2021-02-15, 23:44
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnokThuttifem
Sluta kolla då.....
Förstår inte vad problemet är. Seriöst kolla inte om det är så tråkigt.... Så jävla trött på gnällspikar som inte tillför NÅGONTING förutom SKIT.

Jag tycker det är kul att Anis lyckas gå ner i vikt och gör en del underhållande youtube-klipp. Att se hans vikt-resa är kul. Jag gillar flera av hans videor med reaktionsvideo och möte med svensken som jobbar med Pablo Escobars bror. Att han tappat 30kg med hjälp av kost och padel. Jättestrongt jobbat!!

Sen kan väl jag med tycka vissa videos inte är bra, men andra kanske gillar det. Vem är jag att döma? Videoklipp på Youtube får man ta som de är. Jag tycker det är kul att personer som Anis försöker underhålla på youtube. Ser gärna fler som prövar sina vingar där.

Är han lika rolig när han vill sätta på barn?
Citera
2021-02-16, 10:05
Medlem
Har inte sett ett enda youtubeklipp med honom och är inte intresserad av att göra det. Ramlade över hans Instagram idag och såg att han är tillsammans med en tjej som helt klart ser sugen ut på att bli en influenser. Vad heter hon?
Citera
2021-02-16, 10:19
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontgetit
Har inte sett ett enda youtubeklipp med honom och är inte intresserad av att göra det. Ramlade över hans Instagram idag och såg att han är tillsammans med en tjej som helt klart ser sugen ut på att bli en influenser. Vad heter hon?

Filipa Toremo, hon har redan 17k följare på instagram
Citera
2021-02-16, 21:07
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Är han lika rolig när han vill sätta på barn?

Är han dömd för detta? Har du eller någon här domslut att visa. Eller är det bara "Flashback"-snack? Jag är allergisk mot skitsnack utan bevis. Det enda jag sett på Flashback är länk till spärrad video + snack.

Nu gillar jag ju vare sig rap eller tänker försvara någon ful figur som han kanske är. Däremot har jag ju sett hur "drevet" kan jaga "kändisar" bara för att de tycker det är kul.

Du är medveten hur domstolen ser på förtal?
https://www.aklagare.se/om-brottslig...-forolampning/

Förtal och grovt förtal
När åklagaren ska bedöma om det finns särskilda skäl för att väcka allmänt åtal har det betydelse vad det är för uppgifter eller bilder som har spridits, hur och till vem uppgifterna/bilderna har spridits och vad det har fått för konsekvenser för den utsatta personen. Ju allvarligare brottet är, desto starkare skäl finns det normalt för att väcka allmänt åtal.

Exempel när det kan vara påkallat att åklagare väcker åtal:

Stor spridning (exempelvis på internet) av påståenden om att en person har begått ett allvarligt sexualbrott.

Påföljder

Straffet för förtal är böter. Den som döms för grovt förtal kan få böter eller fängelse i upp till två år. Straffet för förolämpning är böter. Om förolämpningen bedöms som grov kan straffet bli böter eller fängelse i upp till sex månader.
Citera
2021-02-16, 21:08
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Är han dömd för detta? Har du eller någon här domslut att visa. Eller är det bara "Flashback"-snack? Jag är allergisk mot skitsnack utan bevis. Det enda jag sett på Flashback är länk till spärrad video + snack.

Nu gillar jag ju vare sig rap eller tänker försvara någon ful figur som han kanske är. Däremot har jag ju sett hur "drevet" kan jaga "kändisar" bara för att de tycker det är kul.

Du är medveten hur domstolen ser på förtal?
https://www.aklagare.se/om-brottslig...-forolampning/

Förtal och grovt förtal
När åklagaren ska bedöma om det finns särskilda skäl för att väcka allmänt åtal har det betydelse vad det är för uppgifter eller bilder som har spridits, hur och till vem uppgifterna/bilderna har spridits och vad det har fått för konsekvenser för den utsatta personen. Ju allvarligare brottet är, desto starkare skäl finns det normalt för att väcka allmänt åtal.

Exempel när det kan vara påkallat att åklagare väcker åtal:

Stor spridning (exempelvis på internet) av påståenden om att en person har begått ett allvarligt sexualbrott.

