådda festen med BW i Radbyn, eller var han med BW någon annanstans innan "de" i så fall kom till torget?
Alltså, ju mer exakt vi kan komma angående var olika personer befann sig, desto bättre. Är det "HM/J" som du avser?
Det har "säkert" hävdats att BW var på fest i Radbyn. Det blir lite knepigt när så här totalt olika uppgifter ställs mot varandra, då blir jag misstänksam. Dock betyder inte detta att du skulle ha fel, tvärtom, du kan mycket väl ha rätt.
Det är inte Hen*rik jag syftar på.
Vad jag tänker är att BW och den person jag fått dessa uppgifter ifrån avslutade resan med att kolla om det var något att se nere vid hotellet. Man brukade göra så.
Denna person hävdar även att BW var den sista att se Helena i livet. Var han fått det ifrån vet jag inte, om det är hörsägen eller något han själv faktiskt VET.
De skulle ha kommit hem sent den kvällen hur som.
Min otäcka känsla är att han faktiskt talar sanning i gåtor. Därför tog jag upp det.
Han och BW kan mycket väl skjutsat Helena hem dem kvällen. Minst en var nykter och körde.
Denna person spårade ut lika mycket som BW gjorde åren efter försvinnandet.
Jag vet inte om han talar sanning. Det är det jag försöker att få fram här. Därför ställde jag frågor jag önskar svar på i mitt tidigare inlägg, om upphovsmännen bakom det på parken samt om man kan gå tillbaka i tiden i bilregister?