2021-05-02, 21:28
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highlandertheonly1
Detta är mitt första inlägg i denna tråd och överhuvudtaget på FB. Och sen blir det nog inte så många fler. Kommer ej heller debattera med diverse experter eller svara på pm.

Med risk för uppsatsstorlek….
Infödd Mariestadsbo i ”rätt” ålder, sedan några år inte kvar dock och var den aktuella helgen inte i Mariestad. Om jag hade varit i stan så hade jag garanterat varit på Stadt och sen hängt några timmar på torget med allt och alla efter stängningsdags. Men som tur är, så var jag inte det.
Jag ska försöka väga mina ord noga för att inte bli påhoppad av diverse trådskrivare. Eller så gör jag det inte.

Efter att ha läst dom flesta inlägg i tråden under åren, så är jag inte förvånad över att man inte kommer vidare. Många som har skrivit här har ju ingen som helst aning om stan och det umgänget på den tiden. Seriöst, en 5-barnsmamna från Norrland som aldrig satt sin fot i Mariestad. Eller alla andra som inte har varit i närheten av bygden, men säkert med endast gott i sinnet.
Förstå mig rätt, men… talking about the blind leading the blind. Ett jäkla kacklande av yra höns och tuppar om vem som skriver dumma saker om vem och inte. Seriöst! Det hjälper ju verkligen inte familjen och för ju inget framåt i tråden. Så det vore ju bra om fler Mariestadsbor skulle träda fram.

Till fallet.

Till att börja med, de namn jag känner igen, som har misstänkliggjorts att vara förövare. HJM skulle absolut inte var kapabel till att varken begå ett sådant brott och/eller hjälpa till att skaffa undan en kropp. Hur nära vän han än vad med BW. BB, om han fortfarande var ute/stod upp vid denna tidpunkt, skulle han vara för snorfull för att kunna följa sin näsa hemåt. Samma sak, KL och DL, de skulle nog sitta bekvämt någonstans i en dimma och skicka runt pipan och inte ens döda en fluga. TB skulle inte klara av något sådant. Dom andra namnen kan jag inte svara för, man kände till dom, men inget mer. Och vakten känns ju väldigt långsökt, att han skulle ha gjort detta.

Brovittnet som mötte H med sällskap och såg dessa avvika ner till höger efter bron, fortsatte sen väl rakt fram över bron. Så vet man ju inte vad som hände sedan. Vittnet stod väl knappast kvar och tittade hur långt in på vägen Helena gick med sällskap.
Det finns i min uppfattning 3 anledningar till att gå ner den vägen, på den tiden. 1. första bästa stället att slå en drill efter ha lämnat centrum.
2. Bakvägen genom naturreservat till campingen. Den vägen gick man inte för efterfest eller nattabad, ej heller runt fängelset, över äng och åker för att komma till Ekuddenvägen.
3. Veckokvällar för att spela korpfotboll bakom fängelset.

Den egentliga anledningen till mitt inlägg är, att jag tycker att ett visst namn regelbundet försvinner så fort det kommer på tal. Trots att han är en av polisens huvudmisstänkta till H’s försvinnande. Så jag tänkte lägga lite ved på brasan.

En person som man i umgänges- och familjekretsen visste, att han kunde vara våldsam mot tjejer, tom. mot sin syster i yngre år.
En person med en stor självsäkerhet om sin egen dragningskraft på tjejer, och att han inte är van att bli nobbad. Vilket ju tydligen hände honom ordentligt på förfesten i Radbyn, efter vilket han enligt festdeltagare ha kört på fyllan ner till stan med sin vän, engelsmannen SP. I vilket sinnestillstånd kan man ju bara gissa.

Det ska finnas vittnen i närmaste kretsen, vilket även har nämnts i tråden, som har hört honom erkänna i fyllan på fest, samt så ska ju hans mor vittnat om att hennes son hade förändrats mycket tydligt efter H’s försvinnande. Med detta i åtanke, känns det ju konstigt att hans mor skulle gett honom alibi för natten, om det nu är sant.

För övrigt, något som ingen annan här har koll på, så bodde han inte alls på Gärdesgatan den sommaren, utan delade under ca. 3 månader ett hus med SP högt uppe på Stockholmsvägen. Ett hus där det ofta var fester, man skulle på fest på berget sade man.

