Att man blir utröstad och hamnar i gränslandet två gånger drar ett löjets skimmer över hela serien. Jag har aldrig hört talas om det i något annat liknande program. Eller att vissa deltagare som Wilma inte ens får komma in som deltagare i programmet på lika villkor som alla andra medan såna som William kommer in mätt och utvilad efter flera veckor... och därmed dominerar alla tävlingar. Men det förvånar mig inte med den här produktionen, de har verkligen inte många rätt.
Men de kom ju in sist. De var tvungna att vinna en tävling för att komma in i Robinson.
Var belåten när lag nords pakt (töntarna La Familia) bröts, eftersom de verkade vara ett gäng osympatiska personer som med fulknep och utnyttjning tog sig fram. Men nu blir jag bekymrad över att lag syd-pakten är så oerhört stark. När det kommer till öråd kommer dom fullkomligt styra. William sitter säkert så länge han har immunitet, men åker sekunden han tappar den. Inte mig emot förvisso, eftersom jag tycker han är en ovärdig spelare i och med att han kom in sent. Kommer han till gränslandet lär han väl dock vinna hela den skiten och komma tillbaka ändå...
Har William immunitet så tror jag Dennis ligger risigt till, vilket jag tycker är synd. Jag diggar grabben. Verkar sympatisk, mänsklig och reflekterande. Lite charmigt norrländsk också med sin tillbakadragenhet -- definitivt en favorit för mig. Tror Joanna kommer svika honom för att framhäva sina intressen längre fram, om William blir immun igen. Olivia lär nog pusha för det och tror inga av resterande deltagare skulle dra sig för att rösta ut honom. Skulle väl eventuellt vara om lag syd-pakten såg någon vinning i att förgöra lag nord för gott genom att rösta ut Anki, men det känns helt ologiskt givet att hon inte är bra i tävlingar. Skulle väl förvisso finnas en fördel i att rösta ut Anki för att inte "rubba" pakten, men eftersom vi lär gå in i finalvecka efter nästa öråd känns ett sådant resonerande rätt osannolikt.
Också; jävla skönt att Ludde åkte. Är det bara jag eller är han en riktig igel? Presterar inte alls i tävlingar, verkar rätt osympatisk (förstår inte varför många i lägret verkar gilla honom, tycker han verkar dryg med översittarstil och holyer-than-thou-komplex) och har enbart överlevt genom att hålla sig till en kärna personer för att garantera sin egen fortlevnad. Dock verkar han vara riktigt kass som mastermind, då det första som hände när det blev sammanslagning var att han åkte ut, och det första som händer när han kommer tillbaka är att han åker ut igen. Hoppas innerligt detta är sista gången vi ser honom i "riktiga" programmet -- stör mig på hans sätt något enormt.
Var belåten när lag nords pakt (töntarna La Familia) bröts, eftersom de verkade vara ett gäng osympatiska personer som med fulknep och utnyttjning tog sig fram. Men nu blir jag bekymrad över att lag syd-pakten är så oerhört stark. När det kommer till öråd kommer dom fullkomligt styra. William sitter säkert så länge han har immunitet, men åker sekunden han tappar den. Inte mig emot förvisso, eftersom jag tycker han är en ovärdig spelare i och med att han kom in sent. Kommer han till gränslandet lär han väl dock vinna hela den skiten och komma tillbaka ändå...
Har William immunitet så tror jag Dennis ligger risigt till, vilket jag tycker är synd. Jag diggar grabben. Verkar sympatisk, mänsklig och reflekterande. Lite charmigt norrländsk också med sin tillbakadragenhet -- definitivt en favorit för mig. Tror Joanna kommer svika honom för att framhäva sina intressen längre fram, om William blir immun igen. Olivia lär nog pusha för det och tror inga av resterande deltagare skulle dra sig för att rösta ut honom. Skulle väl eventuellt vara om lag syd-pakten såg någon vinning i att förgöra lag nord för gott genom att rösta ut Anki, men det känns helt ologiskt givet att hon inte är bra i tävlingar. Skulle väl förvisso finnas en fördel i att rösta ut Anki för att inte "rubba" pakten, men eftersom vi lär gå in i finalvecka efter nästa öråd känns ett sådant resonerande rätt osannolikt.