Påföljder

Straffet för förtal är böter. Den som döms för grovt förtal kan få böter eller fängelse i upp till två år. Straffet för förolämpning är böter. Om förolämpningen bedöms som grov kan straffet bli böter eller fängelse i upp till sex månader.
Rekommenderar dig att läsa vidare i tråden då detta redan diskuterats. Tror även videoklippet som Anus skickade finns kvar i tråden.

EDIT: Fel av mig. Videon finns inte kvar här. Klippet kan finnas i RASK tråden, då det var RASK som gjorde en video om detta där han visade Anus-klippet. Ryktet är i alla fall inte taget ur luften.
Senast redigerad av Paulabraun 2021-02-16 kl. 21:14.
Citera
2021-02-16, 21:16
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Rekommenderar dig att läsa vidare i tråden då detta redan diskuterats. Tror även videoklippet som Anus skickade finns kvar i tråden.

Tror du inte jag har kollat?? Ingen länk som fungerar samt att jag läst igenom denna tråd + "Brott och brottsbekämpning".

Som jag sa tidigare...... "Jag är allergisk mot skitsnack utan bevis"

EDIT: Såg ditt svar. "Ja ingen rök utan eld". Men jag kan inte bara gå på vad folk tror och tycker.
Senast redigerad av EnokThuttifem 2021-02-16 kl. 21:21.
Citera
2021-02-16, 21:32
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Tror du inte jag har kollat?? Ingen länk som fungerar samt att jag läst igenom denna tråd + "Brott och brottsbekämpning".

Som jag sa tidigare...... "Jag är allergisk mot skitsnack utan bevis"

EDIT: Såg ditt svar. "Ja ingen rök utan eld". Men jag kan inte bara gå på vad folk tror och tycker.

Hade RASK gamla video sparad. Här har du: https://gofile.io/d/4ddBVD
Citera
2021-02-16, 21:59
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Hade RASK gamla video sparad. Här har du: https://gofile.io/d/4ddBVD

Jättetack för den!! Ja "ingen rök utan eld". Kollade och håller med RASK fullständigt. Sen framgår det ju inte om det är medvetet skickat till minderårig. Dock är det omdömeslöst att skicka en flåsvideo oavsett.

Man skickar inte dickpics eller flåsvideos till någon oavsett ålder.
Citera
2021-02-18, 21:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jättetack för den!! Ja "ingen rök utan eld". Kollade och håller med RASK fullständigt. Sen framgår det ju inte om det är medvetet skickat till minderårig. Dock är det omdömeslöst att skicka en flåsvideo oavsett.

Man skickar inte dickpics eller flåsvideos till någon oavsett ålder.
Det är inte medvetet skickat till någon minderårig - utan Anis blev lurad.

Självklart kan man skicka flåsvideos och naket precis som man kan ha telefonsex med någon eller irl sex -- så länge det handlar om två samtyckande med åldern inne så är det helt okej.
Citera
2021-02-19, 21:03
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte medvetet skickat till någon minderårig - utan Anis blev lurad.

Självklart kan man skicka flåsvideos och naket precis som man kan ha telefonsex med någon eller irl sex -- så länge det handlar om två samtyckande med åldern inne så är det helt okej.

Javisst jag är ingen jäkla moralpolis. Klart det är ok då.

Vad jag menade var att det inte är ok att skicka sånt till någon icke samtyckande. Som te.x om du skickar till tjejen i snabbkassan eller någon du spanat in på gymmet. Vad folk gör hemma angår inte mig. Om du dickpixlar med din killkompis/tjej/sambo/särbo/kk/dejt som vet att det är du har ingen annan med att göra.

OnTopic: Ok lurad? Ja det finns så många personer som gillar att jävlas med folk.
Citera
2021-05-06, 09:26
Medlem
Kan Anis nästan fyra språk? Har förstått att han förstår och pratar ryska , arabiska antar jag att han inte kan trots att hans pappa är från Libanon.
Citera
2021-05-08, 18:58
Medlem
SmokeFrees avatar
Hur kommer hans hud kunna anpassa sig från att gå från typ 140 kilo till 70-80 kg? Måste han opera sig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in