Enligt ett mycket trovärdigt vittne kom han hem till huset först tidigt på morgonen, ca. 6-7. Måste ju iaf varit före 8, då han ska ha träffat H’s syster, Han ska ha varit mycket uppriven i sinnet och det första han gjorde, var att ta av sig allt han hade på sig och kastade kläderna i tvättmaskinen (oklart dock om skorna följde med). Och polisen vet om detta.

Så efter närmare 30 år så är BW är egentligen fortfarande helt utan alibi för tiden från att Stadt stängde och när han ska ha pratat med H, till på morgonen.
Om det är som han säger, att han lämnade H med ett adjö…vad gör han sen? Inget har nämnts om detta på 3000 sidor vittne på det alibi för natten. All info försvinner om honom efter detta? Fram till kl.8 på morgonen,

Jag är säker på att BW har läst varenda sida här, oklart om han har skrivit några inlägg dock

Tack för mig

Tack! Och välkommen hit. Hoppas du vill bidra med mer information.
Har väntat på detta. Visste att fler har information om denne/tvenne herrar som gått under radarn i alla dessa år. Tacksam.
MrsP
Citera
2021-05-02, 21:30
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Hon är dumpad i Värnern.

ok

exakt position?
Citera
2021-05-02, 21:34
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Detta är mitt första inlägg i denna tråd och överhuvudtaget på FB. Och sen blir det nog inte så många fler. Kommer ej heller debattera med diverse experter eller svara på pm.

Infödd Mariestadsbo i ”rätt” ålder, sedan några år inte kvar dock och var den aktuella helgen inte i Mariestad. Om jag hade varit i stan så hade jag garanterat varit på Stadt och sen hängt några timmar på torget med allt och alla efter stängningsdags. Men som tur är, så var jag inte det.
Jag ska försöka väga mina ord noga för att inte bli påhoppad av diverse trådskrivare. Eller så gör jag det inte.

Efter att ha läst dom flesta inlägg i tråden under åren, så är jag inte förvånad över att man inte kommer vidare. Många som har skrivit här har ju ingen som helst aning om stan och det umgänget på den tiden. Seriöst, en 5-barnsmamna från Norrland som aldrig satt sin fot i Mariestad. Eller alla andra som inte har varit i närheten av bygden, men säkert med endast gott i sinnet.
Förstå mig rätt, men… talking about the blind leading the blind. Ett jäkla kacklande av yra höns och tuppar om vem som skriver dumma saker om vem och inte. Seriöst! Det hjälper ju verkligen inte familjen och för ju inget framåt i tråden. Så det vore ju bra om fler Mariestadsbor skulle träda fram.

Till fallet.

Till att börja med, de namn jag känner igen, som har misstänkliggjorts att vara förövare. HJM skulle absolut inte var kapabel till att varken begå ett sådant brott och/eller hjälpa till att skaffa undan en kropp. Hur nära vän han än vad med BW. BB, om han fortfarande var ute/stod upp vid denna tidpunkt, skulle han vara för snorfull för att kunna följa sin näsa hemåt. Samma sak, KL och DL, de skulle nog sitta bekvämt någonstans i en dimma och skicka runt pipan och inte ens döda en fluga. TB skulle inte klara av något sådant. Dom andra namnen kan jag inte svara för, man kände till dom, men inget mer. Och vakten känns ju väldigt långsökt, att han skulle ha gjort detta.

Brovittnet som mötte H med sällskap och såg dessa avvika ner till höger efter bron, fortsatte sen väl rakt fram över bron. Så vet man ju inte vad som hände sedan. Vittnet stod väl knappast kvar och tittade hur långt in på vägen Helena gick med sällskap.
Det finns i min uppfattning 3 anledningar till att gå ner den vägen, på den tiden. 1. första bästa stället att slå en drill efter ha lämnat centrum.
2. Bakvägen genom naturreservat till campingen. Den vägen gick man inte för efterfest eller nattabad, ej heller runt fängelset, över äng och åker för att komma till Ekuddenvägen.

Den egentliga anledningen till mitt inlägg är, att jag tycker att ett visst namn regelbundet försvinner så fort det kommer på tal. Trots att han är en av polisens huvudmisstänkta till H’s försvinnande. Så jag tänkte lägga lite ved på brasan.

