Citat:
Ursprungligen postat av
Blaisen
Ja, vi lever alla i vår verklighet. Jag kikade lite på hans facebook och han mår definitivt inte bra och borde nog inte gått in i huset alls. Det här kan göra situationen värre för honom och han bör lämna, om inte på måndag så nästa.
Det är nyttigt att få en käftsmäll att det finns de som har det värre och framför allt tagit sig igenom jobbiga saker för att de VÄLJER att göra det. Simon måste också välja att ta tag i saker, inte gotta in sig i offerkoftan för han kommer hamna på gatan snart om han inte skärper till sig men han behöver hjälp, professionell hjälp.
Ja, Simon verkar inte alls må bra. Lägger in ett inlägg få fler kan läsa...
” Ibland känner jag att livet inte är till för mig.
Att släcka bränderna omkring mig, när det är jag som brinner upp.
Att tackla problem efter problem och motgång efter motgång, samtidigt som du mår psykiskt dåligt är helt omöjligt.
”Det är livet, vänj dig, gå vidare”, hör jag - detta stärker bara min inledningsfras. Det är som att sätta in klaustrofobisk människa i det absolut trängsta utrymmet, låsa, kasta bort nyckeln och be personen i fråga att anpassa sig.
Du kan ha fullt med vänner och familj runt om dig, men du är ändå ensammast i hela världen.
Ingen förstår dig, ingen hör dig, ingen ser dig, ingen känner hur otroligt ont du har.
Sociala medier förgiftar ditt sinne, alla har det så fantastisk bra. Samtidigt sitter du där, ihopkrupen i ett hörn och försöker visualisera hur bra du kommer att må om du klarar dig igenom det här, men är det värt det, gör du verkligen det?
Jag lever inte, jag överlever.”
Som sagt, han behöver hjälp inte big brother..