Citat:
De bästa och mest produktiva personerna jag jobbat med svarar inte på onödiga meddelanden och är absolut inte närvarande i någon chatt under arbetsdagen. Det är ett sätt att arbeta och man lär sig att samla mindre viktiga saker till en timme om dagen. Gör han sitt jobb utmärkt förstår jag inte vad problemet är? Borde inte ens spela någon roll om han har ett annat jobb vid sidan av.
Jag har många kollegor som ibland inte går att få tag på under hela dagen, mobilen är avslagen, dom har system dom jobbar efter. Ändå är dessa personer dom som gör mest och drar in mest pengar till företaget. Att bli avbruten konstant drar ned koncentrationen och prestationen sjukt mycket. Alldeles för många som är upptagna med att vara "upptagna" utan att få saker och ting gjort.
Varför skulle han vilja uppdatera sin LinkedIn? Jag gör det kanske vartannat år om ens det, även om jag bytt arbetsgivare. Oftast lägger jag till en arbetsplats först efter jag har slutat där eller är klar med mitt uppdrag.
Om du anser att du hellre vill betala för timmarna än för resultatet, får du väl införa något slags tidskort så han kan stämpla in och ut, men det lär varken gynna honom eller dig.
Jag har många kollegor som ibland inte går att få tag på under hela dagen, mobilen är avslagen, dom har system dom jobbar efter. Ändå är dessa personer dom som gör mest och drar in mest pengar till företaget. Att bli avbruten konstant drar ned koncentrationen och prestationen sjukt mycket. Alldeles för många som är upptagna med att vara "upptagna" utan att få saker och ting gjort.
Varför skulle han vilja uppdatera sin LinkedIn? Jag gör det kanske vartannat år om ens det, även om jag bytt arbetsgivare. Oftast lägger jag till en arbetsplats först efter jag har slutat där eller är klar med mitt uppdrag.
Om du anser att du hellre vill betala för timmarna än för resultatet, får du väl införa något slags tidskort så han kan stämpla in och ut, men det lär varken gynna honom eller dig.
förbaskat bra beskrivet! Precis så är det.
På mitt jobb är det nästan omöjligt få prata om viktiga akuta saker pga dom håller på ringer , ringer, svara i mobilen hela jävla tiden, eller sitter dom klistrade till mobilen & håller på med sociala medier på betald arbetstid, börja man prata med dessa och det ringer.. nog fan skall dom svara då, så jäkla respektlöst!
Precis som du säger ..ofattbara mängder arbetstimmar går förlorade pga detta onödiga ringandet , chattandet, hålla på med sociala medier och att ständigt bli avbryten hela tiden.
TS problem! Då det är hemma "arbete" så är det ju omöjligt kolla. Jag har dålig erfarenhet av vissa personer som "jobbar hemma" inte sjutton jobbar dom 8 timmar, inte en chans!
Man märker det genom att viktiga saker fördröjs och tar lång tid.
Mitt tips är att ni gör upp en tidsplan över vad olika jobb projekt skall utföras på.
Men det kräver ju att TS har kunskap om ungerfär hur lång tid jobben skall ta.
Ser man det inte blir något gjort måste det till en förklaring från den anställde.
blir ju en viss press då utan att man börja fippla med skriva tider hit och dit som ändå aldrig går vidmera utan bara tar en massa onödig tid.