En person som man i umgänges- och familjekretsen visste, att han kunde vara våldsam mot tjejer, tom. mot sin syster i yngre år.
En person med en stor självsäkerhet om sin egen dragningskraft på tjejer, och att han inte är van att bli nobbad. Vilket ju tydligen hände honom ordentligt på förfesten i Radbyn, efter vilket han enligt festdeltagare ha kört på fyllan ner till stan med sin vän, engelsmannen SP. I vilket sinnestillstånd kan man ju bara gissa.

Det ska finnas vittnen i närmaste kretsen, vilket även har nämnts i tråden, som har hört honom erkänna i fyllan på fest, samt så ska ju hans mor vittnat om att hennes son hade förändrats mycket tydligt efter H’s försvinnande. Med detta i åtanke, känns det ju konstigt att hans mor skulle gett honom alibi för natten, om det nu är sant.

För övrigt, något som ingen annan här har koll på, så bodde han inte alls på Gärdesgatan den sommaren, utan delade under ca. 3 månader ett hus med SP högt uppe på Stockholmsvägen. Ett hus där det ofta var fester, man skulle på fest på berget sade man.

Enligt ett mycket trovärdigt vittne kom han hem till huset först tidigt på morgonen, ca. 6-7. Måste ju iaf varit före 8, då han ska ha träffat H’s syster, Han ska ha varit mycket uppriven i sinnet och det första han gjorde, var att ta av sig allt han hade på sig och kastade kläderna i tvättmaskinen (oklart dock om skorna följde med). Och polisen vet om detta.

Så efter närmare 30 år så är BW är egentligen fortfarande helt utan alibi för tiden från att Stadt stängde och när han ska ha pratat med H, till på morgonen.
Om det är som han säger, att han lämnade H med ett adjö…vad gör han sen? Inget har nämnts om detta på 3000 sidor vittne på det alibi för natten. All info försvinner om honom efter detta? Fram till kl.8 på morgonen,

Jag är säker på att BW har läst varenda sida här, oklart om han har skrivit några inlägg dock

Tack för mig

Jag tänkte nyligen just på det här med bristen på personer som skriver i tråden o som hade koll på aktuella personer och vad som hände 13-14/6 1992. Tåden har existerat i 14 år och t.ex i fallet BW, som rimligen borde vara av visst intresse, så är det enbart typ en handfull pers som kommit med påståenden, sanna lr falska, om vad han hade för sig. Det borde rimligen vara minst en 10-15 st som skulle kunna ha åtminstone nån info om vad han gjorde delar av dagen o kvällen, iaf om han var I stan o på fest Radbyn o på Stadt . Å andra sidan så gäller samma brist på informationsflöde även de flesta övriga sk. personer av intresse i fallet.

Slutledningen blir väl att det fortfarande finns personer med viss fakta i bagaget som av olika anledningar inte skriver I tråden. Säkert förståeligt i vissa fall men också ganska bedrövligt.

Den bild som iaf jag har är att varken Skövdepolisen lr LGWP har BW som huvudmisstänkt, men jag kan ju ha fel. Kalla fall gruppen kanske kan komma till andra slutsatser.

Jo, BW har säkert läst det mesta här i tråden, och jag skulle bli förvånad om han inte också har skrivit nåt inlägg lr två, lr tre.......
Citera
2021-05-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Hon är dumpad i Värnern.

Vetskap eller spekulation?
Citera
2021-05-03, 18:29
Medlem
Citat:

Till fallet.

Tack för mig

Ja tack!
Visst har det du nämnt tagits upp i någon form tidigare i tråden några gånger. Förutom detaljerna om att han anlänt till huset tidig morgon uppriven och tvättat kläder.
Samt detta om att vara våldsam mot tjejer och även mot sin syster i yngre år, är nytt, detsamma gällande att det var han som erkände på fyllan. Om allt detta var känt för dåvarande umgängeskretsen och familj, blir det svårt att förstå syster UA och PW mfl.....

Hur kan BWs vittnesmål ang hans möte med Helena utanför stadt, anses oviktigt att ta med i radioserien enl PW?
När han kom till syster UA på söndagsmorgon så måste han ha redogjort för mötet med Helena. Det måste han säkerligen ha fått upprepa ett antal ggr för de närmaste. Hur kan då de i den närmsta kretsen med all denna vetskap om vederbörande stå och se på när olika personer blir misstänkta. Speciellt då deras gemensamme vän PR. När denna vetskapen fanns om BW hur kunde de vara tysta när PR blev utpekad?
Rörigt...Är BW pilot och det att pilot var med på förfesten enbart var avledande?