Också; jävla skönt att Ludde åkte. Är det bara jag eller är han en riktig igel? Presterar inte alls i tävlingar, verkar rätt osympatisk (förstår inte varför många i lägret verkar gilla honom, tycker han verkar dryg med översittarstil och holyer-than-thou-komplex) och har enbart överlevt genom att hålla sig till en kärna personer för att garantera sin egen fortlevnad. Dock verkar han vara riktigt kass som mastermind, då det första som hände när det blev sammanslagning var att han åkte ut, och det första som händer när han kommer tillbaka är att han åker ut igen. Hoppas innerligt detta är sista gången vi ser honom i "riktiga" programmet -- stör mig på hans sätt något enormt.
Fysiskt blev det snabbt bättre, mentalt blev det tuffare. Nio månader efter tv-inspelningen har hon fortfarande svårt för att läsa ur dagboken om hennes 21 dagar i Haparanda.
– Det är lite känsligt, det känns jättekonstigt att ta upp den igen. Det blir så mycket som kommer tillbaka till en, den betydde väldigt mycket för mig, säger hon.
– När jag tittar i den får jag en liten klump i magen. Det var en väldigt speciell resa som blev allt annat än jag förväntat mig. Jag hade inte räknat med att vi skulle vara i Sverige, sedan blev vi utmanare och jag fick i princip bara en chans att tävla innan jag åkte till "Gränslandet". Och där skedde det saker som aldrig tidigare hänt i "Robinsons" historia ...
Wilma Wernersson syftar på att Elias Akyol, Tova-Sophia Aronsson och Alexander Chennaoui i hemlighet skaffade mat till lägret och senare diskades, vilket påverkade henne mer än vad tittarna fått se.
– Jag var medveten om fusket och det vet produktionen också om. Jag tycker att det var fruktansvärt jobbigt, det var grupptryck och påtryckningar som gjorde att jag faktiskt var ganska rädd. Jag vågade inte berätta om det. De höll mig lite i ett järngrepp och var lite manipulativa, säger hon.
Vill du berätta?
– Jag behöver inte nämna några namn men det var mycket påtryckning och kommentarer som inte kommer fram på tv. Jag tycker det är synd att vissa framställs ganska snällt jämfört med hur de är i verkliga livet.
Tittarna har kunnat se hur 23-åringen flera gånger sagt att hon upplevt en jobbig tid, men Wilma Wernersson säger att hon dolde mycket inombords.
– Jag höll ändå igen väldigt mycket. Jag pluggar själv till journalist och var väldigt medveten om att vi gjorde tv hela tiden. När kamerorna inte rullade kan jag säga att det var mycket mer tårar. Jag höll igen ganska mycket i synkarna, men det lyser igenom att jag inte mådde jättebra. Speciellt inte under veckan när fusket pågick.
Känner du dig snuvad på "Robinson"-äventyret i efter hand?
– Jag känner mig absolut snuvad. Jag har gjort min egna "Robinson"-resa men inte den klassiska. Men jag krigade på där ett tag (skratt).
Ha ha ha rätt komiskt med de tre forna originalfemmanmedlemmarna nu förpassade till "bitterlandet" med illa dold besvikelse i sina anleten ja karma har verkligen slagit till. Från att ha suttit så självbelåtet i början i det vinnande Lag Nord med alla trumf på hand, så sitter de nu på slutet förvisade till Robinsons bakgård och klurar på hur de ska lyckas slå ut varandra
Du brukar väl kolla på avsnitten när de släpps på natten? Hur kan det ha undgått dig att Ludde har flickvän? Han har pratat om det några gånger under veckan.
Men Luddes flickvän är ju en ”flicka” precis som Tova-Sophie, därför de klickade så bra.