Svaren på mkt kring BW har UA och PW mfl...Så vad handlar det om?
Citera
2021-05-03, 19:19
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Hur kan då de i den närmsta kretsen med all denna vetskap om vederbörande stå och se på när olika personer blir misstänkta. Speciellt då deras gemensamme vän PR. När denna vetskapen fanns om BW hur kunde de vara tysta när PR blev utpekad?

Gissar på något sånt här:

Det handlar om att det dom inte vill se och veta ser dom inte. Spelar liksom ingen roll hur tydligt det än är, dom ser inte skogen för alla träd står i vägen och sen övertygar dom varandra om att dom har rätt. Dom väljer liksom "den lätta vägen" och den "lätta" vägen är att BW är/var oskyldig.
Citera
2021-05-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ja tack!
Visst har det du nämnt tagits upp i någon form tidigare i tråden några gånger. Förutom detaljerna om att han anlänt till huset tidig morgon uppriven och tvättat kläder.
Samt detta om att vara våldsam mot tjejer och även mot sin syster i yngre år, är nytt, detsamma gällande att det var han som erkände på fyllan. Om allt detta var känt för dåvarande umgängeskretsen och familj, blir det svårt att förstå syster UA och PW mfl.....

Hur kan BWs vittnesmål ang hans möte med Helena utanför stadt, anses oviktigt att ta med i radioserien enl PW?
När han kom till syster UA på söndagsmorgon så måste han ha redogjort för mötet med Helena. Det måste han säkerligen ha fått upprepa ett antal ggr för de närmaste. Hur kan då de i den närmsta kretsen med all denna vetskap om vederbörande stå och se på när olika personer blir misstänkta. Speciellt då deras gemensamme vän PR. När denna vetskapen fanns om BW hur kunde de vara tysta när PR blev utpekad?
Rörigt...Är BW pilot och det att pilot var med på förfesten enbart var avledande?

Bor inte pilot kvar i Mariestad? Tyckte dom sa det i den senaste ljudboken. Och det gör väl ändå inte BW? Har också han högt på min lista men han är nog inte pilot.
Citera
2021-05-04, 10:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Till fallet.

Tack för mig

Min första fetning (under Visa mer): Jo, enligt Skatteverket var BW folkbokförd på Gärdesgatan 6 när Helena försvann. Om han sedan tillbringade en massa tid i ett hus någon annanstans är en helt annan sak, men han hade en lägenhet på Gärdesgatan 6.

Min andra fetning: Vad BW gjorde efter det att han påstår sig ha sagt hej då till Helena har vi många gånger försökt reda ut här i tråden. Vi har dryftat vem hans påstådda alibi skulle vara, vart han tog vägen när Helena hade gått med mera. Men, eftersom ingen av oss var där och bevittnade alltsammans, kan vi inte säkert veta. Vi får försöka att resonera oss fram till vad som kan ha varit möjligt, troligt eller sannolikt. Och vad gjorde BW på söndagen? Och när? Men absolut, om någon har tvärsäkra svar på de här frågorna, får den personen gärna ta till orda!

I övrigt sa ditt inlägg egentligen ingenting (nytt), det låg helt i mitten av alla andra inlägg som rör BW - möjligen att det om kläderna kan vara nytt (i alla fall för mig) och möjligen att du gick lite hårdare fram när det gäller att kasta skulden på BW. Men det väcker också frågor: Har du fog för att göra det eller vill du få oss att tappa farten om en annan person?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-04 kl. 10:37.
Citera
2021-05-04, 20:04
Medlem
Det man kan se är att snackar man KM så svänger tråden åt BW. Och lite samma om man växlar dessa 2?Jag vet inte men det känns som att det är här man borde fokusera?
Citera
2021-05-05, 17:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Tack för mig

Man kan avslöja sig genom att snacka för mycket (försäga sig) men man kan också avslöja sig genom att vara för mycket tyst.
Folk med hjärna (tyvärr en bristvara) begriper när loppet är kört och det då är lika bra att erkänna, man kommer till en punkt då det bara är löjligt att förneka brott om man är skyldig.

Om inte annat ska det bli rolig underhållning att läsa hans försvarstal till allt som pekar mot honom om han nu ens bemödar sig att försvara sig.

Får se vad som händer...Kanske ingenting tyvärr..
Citera
2021-05-06, 10:38
Medlem
Citat:
Tack för att du skriver. Bra att det kommer lite nytt.

Har inte läst tråden mer än väldigt knapphändigt på ett tag, man tappar till slut intresset när inget händer och det bara blir en massa omtugg.

En anledning att BW "sluppit undan" en del beror nog på att Helenas syster U är vän med honom på Facebook. Har tagit bort mitt konto där (fler borde göra det) så kan inte se om de fortfarande är det. Att de är det kan bero på flera saker:
U tror inte att han är skyldig eller
U vill ha koll på honom eller/och
U vill inte döma honom i förväg

BW:s alibi eller "alibi" har spekulerats om många gånger men inget säkert har kommit fram och så har det gått runt med allehanda gammal skåpmat igen, tills det återigen landar vid BW och så vidare, och så vidare.

Själv tror jag mer på BW som gm än någon annan utpekad. KM tror jag inte alls på. Att han inte pratar eller försvarar sig kan bero på personlighetsdrag eller att han vet hur folk snackar en massa skit utan att veta och därför anser han att det bästa är att inte säga någonting för att inte ge eld åt brasan. Han kan också ha blivit tillsagd av polisen att inte berätta för mycket. Varit inne på förhör/hörts upplysningsvis har han alldeles säkert och det stämmer nog att han var det när det senast begav sig som flera härinne har sagt sig veta.

Vi som inte är från Mariestad och känner till folket där är rätt handikappade när vi spekulerar. Du har fullkomligt rätt i att det vore bra om fler mariestadsbor som var med på den tiden skrev mer.

Är själv inte mariestadsbo men har bott i en grannstad, några mariestadsbor har man ju stött på genom åren även om jag bara hade besökt grannstaden en enda gång innan 2016/2017 då jag var där ofta, passade då på att bekanta mig med diverse omskrivna platser.

Det är nog BW (och P*mfrey?) GW misstänker. Tror jag.

BW har flera markörer som kan peka på honom:
+ Han var den siste kände som pratade med Helena
+ Han var med hemma hos Anderssons under söndagen dagen efter
+ Han var med och ordnade något slags sök (och betedde sig märkligt enligt vissa)
+ Han uttalade sig i tidningen
+ Enligt flera omvittnat aggressiv mot somliga kvinnor i sin närhet
(+ Han har enligt en del rykten sagt en del komprometterande på fyllan)

Det vore på intet sätt förvånande om BW med kumpan erbjöd Helena skjuts hem, medan de hämtade bilen gick hon till Kungsgatan och blev upplockad där eller i närheten. Sedan uppstod handgemäng, med dödlig utgång. Som vän till familjen blev det för svårt om det skulle komma fram att han var skyldig. (Har pratats om tidigt i tråden att han var väldigt god vän till familjen Andersson och nästan sågs som barn i huset - någon som kan bekräfta?)
Citera
2021-05-06, 13:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Tack för att du skriver. Bra att det kommer lite nytt.

Har inte läst tråden mer än väldigt knapphändigt på ett tag, man tappar till slut intresset när inget händer och det bara blir en massa omtugg.

En anledning att BW "sluppit undan" en del beror nog på att Helenas syster U är vän med honom på Facebook. Har tagit bort mitt konto där (fler borde göra det) så kan inte se om de fortfarande är det. Att de är det kan bero på flera saker:
U tror inte att han är skyldig eller
U vill ha koll på honom eller/och
U vill inte döma honom i förväg

BW:s alibi eller "alibi" har spekulerats om många gånger men inget säkert har kommit fram och så har det gått runt med allehanda gammal skåpmat igen, tills det återigen landar vid BW och så vidare, och så vidare.

Själv tror jag mer på BW som gm än någon annan utpekad. KM tror jag inte alls på. Att han inte pratar eller försvarar sig kan bero på personlighetsdrag eller att han vet hur folk snackar en massa skit utan att veta och därför anser han att det bästa är att inte säga någonting för att inte ge eld åt brasan. Han kan också ha blivit tillsagd av polisen att inte berätta för mycket. Varit inne på förhör/hörts upplysningsvis har han alldeles säkert och det stämmer nog att han var det när det senast begav sig som flera härinne har sagt sig veta.

Vi som inte är från Mariestad och känner till folket där är rätt handikappade när vi spekulerar. Du har fullkomligt rätt i att det vore bra om fler mariestadsbor som var med på den tiden skrev mer.

Är själv inte mariestadsbo men har bott i en grannstad, några mariestadsbor har man ju stött på genom åren även om jag bara hade besökt grannstaden en enda gång innan 2016/2017 då jag var där ofta, passade då på att bekanta mig med diverse omskrivna platser.

Det är nog BW (och P*mfrey?) GW misstänker. Tror jag.

BW har flera markörer som kan peka på honom:
+ Han var den siste kände som pratade med Helena
+ Han var med hemma hos Anderssons under söndagen dagen efter
+ Han var med och ordnade något slags sök (och betedde sig märkligt enligt vissa)
+ Han uttalade sig i tidningen
+ Enligt flera omvittnat aggressiv mot somliga kvinnor i sin närhet
(+ Han har enligt en del rykten sagt en del komprometterande på fyllan)

Det vore på intet sätt förvånande om BW med kumpan erbjöd Helena skjuts hem, medan de hämtade bilen gick hon till Kungsgatan och blev upplockad där eller i närheten. Sedan uppstod handgemäng, med dödlig utgång. Som vän till familjen blev det för svårt om det skulle komma fram att han var skyldig. (Har pratats om tidigt i tråden att han var väldigt god vän till familjen Andersson och nästan sågs som barn i huset - någon som kan bekräfta?)

Att BW och Ulrika är (var?) vänner på Facebook kan - precis som du skriver - betyda olika saker. Bra att ha i åtanke.

En sak som vi ska tillägga i det som jag fetmarkerade i ditt inlägg (under "Visa mer") är att BW uttalade ett kraftigt typ av "hot" mot den häktade "dansken" (offentligt i tingsrätten, dessutom). Just den markören är i mina ögon extra intressant. Spelade BW "arg och upprörd" vän till Helena med syftet att framställa sig som "ointressant för polisen" om han själv skulle vara inblandad?

Och om vi går vidare med vad som generellt utmärker en gärningsman i fall som detta, kan vi lyfta fram följande:

* Det är mycket vanligt att en gärningsman dyker upp hos den drabbade familjen/den dabbades vänner för att erbjuda "stöd och tröst".
* Det är mycket vanligt att en gärningsman ställer upp i skallgångar, sök med mera.
* Det är mycket vanligt att en gärningsman har aggressiva karaktärsdrag.
* Det är mycket vanligt att en gärningsman är duktig på att manipulera sin omgivning.
* Det är mycket vanligt att en gärningsman "gör sig oskyldig" genom att "hjälpa till" att kasta skulden på någon annan.

Absolut skulle GW Perssons två gubbar kunna vara BW och Shane. Visst, GW Persson hävdar att det tog tid innan "hans gubbar" förhördes (i alla fall kan det väl tolkas så) och att de då skulle ha hunnit prata ihop sig, men vet vi när BW förhördes, då? Vi har bara några obekräftade uppgifter i tråden att gå på om den saken. Och vet vi att BW:s mamma är hans alibi? Nej, det vet vi inte, Bratis har en annan person i åtanke som skulle ha varit med BW under lördagen och lördagskvällen - vilket alltså går tvärtemot uppgiften i tråden att BW skulle ha varit på en fest i Radbyn. Så, hördes BW bara som vän i utredningens tidiga skede? Vi vet inte. Hördes BW flera gånger, men mycket senare - och då som "misstänkt"? Vi vet inte. Kanske är BW en av GW Perssons gubbar trots allt, men att familjen Andersson bryskt avvisar den teorin bara för att det är just BW? Mycket intressanta frågeställningar. Till detta lägger vi "mannen med pilotglasögon" och PU - och den person som Bratis har pekat ut som vän med BW. Jag menar fortfarande att det är ett mycket litet antal personer som kan komma ifråga i det här fallet.

Bratis: Kan du komma in i tråden igen med fler tankar, eller höra av dig i PM? Du kontaktade mig i PM, men sedan blev det inte mycket mer. Du ville bland annat att jag skulle skriva åt dig i tråden (!), men så fungerar det inte. Du måste skriva själv. Återkom gärna!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-06 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in